jij bent nu in oz

mama_kristien

New Member
hoi hoi

even benieuwd wie van dit forum nu al in SA zit
en waar
en of je een eigen huis hebt
en hoelang
en hoe het meevalt
en hoe de verhuis is meegevallen
en of je al werk hebt gevonden

enz...


dus you new arrivals give us a shout :evil:
 
Ik ga naar SA, alleen moet eerst nog een visum..........
Maar daarna richting Limestone Coast.
 
[quote author=mama_kristien link=topic=5173.msg65266#msg65266 date=1152620572]
hoi hoi

even benieuwd wie van dit forum nu al in SA zit
en waar
en of je een eigen huis hebt
en hoelang
en hoe het meevalt
en hoe de verhuis is meegevallen
en of je al werk hebt gevonden

enz...


dus you new arrivals give us a shout :evil:
[/quote]

Hello

Wij zitten nu sinds 28-02-2006 in SA en we voelen ons erg thuis hier in de festival state. Verhuizing is erg mee gevallen komt misschien omdat we niet veel mee hebben genomen. Het meeste staat nog in de schuur bij me schoon pa.   :roll:

Nee we hebben nog geen eigen huis, er zijn wel plannen om en huis te kopen, ergens halve wegen volgend jaar.  Als alles gaat goed komen met werk enzo.

Wat werk betreft valt het heel erg tegen. Kan ook niet anders want ik heb helaas een uit stervend beroep. Ik ben namelijk een electronics equipent trades person. Beroep staat heel merkwaardig wel op de MODL lijst maar hier in SA laten de mensen toch net zoals in Holland liever een kapotten TV of idg vervangen dan repareren.

Mijn vrouw en ik werken nu allebij fulltime op een soort van resort in Coober Pedy. Na wat moeite te hebben gehad met het in settle in dit stoffigen gat. Hebben we het nu erg naar ons zin. Komt misschien meer omdat het einde in zicht komt, ergens medio dec/ jan willen we toch proberen te vertrekken naar Adelaide om daar aan de slag te gaan, ik in de techniek en me vrouw in de personal elderly care.......

Omdat er hier een heel groot te kort is aan skilled workers ( behalve electronics trade :x :roll:) Schijnt het nu heel makkelijk te zijn om een baan te krijgen als apprenticeship.
Dus ben nu aan het kijken wat me opties zijn om te beginnen aan zo'n omschool project achtig iets. En dan zo via een werkgever alle juiste trades papieren te kijgen in een beroep waar wel grote tekorten in zijn.
Mocht dat niet lukken dan verbreden wij onze horizon en gaan we vanaf eind van het jaar solliciteren op alles wat los en vast zit en binnen onze skills in VIC, SA en WA.  We zijn ons dus lekker druk aan het orriteren.

Of we terug willen... NOU echt niet. Alles is tot nu toe veel beter dan we ooit in Nederland hadden. Me vrouw was het laatste jaar in Nederland werkeloos en nu dus weer lekker aan de slag :up:  :up:
Wegens een reorganisatie bij  De Harense Smid stond ik ook net voor vertrek op straat, ik nu dus ook weer hard aan het werk.

Volgende maand gaan we weer naar Adelaide voor een paar dagen om daar me nieuwe motor op te halen.... :cheer:
Conclusie we mogen op dit moment dus echt niet klagen :up:
Cheers
Barry & Vanessa
 
goh beer

je relaas doet me even de moed in de schoenen zinken :-(
maar je positivisme daarentegen, ik heb gelijk zin om te verhuizen :up:

nog meer new arrivals en hun ervaringen???

als we der eens zijn zal ik ook de onze posten  :stupid2:
 
[quote author=mama_kristien link=topic=5173.msg66302#msg66302 date=1153745469]
je relaas doet me even de moed in de schoenen zinken :-(
[/quote]
:-D :-D :-D Zo erg is het ook weer niet. Er is hier werk zat vooral in het fruit plukken en soteren of in de Horeca. Als je hier wilt werken is er altijd wat. Vooral in de outback.
Het ligt gewoon aan mijn beroep. 1 kant is het een uitstervend beroep en aan de andere kant van het staartje, dan kijk je meer naar hoog spanningen en de normalen 220V zooi,  dan heb je weer een A license nodig. Om die te krijgen ben je zo'n 3 jaar bezig met allerlij examens, dan maakt het helemaal niet uit wat voor achtergrond je in Nederland had. Je moet die license hebben anders mag je nog niet eens een kapotten lamp vervangen bewijs van spreken dan....

Er zijn genoeg anderen verhalen van mensen die binnen een maand al een top baan hadden. Een goede maat van mij had met een beetje geluk binnen twee maanden vanuit Nederland een baan. Als nursery person.
Iemand anders van het forum die is metal worker. Hij was hier in Adelaide op vakantie, 2 telefoontjes en hij kon gelijk aan de slag. Nu woont ie geloof ik in Brisie waar ie ook gelijk aan de slag is gegaan.
Zo zie je maar het ligt gewoon aan een persoonlijke situaties.  :up: :up:
 
Back
Top