Je bent jong en je wil wat

TomTom

New Member
Hallo iedereen,

Ik zou graag weten wat de mogelijkheden zijn om te kunnen emigreren.
Ik zie namelijk de bomen niet meer door het bos.
Momenteel volg ik nog hogeronderwijs maar ik heb beslist om te stoppen (kan het niet meer opbrengen om te leren, ik ben namelijk nooit een grote student geweest)

Is het mogelijk om met een Working holiday visa in Australie een korte opleiding te volgen en hierdoor voldoende punten te hebben voor een skilled visa (permanent)?

Zijn er andere mogelijkheden?

Groeten Tom

Hoi Tom,

Je hebt ook speciale studie visums, dus als je in Australie wil studeren hoef je niet een WHV aan te vragen. Maar een studie volgen in Australie als buitenlander is zo goed als onbetaalbaar... Dus tenzij je heel rijk bent, is dat waarschijnlijk niet de beste optie.

Heb je de 'Find a Visa' op immi.gov.au al eens ingevuld?

En wat voor opleiding doe je, welk jaar zit je, hoe oud ben je, etc???

Hallo Gwen,

Rijk ben ik niet dus studeren in Australie zit er niet in, maar dit wist ik al.
Daarom dat ik eerder dacht aan een kortere opleiding in Australie te volgen, bijv. fitness instructeur. Maar zal dit helpen om een permanent visa te kunnen bemachtigen?

Ja ik heb Find a Visa al eens ingevuld en ik kreeg geen visa toegewezen:
Most Australian working visas require you to have a skill that is in demand and/or a sponsor.
Please explore other options for visiting Australia.

Ik ben 18jaar en momenteel volg ik Voedings en dieetkunde, 1ste jaar, maar heb beslist te stoppen.

Hi Tom,

Ik ben ook geen expert op dit gebied. Dat was een van de redenen om een bureau in te schakelen overigens, maar die zijn ook niet goedkoop.

Voor de meeste permanent visa heb je volgens mij niet alleen een opleiding nodig, maar ook bewezen ervaring in een bepaald vakgebied. En die baan moet dan ook nog op een lijst voorkomen, al dan niet de landelijke lijst of de lijst voor bepaalde regio's.