Jullie mening gevraagd...

Lela

Active Member
Hoi allemaal,

Ik zou van jullie graag eens horen wat jullie persoonlijk als de meest geschikte plek zien voor een gezin met kleine kindjes. Is het bv. Sidney omdat daar de Nederlandse school zit, of juist Brisbane vanwege het relaxte leven?

Onze kindjes zijn 2 en 4 (bijna 5) en ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe jullie tot een beslissing zijn gekomen over waar te gaan wonen met jullie kindjes...

Groetjes,
Lela
 
Hi Lela

Dat is zo persoonlijk :), het ligt er helemaal aan wat je "zoekt" in je nieuwe bestaan. Maar een Nederlandse school zou voor mij zeker geen doorslaggevende factor zijn. Zeker niet als je hier "voorgoed" heen komt. Je kunt het Nederlands toch gewoon thuis proberen bij te spijkeren? Wij wonen zelf 9+ jaar in Brisbane (of eigenlijk een suburb daarvan) en we zijn hier eigenlijk gewoon een soort van terecht gekomen en blijven hangen. Wij hebben twee kids eentje van bijna 4 en een van net 6.

Misschien kan je een soort van lijstje maken. Wat is voor jullie absoluut essentieel en wat wil je absoluut niet in je nieuwe woonplaats. (Klimaat, dicht bij Zee, dicht bij rainforest, stadsleven, etc. etc.) Ik denk dat je in zowel Brisbane, Sydney (of waar dan ook) altijd wel een geschikte plek kunt vinden als je een beetje rondsnuffeld.

Groetjes en succes met de zoektocht! :)
Syl
 
Ja,

helemaal goed, Syl. Puuuuuuur persoonlijke kwestie. Wij gingen uiteindelijk voor de combo klimaat, leuke stad en life style, en kwamen (maar dat gold dus alleen voor ons) op de Sunshine Coast uit (met Brisvegas niet zover hier vandaan).

Nou is er natuurlijk ook niks beter dan de Sunshine Coast, hehehehe..................... :beach:

Marc
 
Zoals Syl al heeft gezegt, het is persoonlijk.
Als ik van de zee en het strand zou houden
en ik dan in de middle of de bosh terecht zou komen,
zou ik het echt niet naar me zin hebben.
De kans op heimee is dan groter als dat ik bij het strand zou wonen.
Er is zoveel info over Aus, dat is toch een goed begin?

Gr Ineke  :wink:
 
Wij wilde graag naar WA omdat ik daar een vriendin had wonen.  We kregen echter een baan aangeboden in Adelaide en Melbourne en hebben voor Adelaide gekozen omdat het kleiner is.

Er is overigens geen volledige Nederlandse school in Australie.  Er zijn Nederlandse schooltjes voor taal en cultuur, # 3uur per week.  Sydney en Melbourne hebben zo'n schooltje, ik geloof ook in Perth maar weet niet of dat nog steeds draait.    Je zou er meer over kunnen vinden via www.snob.nl


Sidonia
 
Bedankt voor jullie input! Ik kan het niet anders dan het met jullie eens zijn, dan dat het puur persoonlijk is, ik was benieuwd naar wat nu uiteindelijk de doorslag heeft gegeven...
Inderdaad de nederlandse school is alleen na schooltijd en voor onze kindjes zou ik dat ook niet willen, het was eigenlijk meer als voorbeeld bedoeld.

Persoonlijk ben ik een echt strandmens... als het even kan wil ik naar het strand. Alhoewel ik de bush ook zeker kan waarderen, maakt niets mij zo vrolijk als strand en zee! Hmmm... klinkt toch naar Sunshine Coast :)

Groetjes,
Lela
 
Hi Lela,

Kijk eens naar dit draadje over bestemmingen.
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=2878.0

Hier zijn vaak leuke opmerkingen te vinden.

Rene
 
Back
Top