Jeroen en Ella gaan naar Melbourne

Jeroen_1

Member
Na lang zwoegen hebben we in augustus 2003 mijn RPL voor de ACS op de bus gedaan. Geen geringe opgaaf maar met de hulp van George Lombard was het toch gelukt.

In oktober 2003 hebben we de IELTS test gedaan. Was een erg leuke ervaring die we met ruim voldoende hebben doorstaan.

Half november de echte visumaanvraag verstuurd. Het was even spannend of ie was aangekomen maar naar een maand ontvingen we (eindelijk) de bevestiging.

In mei 2004 hebben we de medicals gedaan en konden we de VOGjes aanvragen. De VOGs kwamen gelukkig veel te laat (en ik ben nog boos).

Begin juli hebben we ons huis verkocht en eind juli kwam de verlossende brief vanuit Adelaide, ons visum was toegekend.

Ondertussen hebben we de verhuizers geregeld, het afscheidsfeest staat gepland, we zullen op 14 november vertrekken. We zijn druk bezig om alle voorbereidingen te treffen. Ik denk dat we het op zich redelijk goed hebben voorbereid maar ik word af en toe helemaal gek van het aantal 'open eindjes' die nog netjes moeten worden afgerond voordat we kunnen vertrekken.
 
Hee gefeliciteerd zeg. Dat wachten duurt altijd lang maar je zal zien het is zo 14 november.
Je zal het hier in Victoria goed kunnen uithouden hoor.
Waar in de buurt van Melbourne gaan jullie wonen?
Wij wonen in Pakenham.
Veel succes met de laatste loodjes in Nederland.
Simone en René
 
wat gaaf en inderdaad november staat zo voor de deur. Ik woon in castlemaine en dat is ongeveer anderhalf uur rijden van melbourne vandaan. Heel veel plezier op je afscheidsfeest en suc6 met de laatste dingentjes doen

groetjes
 
Ik denk dat we in de tweede helft van November maar een XPedite borrel moet houden in Melbourne. Iets met een BBQ enzo 8)
 
Jeroen_1 said:
Ik denk dat we in de tweede helft van November maar een XPedite borrel moet houden in Melbourne. Iets met een BBQ enzo 8)

Lijkt mij gezellig, maar helaas wij zitten nog in het steeds kouder wordende Nederland. Veel plezier i.i.g.
 
Lijkt mij gezellig, maar helaas wij zitten nog in het steeds kouder wordende Nederland. Veel plezier i.i.g.
des te meer reden om even over te vliegen voor een bbq :lol:
 
Cool ff overvliegen voor een BBQ, maar helaas is dat geen optie. We komen in augustus of september van 2005 in Oz. Dit is helaas alleen voor een vakantie van 4 weken. We zijn dan van plan om te gaan naar Staat waarbij wij ook de sponsoring gaan aanvragen. Kunnen we ons een beetje oriënteren.
 
De laatste week in ons oude huis is aangebroken. Gisteren feestke gevierd met de mensen die we 'achterlaten'. Was erg gezellig maar toch een aantal sombere gezichten :( (maar als je ze vertelt dat ze er een leuk vakantieadresje bij krijgen dan zijn ze weer blij :D ). We hadden een pluche kangaroo gehuurd, echte Autralische ballonnen uit Queensland laten invliegen (transport was duurder dan de ballonnen zelf :? ) en een paar Australische vlaggen gehuurd om het feestke aan te kleden. Hierdoor was het voor iedereen bijzonder duidelijk waar we heen gaan :wink: .

Donderdag komen de verhuizers de spullen inpakken en vrijdag wordt de container gevuld. Zaterdag zullen we druk bezig zijn om alle spullen die niet in de verhuiscontainer zijn gegaan in de vuilcontainer te gooien. Om kort te gaan: alles gaat in een container 8) .

Nog twee weken bij mijn ouders op zolder bivakeren en dan gaan we echt weg.
 
Ik zit nu bij mijn ouders op zolder via een ouderwetse inbelverbinding te internetten. We zullen de komende twee weken met z'n viertjes hier blijven logeren.

Donderdag is onze inboedel ingepakt.
Vrijdag is alles de container in gegaan.
Zaterdag (= vandaag) hebben de schoongemaakt
Zondag (=morgen) mag ik een nieuwe broek bij mijn pak (sollicitaties enzo) kopen omdat de broek die bij het jasje hoort nu in een container zit :?

Nog 5 dagen werken, dan nog 5 dagen vrij en dan gaat het echt gebeuren.
 
:shock: Veel sterkte de komende 2 weken! :wink:

En dan..... genieten maar!!!! Alvast een goeie reis!
 
Hoi Jeroen,

Alvast een hele goede reis toegewenst!
Veel plezier daar in Australië! :D

Groeten,
Louw
 
Veel plezier in Melbourne, heb je nog tips voor vervoerders voor mij als ik in april ook die kant op kom.

Jan

Jeroen_1 said:
Ik zit nu bij mijn ouders op zolder via een ouderwetse inbelverbinding te internetten. We zullen de komende twee weken met z'n viertjes hier blijven logeren.

Donderdag is onze inboedel ingepakt.
Vrijdag is alles de container in gegaan.
Zaterdag (= vandaag) hebben de schoongemaakt
Zondag (=morgen) mag ik een nieuwe broek bij mijn pak (sollicitaties enzo) kopen omdat de broek die bij het jasje hoort nu in een container zit :?

Nog 5 dagen werken, dan nog 5 dagen vrij en dan gaat het echt gebeuren.
 
jonker_jan said:
Veel plezier in Melbourne, heb je nog tips voor vervoerders voor mij als ik in april ook die kant op kom.

Jan

Wij hebben Voerman (UTS) 'gebruikt'. Hebben heel veel ervaring en zijn, vergeleken met de concurrenten, niet veel duurder.
 
Hi Jeroen

Sterkte met de laatste loodjes, maak er wat moois van!

Groetjes
Syl (Brisbane - Gold Coast)
 
Back
Top