Jesper en Janne stellen zich voor.

Jesper Poels

New Member
Hoi allemaal,

Wij Jesper(28) en Janne(27) hebben de knoop door gehakt en besloten om volgend jaar naar Australië te gaan voor onbepaalde tijd.
Ik (Jesper) ben vorig jaar in Australië geweest op een WHV. Janne heeft enkele jaren geleden haar eindstage in voeding en gezondheid gedaan aan de universiteit in Newcastle. Op dit moment is Janne haar PHD aan het behalen aan de universiteit in Wageningen, in juni 2016 moet dit afgerond zijn. Na haar promotie waarschijnlijk in september 2016 willen wij graag naar Australië emigreren. Ik (Jesper) ben timmerman van beroep en op dit moment werkzaam via diverse uitzendbureaus (geen uitzicht op vast werk voorlopig). In Australië ben ik met name in de bouw aan het werk geweest en in de civiele techniek, telefoon/glasvezel aanleggen in Sydney voor een onderaannemer van Telstra.

Onze plannen bestaan al veel langer om naar Australië te gaan, maar nu gaan we de echte eerste stap zetten door ons aan te melden hier :). We hebben nog een heleboel vragen over welke visa's het beste voor ons zijn.
Hoe zit het met onze kat die we graag mee willen nemen etc.

Dus we gaan eerst maar is alles doorlezen wat er hier staat en dan zullen jullie de vragen vanzelf voorbij zien komen

Alvast bedankt

Groetjes Jesper en Janne

Welkom! Nou een visum moet geen probleem zijn hoor, als timmerman, we hebben een groot tekort aan tradies hier. Skilled Independent en hoppetee, gaan met die banaan. Of 457 voor de snelle versie, wel temporary maar goed.
Heb je genoeg jaren ervaring, redelijk niveau Engels? Dan moet dat lukken, paar duizend euro en klaar. Haha klinkt simpel, maar het is nou eenmaal zo dat als je het juiste beroep hebt, dan kun je vrij gemakkelijk (over het algemeen) een visum krijgen.
En je kat kan mee, kost wel wat, maar de quarantine eisen zijn veranderd. Korter, wel duurder. Er is genoeg info op het forum hierover. Succes!

Welkom op het forum guys!! Al een idee naar welke staat jullie willen gaan?

Welkom. Kat kan ook mee. Dure hobby maar het kan zeker!
Inderdaad. 't Is dat je aan zo'n beest gehecht raakt want vanuit een kosten/baten analyse is het goedkoper om een schattig klein kitten te kopen als je eenmaal in Australie bent.
Wij hebben hetzelfde met onze hond, dus gewoon ogen dicht houden als je weer een bedrag moet pinnen voor een of ander onderzoekje of papiertje.

Hoi, welkom!
Nou, de eerste vragen zijn al beantwoord!
Met een beetje geluk ben je zo binnen (@Katjavdl ), maar er zijn ook mensen waarbij het niet zo één-twee-drie gaat.
Hou daar ook rekening mee.
Succes met rondneuzen!

Inderdaad. 't Is dat je aan zo'n beest gehecht raakt want vanuit een kosten/baten analyse is het goedkoper om een schattig klein kitten te kopen als je eenmaal in Australie bent.
Wij hebben hetzelfde met onze hond, dus gewoon ogen dicht houden als je weer een bedrag moet pinnen voor een of ander onderzoekje of papiertje.

Denk ook even aan de asiels....die zitten hier vol! Met blaffend, mauwend en overig spul ;)

Dag allemaal,

leuk om zo welkom geheten te worden :) We zijn ondertussen al wat meer aan het oriënteren geweest..
We willen graag in Sydney werk zoeken, Jesper heeft hier goede ervaringen mee en hopelijk liggen hier ook genoeg kansen voor mij.
Het liefst zouden we onze kat natuurlijk mee nemen, maar we hebben alles nog eens goed na gelezen en flink nagedacht en het ook besproken met mijn ouders, die willen haar met alle liefde in huis nemen, dus we laten onze kat waarschijnlijk toch achter, maar wel met een gerust hart. En wie weet vinden we dan wel weer een leuk maatje in 1 van die overvolle asiels maar dat is natuurlijk van latere zorg.

Eerst maar eens het juiste visum vinden, Jesper zou inderdaad als timmerman een aanvraag kunnen doen, maar het liefst zou hij voor zichzelf willen beginnen, we weten niet of dat dan wel het juiste visum is.. want dan moet je zeker 3 jaar als timmerman blijven werken dachten wij.. Helaas staat mijn beroepsgroep niet op de lijst (nutritional scientist/ nutritionist /research), anders had Jesper als partner hopelijk mee gekund hadden we bedacht.

Anyway, we hebben nog even om het allemaal goed uit te pluizen en daar helpt dit forum zeker bij :)

Groetjes Janne, ook namens Jesper natuurlijk

Als jullie naar Australie willen komen, nadat één van jullie een PhD heeft afgerond, kan je ook kijken of je niet terecht kan bij een universiteit. Als je lecturer B wordt aangesteld, heb je geen erkenning van je kwalificaties nodig (scheelt een hoop gedoe) en geen taaltest nodig voor je 457. Partner krijgt gewoon ook een visum. Overigens kan een universiteit je ook gelijk binnenhalen als permanent resident, wat wel wat meer papierwerk is en tijd kost. Dit gold overigens 2 jaar geleden en regels kunnen veranderen. Wel is het zo dat uni's veel ervaring hebben met het binnenhalen van mensen van overseas en feitelijk was onze visumaanvraag een 'walk in the park'.

Last edited:
Skilleld Independent visa op basis van je beroep als timmerman, geeft je permanent residency bij toekenning. Als je dan gaat werken als slager of glazenwasser of toch als timmerman, dat maakt niks uit. Alleen als je een state sponsored visa zou krijgen, dan ben je verplicht in de staat te blijven voor een bepaalde tijd.

[QUOTE="Katjavdl, post: 210668, member: 2862 Alleen als je een state sponsored visa zou krijgen, dan ben je verplicht in de staat te blijven voor een bepaalde tijd.[/QUOTE]

Niet helemaal juist ;)

Het wordt van je verwacht/het is een morele verplichting. Maar als je het niet nakomt wordt je visum niet ingetrokken. Maar ik zou iedereen willen aanmoedigen de morele verplichting serieus te nemen voor dat het State Sponsored visum door misbruik komt te vervallen.

ACT immigration vertelde ons dat als het in Canberra echt niet lukt en we de situatie uit kunnen leggen we zonder wrok afscheid van elkaar kunnen nemen: " you didn't came here to be miserable" was de uitleg.

aha kijk dat is nog eens info, trouwens, klinkt wel weer heel erg Australisch.....ja dat heb je wel, maar als het niet lukt, tja dan doe je toch lekker wat anders.
Ik heb zojuist mijn medicare card gekregen op basis van een verlopen 457 visum, nou jij weer. hihihi

Back