jemala binnenkort naar Brisbane

jemala

New Member
Hallo allemaal, ook wij lezen al een tijdje mee op het forum en nu we dan het visum granted hebben ....!!!! ... leek het ons leuk ons ook hier te melden. Wij komen uit Den Haag en willen met ons zoontje van 4 naar Brisbane komen. 24 juni vertrekken we voor een reis van 6 weken om ons te orienteren, dit zal de eerste keer zijn dat we echt australie van dichtbij bekijken. We gaan een week of 2 in Brisbane verblijven om te zien of het echt zo leuk en mooi is als we denken/hopen en dan de definitieve beslissing nemen. We zijn heel benieuwd........

Hi Jemala,

Welkom op het forum.
Wens je een hele mooie tijd toe in Brisbane.
Hou ons op de hoogte wat je ervaringen zijn en wat je beslissingen gaan worden.

Jack :evil:

Veel plezier, maareh Brisbane is gewoon een grote stad (voor mij) natuurlijk beetje anders dan DH, maar vooral de weken die je in Greater Brisbane area zult rondtrekken zullen fantastisch zijn. Enjoy!

hallo, bedankt voor jullie gezellige reacties! We hebben er ontzettend veel zin in en zullen jullie zeker op de hoogte gaan houden :smile:

Hoi,

Welkom en gefeliciteerd!

Als ik het goed begrepen heb, zijn jullie nog nooit in Oz geweest? Op welk visum gaan jullie?
Wij zijn ook nog nooit in Oz geweest, maar willen er toch naartoe met een skilled independent visum.
Vele mensen vinden dit raar, maar wij zijn dan toch niet de enige rare vogels!!
Hoe zijn jullie ertoe gekomen om voor Oz te kiezen?

Groetjes,
Teekay

Hallo.
Eerst een bericht voor 'Jaap'
Je stuurde mij een email ,maar reply nav het door jou opgegeven mailadres lukt niet, jammer.  :-( Misschien kun
je nog eens je mailadres doorgeven?

Teekay,
klopt, wij zijn er nog nooit geweest. Het lijkt raar, beetje omgekeerde wereld, maar het heeft zeker ook voordelen.
Wij hebben een skilled independent visum, lekker onafhankelijk: je kunt wonen en werken waar je zelf wilt.
Wij hadden altijd een vage droom om in een warm land te gaan wonen. Toen liepen we eens rond op de emigratiebeurs
en Oz kwam op ons pad, met grote spandoeken: Australia needs skills  :lol: Mijn vriend, IT-er, raakte aan de praat en
een wereld ging voor ons open: dit kan dus gewoon! We zijn ons erin gaan verdiepen en qua aanvraag was het een
beetje nu of nooit (leeftijd-punten; Migrants Occupations in Demand-punten (die lijst wordt ieder kwartaal mogelijk
aangepast....) dus toen zijn we er voor gegaan. Nu kunnen we met een goed  gevoel (we zijn welkom) heel gericht
op verkenning gaan. Ben heel benieuwd hoe we straks terug komen.
Zijn jullie al met procedures bezig????

Wij zijn afgelopen zomer dus 6 weken in Oz geweest en nog steeds heel enthousiast! Er is veel gebeurd intussen maar nu staat ons huis te koop!
We zijn in een huurwoning gaan zitten om wat flexibeler te zijn. Ook hebben we door deze tussentijdse verhuizing flink opgeruimd!! Heerlijk. Het wordt nu allemaal een stuk overzichtelijker. Hopelijk verkopen we snel ons huis en zijn we 'free to go'!! Volgende week een afspraak met een verhuizer om eens te inventariseren waar we op uit gaan komen! We hopen deze zomer het vliegtuig in te stappen!!  :up:

Hi Jemala,

Gefeliciteerd met je visum ben jaloers.
We zitten net in het begin stadium, maar we willen ook naar Brisbane.

En wij zijn ook van die rare vogels die de stap gaan nemen om naar OZ te gaan zonder dat we er ooit zijn geweest.
We hopen dat we volgend jaar ons visum hebben!

Alvast veel plezier en succes met de verkoop!

Groetjes,
Bianca en Stefan

Hallo Jemala,

Ik was je verhaal aan het lezen, ik dacht wat leuk jullie komen binnenkort voor het eerst naar Brisbane (we komen daar 9 juni aan), maar toen kwam ik erachter dat de bericht van een jaar geleden was  :grin:  Misschien kan je een topic in 'Laatste stand van zaken' openen om daar jullie updates te plaatsen.

In ieder geval ik duim  :up: me dat jullie huis snel verkocht wordt zodat jullie ook snel naar Brisbane kunnen komen.

Groetjes,
Susan

Back