Jesper en Janne stellen zich voor.

Jesper Poels

New Member
Hoi allemaal,

Wij Jesper(28) en Janne(27) hebben de knoop door gehakt en besloten om volgend jaar naar Australië te gaan voor onbepaalde tijd.
Ik (Jesper) ben vorig jaar in Australië geweest op een WHV. Janne heeft enkele jaren geleden haar eindstage in voeding en gezondheid gedaan aan de universiteit in Newcastle. Op dit moment is Janne haar PHD aan het behalen aan de universiteit in Wageningen, in juni 2016 moet dit afgerond zijn. Na haar promotie waarschijnlijk in september 2016 willen wij graag naar Australië emigreren. Ik (Jesper) ben timmerman van beroep en op dit moment werkzaam via diverse uitzendbureaus (geen uitzicht op vast werk voorlopig). In Australië ben ik met name in de bouw aan het werk geweest en in de civiele techniek, telefoon/glasvezel aanleggen in Sydney voor een onderaannemer van Telstra.

Onze plannen bestaan al veel langer om naar Australië te gaan, maar nu gaan we de echte eerste stap zetten door ons aan te melden hier :). We hebben nog een heleboel vragen over welke visa's het beste voor ons zijn.
Hoe zit het met onze kat die we graag mee willen nemen etc.

Dus we gaan eerst maar is alles doorlezen wat er hier staat en dan zullen jullie de vragen vanzelf voorbij zien komen

Alvast bedankt

Groetjes Jesper en Janne

Welkom! Nou een visum moet geen probleem zijn hoor, als timmerman, we hebben een groot tekort aan tradies hier. Skilled Independent en hoppetee, gaan met die banaan. Of 457 voor de snelle versie, wel temporary maar goed.
Heb je genoeg jaren ervaring, redelijk niveau Engels? Dan moet dat lukken, paar duizend euro en klaar. Haha klinkt simpel, maar het is nou eenmaal zo dat als je het juiste beroep hebt, dan kun je vrij gemakkelijk (over het algemeen) een visum krijgen.
En je kat kan mee, kost wel wat, maar de quarantine eisen zijn veranderd. Korter, wel duurder. Er is genoeg info op het forum hierover. Succes!