Job wanted...

marieksel

New Member
Hallo allemaal,

Ik ben eindelijk een lange droom aan het proberen te verwezenlijken. Echter, dat is nog niet zo makkelijk. Al jaren lijkt het mij leuk,spannnend en vooral een mooie ervaring om een paar jaar in het buitenland te werken. Australie is natuurlijk een mooi land met mooi weer en een oude geschiedenis.

Momenteel werk ik in de psychiatrie (afdeling voor verstandelijk gehandicapten jong volwassenen met ernstige gedragsproblemen,autsisme,adhd, borderline) en ik zou dan ook graag iets soortgeljks in Australie willen doen, echter, ik weet heg nog steg en vroeg me af of er hier iemand is die weet welke wegen ik moet bewandelen en of er uberhaupt mogelijkheden zijn.

Dus, de vraag waar het eigenlijk allemaal om draait, is er iemand die weet welke wegen ik moet bewandelen, of welke instanties ik kan benaderen?

Alvast bedankt en groetjes vanuit het bewolkte Eindhoven,

Marieke  :smile:
 
Hoi Marieke,
ik weet zo geen instellingen uit mijn hoofd, maar ik raad aan om te zoeken in de gouden gids van Australie. Je kunt dan zoeken op rubriek.
Zo ben ik zelf ook op zoek gegaan naar mogelijke stage instellingen.
http://www.yellowpages.com.au/siteEntry.do

Mooi werk dat je doet. Al zijn de sociale instellingen in Nederland niet zo sociaal vind ik. Maar goed, daar kom ik later zelf ook in te werken.. Hoop dat het in Australie beter is.
 
Hoi Marieksel,

Ik ga in Februari pas. Als het goed is ga ik stage lopen bij de DFC , Families SA.
Als het goed is krijg ik dat zondag nacht definitief te horen..
Deze instelling is alleen echt voor maatschappelijk werk (wat ik studeer).

Groetjes
 
Het gaat niet alleen om het zoeken naar een baan, maar ook om een visum te bemachtigen waarop je mag werken. Kijk daarom eerst of je in aanmerkingen komt voor een visum (zo ja, welke) en aan welke eisen je moet voldoen om die te krijgen. Afhankelijk van je visum kun je nog even wachten met het zoeken naar een baan (kan erg lang duren). Als je nog geen 30 bent zou je eerst een jaar op een WHV kunnen gaan.
Succes ermee
(voor visums kijk op: www.immi.gov.au)
 
Back
Top