Ik ag dat andere topic, je kids engels leren' en dacht....wat nou als je kinderen krijgt als je niet meer in Nederland woont... Leer je ze dan Nederlands? (Kon het ook wel in dat andere topic vragen, maar dat leek me een beetje topic hijacking )
Er is al heel veel te vinden op dit forum (probeer ee search op "kinderen nederlands" of iets dergelijks ) voor nog meer info.
Mijn persoonlijke mening:
Doen wat goed voelt, onze kinderen zijn hier geboren. Wij lezen af en toe voor in het Nederlands, kijken nederlandse Video's/DVD's op zijn tijd en ze horen ons Nederlands tegen elkaar praten. Tegen de kinderen praten wij meestal Engels.
Onze dochter van 6 kan heel goed Nederlands verstaan en ook behoorlijk spreken. Ons zoontje van 4 verstaat veel meer dan wij denken zijn wij inmiddels achter en gooit er af en toe wat Nederlandse woorden uit.
Dus ook op een heel relaxte manier pikken ze genoeg op. Uiteraard zijn er allerlei "technieken" die je toe kunt passen zoals OPAL (One Parent one Language) of als verplicht nummer alleen Nederlands toestaan in huis. Doen wat goed voelt......
Woopsa, ik moet bekennen dat ik inderdaad niet gezocht heb, het was meer een impulsieve reactie op het lezen van die andere topictitel :-D (van mij part mag er (dus/dan) een slotje op )
Maak gratis een account aan om het meeste uit je forumbezoek te halen.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.