Jong gezin naar Melbourne

Marcella

New Member
Hallo! Mijn man heeft een baan in Melbourne gekregen en rond oktober gaan we verhuizen. We hebben 3 kinderen (4 jaar, 2 jaar en 6 maanden). Frank gaat in Truganina werken. Nu vind ik het lastig een keuze te maken tussen Yarraville, Point Cook, Sanctuary Lakes, Altona of Williamstown. Iemand die daar woont en zijn/haar ervaringen wil delen? Dank alvast!

Hoi Marcella

Welkom op het forum:)

Ik heb in Sanctuary lakes (Point Cook) gewoond en op zicht niet zo verkeerd maar erg druk en het nadeel is Point cook road die zo donders druk is en zo een beetje de enige weg die vanuit Sanctuary lakes naar de snelweg gaat.
Duurt echt een eeuwigheid. Als je in die omgeving gaat wonen moet je goed je huiswerk doen want er zitten een hoop minder goede buurten tussen waaronder Truganina, Altona, Werribee, Hoppers crossing etc. Wiliamstown is erg druk en erg duur, maar wel vreselijk leuk.

Cheers
Sander

Welkom en wat een avontuur!

Ben niet bekend met Melbz, maar M5 heeft je al op weg geholpen ;)
Een 'ex-xpditer' woont in Altona, ik heb haar nooit echt horen klagen volgens mij. En ja Williamstown is leuk vond ik.

Ik wil je niet afschrikken hoor Marcella :D en het is hoe ik het ervaren hebt, tuurlijk heb je in die suburbs ook wel gedeeltes die goed zijn. Belangrijkste is denk ik om zelf eerst maar een kijkje te nemen.
Het kan nog veel erger. Als je in een andere regio gaat wonen in de toekomst ga zeker niet wonen in: Narre Warren, Dandenong, Cranbourne, Frankston (rated highly) , Sunshine, Craigieburn, Noble Park, Doveton, Carrum Downs, Footscray, Sunbury, Tullamarine, St Albans, Epping, Yarra Glen. Belangrijkste reden omdat niet te doen is: Drugs, Gangs, Violence, Seedy, Crime, Hoons, Bogans, Dull, Boring , Dirty, Alcohol Problems.

Gefeliciteerd en welkom Marcella, wat een heerlijk vooruitzicht. Komen jullie voor een bepaalde tijd of zijn jullie vam plan om lekker hier te blijven? Hier al eens eerder geweest? En afgezien van een aantal wijken rondom Melbourne waar je misschien niet moet willen huren (zoals die overal wel zijn), is Australia vooral een heerlijk land om te wonen!

Dank jullie! We wonen nu in Bangkok en zijn 1x op vakantie geweest in Melbourne. Maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als wonen :). We komen voor onbepaalde tijd dus wie weet... Zullen vast nog wel meer vragen hebben dus ik houd t forum goed in de gaten!

STOP nobody touches Crannie....Cranbourne, Narre Warren en Dandenong, daar woont mijn Aussie family. Niks mis met die omgeving als je het mij vraagt, ik heb er met regelmaat langere tijd verbleven. Maar die hoek is wel erg druk (geworden) met nieuwbouwwijken en dus verkeer. Zowel naar Melbourne als naar Philip Island.
Haha dat is hetzelfde als hier in de bergen, locals willen ook niet in Katoomba wonen, vanwegen de drugs, homeless people and tourists. Het is overal wat ;)

STOP nobody touches Crannie....Cranbourne, Narre Warren en Dandenong, daar woont mijn Aussie family. Niks mis met die omgeving als je het mij vraagt, ik heb er met regelmaat langere tijd verbleven. Maar die hoek is wel erg druk (geworden) met nieuwbouwwijken en dus verkeer.
Ik woon nu 7 jaar in een suburb wat niet ver van boven genoemde ligt en crime is toch echt een groot probleem daar en zeer zeker hebben die suburbs een slechte naam vanwege dat.
Er is veel mis met die suburbs;)

Welkom op het forum en leuk dat jullie naar de leukste stad van Australië komen ;)
Wij wonen in Brunswick, totaal andere richting en ik ben niet heel bekend met die suburbs. We gaan wel eens in Altona naar het strand en hebben een paar keer in Williamstown gegeten. Williamstown leek best leuk, heeft een gezellige haven met wat cafeetjes en restaurants, maar is tegelijkertijd ook weer niet zo ver van de stad af.

Ik vind het qua criminaliteit sowieso wel meevallen hier. Misschien dat ik wat afgestompt ben omdat ik in Amsterdam West woonde, maar ik heb gevoel dat het hier allemaal een stuk minder is.

Back