Je bent jong en je wil wat

TomTom

New Member
Hallo iedereen,

Ik zou graag weten wat de mogelijkheden zijn om te kunnen emigreren.
Ik zie namelijk de bomen niet meer door het bos.
Momenteel volg ik nog hogeronderwijs maar ik heb beslist om te stoppen (kan het niet meer opbrengen om te leren, ik ben namelijk nooit een grote student geweest)

Is het mogelijk om met een Working holiday visa in Australie een korte opleiding te volgen en hierdoor voldoende punten te hebben voor een skilled visa (permanent)?

Zijn er andere mogelijkheden?

Groeten Tom

Hoi Tom,

Je hebt ook speciale studie visums, dus als je in Australie wil studeren hoef je niet een WHV aan te vragen. Maar een studie volgen in Australie als buitenlander is zo goed als onbetaalbaar... Dus tenzij je heel rijk bent, is dat waarschijnlijk niet de beste optie.

Heb je de 'Find a Visa' op immi.gov.au al eens ingevuld?

En wat voor opleiding doe je, welk jaar zit je, hoe oud ben je, etc???

Hallo Gwen,

Rijk ben ik niet dus studeren in Australie zit er niet in, maar dit wist ik al.
Daarom dat ik eerder dacht aan een kortere opleiding in Australie te volgen, bijv. fitness instructeur. Maar zal dit helpen om een permanent visa te kunnen bemachtigen?

Ja ik heb Find a Visa al eens ingevuld en ik kreeg geen visa toegewezen:
Most Australian working visas require you to have a skill that is in demand and/or a sponsor.
Please explore other options for visiting Australia.

Ik ben 18jaar en momenteel volg ik Voedings en dieetkunde, 1ste jaar, maar heb beslist te stoppen.

Hi Tom,

Ik ben ook geen expert op dit gebied. Dat was een van de redenen om een bureau in te schakelen overigens, maar die zijn ook niet goedkoop.

Voor de meeste permanent visa heb je volgens mij niet alleen een opleiding nodig, maar ook bewezen ervaring in een bepaald vakgebied. En die baan moet dan ook nog op een lijst voorkomen, al dan niet de landelijke lijst of de lijst voor bepaalde regio's.

Je zou daarnaast kunnen kijken of je via een sponsorship een visum kunt krijgen. In dat geval is je Australische werkgever je sponsor en "haalt" deze je naar Australië. Maar dan moet je wel eerst een werkgever vinden die dat wil doen.

Studeren in Australië is inderdaad niet goedkoop. Ik heb voor mijn visumaanvraag een paar vakken gedaan en was best veel geld kwijt.

Waarom ga je niet een paar maanden naar Australië op een WHV? Gelet op je leeftijd (en nu ga ik me pas echt oud voelen), heb je nog wel even de tijd om te bedenken wat je nu precies allemaal wilt. Een WHV is denk ik wat makkelijker te krijgen en zo krijg je de mogelijkheid om te bedenken of je dit echt wilt, voordat je allerlei kosten gaat maken voor een permanent visum.

Succes.

Hallo Jorik,

Ja voor ik zou vertrekken zou ik natuurlijk 1st een jaar met een WHV gaan.
Maar voor ik dat zou doen wil ik 1st een zekerheid of toch een mogelijkheid hebben om daarna een permanent visa te kunnen verkrijgen.

Een sponsorship krijgen van een werkgever lijkt mij onmogelijk aangezien ik geen belangrijke diploma's/werkervaring heb dat een bedrijf geld in mij zou willen pompen.
(Ik las dat het namelijk veel geld kost voor hun)

Is er hoop voor mij, of hebben jullie tip?
Ik hoor het graag!

Groeten Tom

Ik denk dat TomTom geen besef van realiteit heeft in Australie. Het enige advies wat ik kan geven is, ga op een WHV een jaartje lekker hard werken in Australie.

Omdat je motivatie vrij laag is en er eigenlijk niks voor wilt doen, kun je natuurlijk ook een leuke Aussie zoeken tijdens je WHV, en dan op een spouse visum binnen komen, als je natuurlijk heel erg lief bent voor der ;-)

Er zijn speciale visums voor mensen die schoonmaken bijvoorbeeld, maar je moet net die werkgever treffen die al die speciale moeite voor jou wilt doen ipv voor zijn neefje uit Azie.....
Zoek op RSMS (regional sponsored migration sheme) visums en dan wordt je functie genomineerd (op papier alleen) en dit is gelinked aan een anzsco code http://www.immi.gov.au/employers/anzsco/anzsco-code.htm

In jou geval kan je na 1 maand werken op een WHV een Permanent Residency aanvragen als je aan alle voorwaarden voldoet. De code voor jou gevraagd beroep staat hier onder. Wel meer turnen en gymzaal ipv fitness.

452312

Gymnastics Coach or Instructor

Dans leraar staat er ook bij, of kunst schilder!

Niets is onmogelijk! waar een wil is, is een weg.....

Succes. (leven is hier een stuk harder en niemand houd de hand boven je hoofd zoals in Nederland)

Wimmel,

U hebt mijn posts waarschijnlijk verkeerd begrepen, want aan motivatie ontbreek ik zeker niet.
U moet begrijpen dat niet iedereen geboren is met het vermogen om echte student te zijn.
Dus voor u mensen gaat beoordelen op basis van 3 posts op een forum kan u beleefd vertellen wat u mij aanraad.

OT:
Heb nog nooit gelezen dat van WHV naar Permanent Residency mogelijk is? Wel als je tijdens je WHV via een werkgever een Sponsored Visa kan bemachtigen.
Eén van mijn vragen was of ik voordeel heb met een Australische opleiding Personal Coach ipv een Belgisch exemplaar?

Back