Jonge kinderen in Adelaide

AbAlice

New Member
Voor iedereen met kleine kinderen in de buurt van Adelaide.

Wij wonen sinds 2000 in Australie met onze 4 kinderen, 16, 15, 11 en 4. Afgelopen July ben ik met de twee jongste voor 5 weken op familie bezoek geweest en sindsdien praat de kleinste een lekker woordje Nederlands. Ik zou het leuk vinden om dat vanaf nu weer een beetje bij te gaan houden met hem. Op deze site heb ik meerdere mails gelezen van ouders die contact zochten met andere ouders met kleintjes. Mocht je in de buurt van Mitchell Park wonen en vind zou je het leuk vinden om eens langs te komen stuur ons dan even een mailtje.

Groetjes Alice
 
Hallo  Alice,

Wij hebben 4 kinderen maar wonen in nederland dus dit beantwoord niet jou vraag,ik zou jou graag een vraag stellen maar mijn outlook werkt niet goed dus doe ik het even via deze weg(of topic i know) Hoe is het met jullie kinderen gegaan om te intergreren op school met het engels e.d. onze kinderen zijn nu 9,8,5,3 jaar oud en hebben zo goed als geen engelse les gehad, daar komt bij dat onze oudste zoon naar het speciaal basis onderwijs gaat , dus misschien nog iets moeilijker is.

groetjes Manja
 
Hoi Alice,

Wij wonen nu drie jaar in Adelaide. Onze zoon, Yannik, is vier en spreekt goed nederlands. Aangzien hij naar Kindergarten wordt zijn engelse spreekvaardigheid met de dag beter. Als hij straks naar school gaat zal hij overdag voornamelijk nog engels praten. Toch zien wij graag dat zijn nederlands niet achteruitgaat, liever wordt uitgebreid met lezen en schrijven. Yannik heeft één nederlandse vriendje met wie hij nederlands spreekt. Ik woon niet in de buurt (Rostrevor) maar misschien is het leuk een keertje af te spreken?

Groetjes,
Riesje
 
Dag Riesje,

Ik heb toevallig ook contact via email met Alice gehad.
. Misschien kunnen we met zijn allen wat afspreken? Hebben we meteen een
soort 'playgroup'.

Doei
Sophia
 
[quote author=Manja link=topic=2470.msg26404#msg26404 date=1125662971]
Hallo  Alice,

Wij hebben 4 kinderen maar wonen in nederland dus dit beantwoord niet jou vraag,ik zou jou graag een vraag stellen maar mijn outlook werkt niet goed dus doe ik het even via deze weg(of topic i know) Hoe is het met jullie kinderen gegaan om te intergreren op school met het engels e.d. onze kinderen zijn nu 9,8,5,3 jaar oud en hebben zo goed als geen engelse les gehad, daar komt bij dat onze oudste zoon naar het speciaal basis onderwijs gaat , dus misschien nog iets moeilijker is.

groetjes Manja
[/quote]

Goeie vraag Manja,
Ook wij hebben 3 kinderen (11-9-7) en gaan naar Australie onze 2 oudste zitten hier ook op speciaal basis onderwijs mocht je iets wijzer worden dan hoor ik het graag.

groetjes Sandra
 
Zin in een BBQ met kinderen:

5 november 12uur

In Brighton bij het speeltuintje met BBQ's aan het strand. CORRECTIE Het wordt SEACLIFF aangezien de BBQ's in Brighton het niet doen!

ZEGT HET VOORT!!!


Ook wij vinden Carmen (Maxime 14, Lars 8 en Karlijn 4) het altijd leuk om iets leuks te doen!
 
Back
Top