Jippie onze state nomination is binnen!!! nu de laatste loodjes nog ;)

Eindelijk na veeeeel werk is onze state nomination binnen. Volgende week wordt onze visum aanvraag ingediend en dan nog maximaal 16 weken wachten en we kunnen (hopelijk) Down Under :))))
Zijn er trouwens mensen die nadat ze hun state nomination gekregen hebben alsnog afgewezen zijn voor het visum? Onze medicals zijn sowieso het probleem niet maar vroeg het me af zodat we misschien alvast kunnen gaan pakken en data kunnen gaan stellen ;)

Dat is goed nieuws Michel, gefeliciteerd!!! Nu alleen nog wachten op de grant, ik zou inderdaad alvast stiekem gaan pakken/datum uitzoeken. Een visa application is geen garantie dat het visum ook wordt toegewezen (geven ze ook aan) maar ik zou me daar nu niet al te druk over maken.

Het kan officieel nog een afwijzing worden, maar ik heb volgens mij nog niet gehoord van iemand waar dat gebeurd is, voor zover ik weet.

Aan de andere kant, het DIAC (of hoe heet het ook alweer tegenwoordig) is enorm onvoorspelbaar. Wat in het verleden wel een aantal keer gebeurd is, is dat de snelheid waarmee ze een aanvraag verwerken kan veranderen, of dat ze tussentijds ineens een rij stil zetten of juist versneld afwerken. Dus ik zou zelf denk ik voor de gemoedsrust nog geen datum prikken maar gewoon wachten tot je alles binnen hebt. Daarna heb je alle tijd om deze kant op te komen.
Ik snap dat het hoe eerder hoe beter is :) en het kan echt geen kwaad om in je achterhoofd alvast te gaan plannen, maar ik zou met de onomkeerbare dingen even wachten.

He mannen, van harte gefeliciteerd! Die stap is gezet. Hoop dat de rest ook heel voorspoedig verloopt. En die 16 weken zijn zo om, geloof me!

Al nieuws Michel over het visum? Spullen al gepakt en staan jullie al te trappelen van ongeduld? Je bent alweer halverwege die 16 weken!

Nog geen nieuws :(( we wachten nog steeds op de grant maar denk dat het niet lang meer gaat duren.
Zodra we wat weten posten we het natuurlijk direct hier op het forum ;)

Back