Kallies naar Tasmanie Settling in Allright!

kallie

XPdite Sponsor
:dance:

Gaat vanavond het  :plane: in en als het goed is komt ie maandag aan.

Vorig jaar in Februari is het idee ontwaakt, we wilden al lang weg.
Tien jaar geleden al bezig geweest met Aruba, hadden al een optie op een woning en een baan. Toch op het laatste moment de boel afgeketst.
Wij zijn allebei gek op Italie en eigenlijk was het voor de hand liggend dat we daar uiteindelijk zouden eindigen.
Maar als kind af aan werd ik al geconfronteerd met Australie (Tasmanie in ons geval)
Na de oorlog zijn mijn oom en tante naar Australie geemigreerd.
Ik heb daar nu 5 neven en nichten wonen. Met natuurlijk ook allemaal weer kinderen.

Nou, vorig jaar Februari is het dus echt voor ons begonnen. Eerst met nadenken, informatie inwinnen, kinderen voorbereiden, keuzes maken.
Langzaamaan werd het steeds duidelijker voor ons en dit was wat we echt wilden.

Natuurlijk zijn wij ook bij de jobexpo geweest en natuurlijk ook bij de stand van Tasmanie.
We stonden aan de overkant bij SA. Erwin is timmerman en hier hoorden we al dat we vooral niet door mochten lopen, we werden voortdurend aan de praat gehouden als we maar niet wegliepen.

Met een goed gevoel zijn we weer naar huis gegaan en begonnen aan een CV.

1 Januari zijn we met zijn drieen voor twee weekjes naar tasmanie geweest de twee oudsten zijn thuis gebleven.
Dat afscheid was wel heel pijnlijk. Maar goed we moesten wel.

Dat waren wel twee heel drukke weken, bouwondernemingen bezocht, Departement van Economic Development, sollicitatiegesprekken gehad.
Maar ook wel leuke dingen gedaan. Zoals Dismal Swamp, Cradle mountain, Timber Hotel, The Nut in Stanley, Port arthur, Mount Wellington en nog meer.

Nu eindelijk na meer dan vier maanden is dan eindelijk de TRA aanvraag onderweg.
Ik kan niet wachten maar er moet nog zoveel gebeuren, maar op dit moment genieten we hier al enorm van. In die vier maanden bijna 25 documenten, verklaringen etc verder hebben we eindelijk het gevoel.

WE ZIJN ER EINDELIJK MEE BEGONNEN. :-D :-D :-D

Nu naar het volgende hoofdstuk, STNI
In juni nog even een IELTSje (voelde ik het maar zo vrolijk als ik het hier vertel) en zijn we weer een stukje verder.

Nou, alles op zijn tijd en eerst dit maar even afwachten

Groetjes Mariëtte
 
Nou klinkt voor mij in ieder geval hartstikke voortvarend!!

Veel succes met jullie voorbereidingen. M.b.t. IELTS kijk op forum naar allerlei oefensites. Het is een groot aantal van ons, waaronder wij, tenslotte ook gelukt.

groeten Wim
 
Geweldig gefeliciteerd! Ik hoop voor jullie op een snelle respons!

Groetjes Lin
 
Veel succes met de hele papiermolen én het wachten! Maar het eindresultaat is de moeite!!

Sara
 
Spannend!!! Wat een papierwinkel hè, maar alles komt goed... het duurt alleen even  :up:

Groetjes,
Lela
 
Gefeliciteerd, hard werken hè die TRA, ben benieuwd
wanneer je wat terug hoort. Maar dat lezen we dan
vast wel.

Groetjes Miranda  :)
 
Yesyesyes,

Positive assessment!!!!!!!!!!!!!!!! :-D

Was het maar zo'n feest maar wel al ontvangstbevestiging ontvangen.
8 mei binnengekomen, 9 mei ontvangstbevestiging door hun verstuurd en vandaag, maandag de 15e hier in de bus gekregen, Oh, als de rest nu ook eens zo snel zou gaan.

Wordt vervolgd,

Wat is dit spannend, het lijkt wel of bijna niets anders op deze aardbodum er nog toe doet!

Mariette
 
:congrats: :dance: :congrats: :dance:

Hi Mariette, geweldig nieuws!!!! Genieten maar!!! En je hebt gelijk, dit is nu even het allerbelangrijkste!!!

Groetjes,
Lela
 
Ikke is blond... heb je nu het ontvangsbewijs binnen of het positive assesment? :?
 
[quote author=kallie link=topic=4633.msg59521#msg59521 date=1147730098]
Yesyesyes,

Positive assessment!!!!!!!!!!!!!!!! :-D

Was het maar zo'n feest maar wel al ontvangstbevestiging ontvangen.
[/quote]

WAS HET MAAR ZO'N FEEST hebbe dus nog niet HELAAS, PINDAKAAS!

Mariette
 
Ja,

Samen met Erwin, ga jij ook dan?
Er komen heel wat van het Forum
Helaas was Mei net vol.

Groetjes, mariette
 
Hee grappig, ja ik ook. Martin is al in Brussel geweest, die kon niet wachten :-D Daar hadden we gisteren de uitslag van. Maar ik ga dus de 17e ook. Wie nog meer? Of is daar al een topic van?
Groetjes Francine
 
Eerste hoofdstuk afgerond YES, YES, YES, 

:happysun: :happysun: :happysun: :happysun: :happysun: :happysun: :happysun:

:cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers:

:dancing: :dancing: :dancing: :dancing: :dancing: :dancing: :dancing:


Ik citeer,

I wish to advise that your application has been accepted. :-D :-D :-D

Carpenter and Joiner (4411-11)

lekker , en dat is een,................
nu op naar twee

Erwin en Mariette
 
:congrats: :congrats: :congrats:

Geweldig! Mag dan de 1e zijn, het is wél de belangrijkste!!

Groetjes Lin
 
[size=15pt][move]YES YES YES YES[/move][/size]

Gefeliciteerd hoor! Wat een lekker nieuws!!!

Groetjes,
Lela
 


OFX
Back
Top