jobs IT Australie

quinox

New Member
Hallo,

Mijn vrouw en ik hebben , op dit moment, nog geen concrete plannen om evnetueel te emigreren naar Australie, zeker omdat er nog teveel onzekerheden zijn. Wij zijn al ge-emigreerd van Nederland naar Belgie, maar ik denk dat Australie toch een heel andere emigratie traject zal zijn.

Een van die onzekerheden is de kans op werk. Ikzelf ben Linux Systeembeheerder (RHCE certified In Feb2009 i hope) en mijn vrouw werkt al 10 jaar met verstandelijk gehandicapten en heeft ook de benodigde diplomas hiervoor.
Is er in deze sectoren voldoende werk te vinden, of is dit overbezaaid in Australie?

Hiervan zal het sterk afhankelijk zijn of we eventueel wel de stap willen wagen.

Alvast bedankt voor de reacties.

Algemeen gesproken klinkt het wel goed vwb die werkrichtingen. Natuurlijk afhankelijk van de validatie door betreffende beroepen organisaties etc.
Voor een indruk van banen, kijk eens op www.seek.com.au

Je werk ervaring zal van meer belang zijn dan je diploma.
Als jij kunt aantonen dat je over de benodige ervaring beschikt d.m.v. het schrijven van een goede RPL en daarmee dus de ACS kunt overtuigen van jouw meerwaarde voor Australie is je RHCE certificering van onder geschikt belang.

Verder moet je Engelse taal voldoende zijn, als je vrouw daar ook gaat werken zal ze op academic niveau een IELTS test moeten doen en jij op General niveau.

Maargoed, je kunt hier op het forum heel veel vinden, probeer de zoek functie eens en je kunt natuurlijk ook een assesssment doen om te kijken of je voldoende punten haalt om in aanmerking te komen voor een visum.

Stuur eens een email naar Rob Breumelhof van Move2Australia (info@move2australia.com.au), hij is een Nederlander die in Adelaide woont en een migratie buro heeft (www.move2australia.com.au). Hij kan je van alle info voorzien en je ondersteunen in je visa aanvraag process.

In ieder geval succes !

Gr,
Johan

Hoi,

Zelf ben ik ook bezig met mijn emigratie naar Australië, wel via een partner visa.
Ik ben ook werkzaam in de IT (onder andere Windows Certificering etc) via mijn profiel op LinkedIn www.linkedin.com heb ik zelfs al een concrete aanbieding ontvangen om te starten in Australie. Verder heb ik geen ervaringen op het werkgebied van verstandelijk gehandicapten.

Ik zou aanraden om je profiel te plaatsen op LinkedIn en je aanmelden bij Australische groepen, mogelijk dat je ook via dit kanaal contacten kan leggen.

BTW zelf ben ik ook in zee gegaan met move2australie en kan niets anders zeggen dan dat ze uitsteken werk doen.

succes

Myles

Bij:

• Australian IT Industry
  • 1 Australia - Australian ICT Professional Network
  • Australia NetWork
  • People in Australia

super bedankt voor jullie antwoorden. Ik denk hiermee voorlopig wel mee aan de slag kan.

Wat beteft werkervaring en taal...dat is geen probleem. Mijn vrouw heeft al een jaar in USA gewerkt en spreek vloeiend Engels (zelfs met een amerikaans accent) en in de IT is Engels toch wel een must, dus dat zit wel snor.

Ik vind ook dat werkervaring belangrijker is als diploma's, dat geldt zeker voor Nederland, maar in Belgie, waar ik nu woon, willen ze graag diploma's zien.
Ikzelf heb 6 jaar ervaring in de IT; 3 jaar Windows (MCP) en 3 jaar Linux/Unix bij grote ondernemingen met clusters (lsf), filer (netapp), licensensing (acresso) en scripting.

Bedankt.

Hallo Quinox,

Het is wel zo dat je met een RPL moet kunnen aantonen dat je de praktijk kennis die je hebt opgedaan gelijk staan aan een HBO of MBO opleiding, maar diploma's en certificaten van cursussen in de IT ondersteunen dit doel toch absoluut. Mar misschien heb je wel een vervolgopleiding in de IT?

Ik zou als ik jou was eens gaan snuffelen op het forum, daar is veel info te vinden. Het verkrijgen van een visum hangt van hel veel dingen af en er zijn tig verschillende visa. Succes met het uitzoekwerk!

Dijnnas  :up:

Back