Kaas in de omgeving Brisbane

jufrebekka

XPdite Hero
Even een vraag voor de kaasliefhebbers. Ik was vorige week in Sydney. En tot mijn vreugd vond ik daar een delicatessenzaak die Nederlandse kaas verkocht. In de supermarkt in Brisbane verkopen ze wel pitjes (leidse)kaas. Maar die haalt het toch echt niet bij de heerlijke oude leidse kaas (uit Nederland) die ik in Sydney heb gekocht.

Nu mijn vraag: waar is er in Brisbane allemaal echte Hollandse lekkere kaas te koop? Ik vermoed bij 't Winkeltje. Maar daar zijn wij in twee jaar nog niet geweest ;). Wij wonen in de Western Suburbs, dus... tips??

Hoi Rebekka,

Wij waren paar weken geleden voor de 2e keer in 't Winkeltje (toch maar 20 minuten van jullie?) en daar hebben ze verschillende NL kazen liggen (stuk of 10 soorten?). Wij hebben ook weer eens lekker wat komijnekaas ingeslagen  :up:
Ze hebben wel voornamelijk oude kazen trouwens.

Verder geen tips voor je... Ik ben een beetje een kaasbarbaar want ik vind die Oz kazen ook wel best  :p
Maar als anderen tips hebben...

Cheers,
Jan

De Itanliaanse traiteur (of zo iets) in toowong shop centre had een paar lekkere nederlanse ook goeie andere trouwens

Grandma in Cleveland heeft verscheidene Nederlandse kazen en hagelslag, vlokken, boerenkool, poffertjesmix, Remia mayo etc.

Ik moest gisteren voor iets anders in de omgeving van 't winkeltje zijn. Dus ben ik daar maar even geweest. Jammie lekker Leidse kaas ingeslagen en nog wat andere (kleine) dingetjes. Hoewel het wel inderdaad opletten op de datum is! Drie pakken stroopwafels voor $5,- maar dan moeten ze wel binnen een week op...

[quote author=jufrebekka link=topic=6853.msg88084#msg88084 date=1177411814]
...maar dan moeten ze wel binnen een week op...
[/quote]

He, wat vervelend zeg...  :lol:

The Dutch Shop ('t Winkeltje) Shop 8, 1150 Beaudesert Road, Acacia Ridge

Vanaf CBD: via Ipswich Road richting Ipswich rijden, na de Moorooka Magic Mile linksaf de Beaudesert Road op en dan nog een paar km doorrijden

[quote author=Pacific Dream link=topic=6853.msg88091#msg88091 date=1177414025]
Gekke vraag misschien :lol:, maar waar zit dat winkeltje eigenlijk?
[/quote]

Heel makkelijk: tegenover de ijsbaan! :D Geweldige combinatie vind ik zelf!

Hi, ik was gisteren in The Vally en zag daar bij de supermarkt (die dure delicatessen zeg maar, off James Street) extra oude Unie Kaas liggen! Mjum!

Zou je me kunnen vertellen of je op een van genoemde adressen ook een lekkere jonge "komijnekaas" kan kopen?
Je weet nog wel, waar van die kruidnagels zo heerlijk tussen je kiezen kunnen zitten?
Ik ben benieuwd!
Thanks,
Gerard (vanaf een verhoging in het Gold Coast Hinterland)

[quote author=Gerard Ellen link=topic=6853.msg94417#msg94417 date=1183553405]
Zou je me kunnen vertellen of je op een van genoemde adressen ook een lekkere jonge "komijnekaas" kan kopen?
Je weet nog wel, waar van die kruidnagels zo heerlijk tussen je kiezen kunnen zitten?
Ik ben benieuwd!
Thanks,
Gerard (vanaf een verhoging in het Gold Coast Hinterland)
[/quote]

Ik eet zelf geen kaas (smerig spul  :p), maar zoals de naam al zegt zit er in KOMIJNenkaas geen kruidnagel, maar komijn  :cool:.

Back