Kan ik een visum krijgen ja of nee...??? Wie kent de regels een beetje...?

Sander316

New Member
Hallo forum lezers en schrijvers,

Leuk al die vragen en antwoorden te lezen en te lezen dat niet alleen ik verliefd ben geworden op dat mooie land met alle problemen (uitdagingen) van dien.

Natuurlijk zit ik ook met een vraag en deze luid als volgd: Een Australische (WA) werkgever bied mij een Sponsorship aan, het bedrijf heeft nul associatie met het beroep wat ik hier in NL heb gedaan of doe.
Kan ik met deze sponsorship ook een visum krijgen ja of nee

De info hieronder kan je wat meer duidelijkheid geven alvorens te antwoorden...!!!

Voor een x aantal maanden geleden ben ik terug gekomen van een jaartje Australie op een WHV visum. Om mijn trip te bekostigen heb ik een tijdje in WA gewerkt.
Natuurlijk ben ook ik verliefd geworden op het zo mooie land en wil het liefst morgen nog terug... Nu luid het volgende, na contact gehad te hebben met mijn toen WA werkgever, heeft hij me voorgesteld terug te komen naar OZ en voor hem te komen werken. Hij bied me een Sponsorship aan.

Hieronder wat extra info:
-Heb geleerd voor een technisch vak maar hier nooit werkervaring in opgedaan;
-Beheersing engelse taal is voldoende;
-Geen Politie verleden;
-Leeftijd 27
-Geen familie in OZ
-Het bedrijf zit in de regio Down South WA;

Hoop dat iemand mij het een en ander kan verduidelijken...??? :-(

Groet,

Sander

Hoi Sander,

Ik zou geen antwoord weten op je vraag maar ik wil je wel adviseren om je te laten voorlichten door een erkend emigratiebureau;
www.buysse.nl is er een van of de site van Rob Breumelhof uit Adelaide. Die kunnen je vast verder helpen in deze situatie.

Succes ermee!
groetjes heidi

Als dit bedrijf jou wil sponsoren, dan zullen ze moeten aantonen dat jij voor hun bedrijf echt onmisbaar zou zijn en dat er geen Australiër is die dit werk zou kunnen doen.

Aangezien je aangeeft dat het bedrijf nul associatie heeft met het beroep wat je in NL hebt gedaan of op dit moment uitvoert, zou dat nog wel eens de moeilijkste stap kunnen zijn. Ik weet niet precies hoe de aanvraag voor dit visum in zijn werk gaat en wat er aan bewijzen overlegd moet worden aan de DIAC, maar daar zou wellicht nog wel het een en ander kunnen mislukken. Of jij doet echt specifiek werk wat door geen enkele Australiër gedaan kan worden....

De site die Sacha overigens noemde is DE site om alle informatie te bemachtigen die je nodig hebt voor je aanvraag. De aanvraag kan je ook laten behandelen door een migratie-agent. Je moet dan nog steeds bewijzen aanleveren aan de migratie-agent, maar zij geven dan aan wanneer je wat geregeld moet hebben. Genoeg informatie over migratie-agenten te vinden hier op het forum.

Succes met het uitzoeken :up:

Hallo,

Bedankt voor de duidelijke antwoorden.

Allereerst mijn reactie op het antwoord van Heidi, na wat onderzoekwerk of ik inderdaad wel een visa kan krijgen zal ik hier zeker een Emigratie bureau bij halen.

Daarna de reactie van Sacha, deze site heb ik inderdaad al 10x doorgespid alleen kan ik hier geen gerichte beoordelingen of antwoorden op vinden. Emigreren is vaak niet makkelijk maar ik denk altijd, er moet een manier zijn om het toch voor elkaar te krijgen.

Nu Maluka: Eigenlijk komt het er op neer, kort omschreven: het bedrijf moet voor mij een functie creeren (verzinnen) die volledig aansluit bij mijn opleiding en of werkervaringen. Daar de Sponsorship op aanvragen en hopen dat ze die accepteren. Ik heb voor een technische MBO baan geleerd ( die voorkomt in de SOL lijst) en heb ook geruime werkervaring in de richting van techniek (met een beetje creativieteit valt ook dit onder de SOL lijst). Zo moeilijk is het dus allemaal niet...???

Graag jullie reacties.

Groet,

Sander

Hoi Sander,

Als het bedrijf jou echt wil hebben hoeft het echt niet moeilijk te zijn. Zij moeten de eerste stap zetten en sponser plaatsen aanvragen. zie: http://www.immi.gov.au/skilled/skilled-workers/sbs/step-1.htm

Ik zou deze link naar ze toe sturen en zien hoe serieus ze echt zijn.

Een andere optie is een recruitment agency inschakelen die je sponsorship verschaft b.v.
http://www.freespirit.com.au/migrserv.htm

Dit alles moet makkelijk te regelen zijn zonder emigratie bureau.

Succes,

Tom.

Hallo Alemaal,

Even een update.

Het bedrijf heeft mij wederom een mail gestuurd met de mededeling dat ze bezig zijn met het +/- 40 pagina tellende Immi.gof site door te lezen. Het lijkt er dus op dat ze wel degelijk serieus zijn.
Wacht dus nog wel even op hun reactie.

De antwoorden die ik op dit forum krijg zijn erg verschillend, word ik dus niet echt wijzer van maar begrijp het ook wel.
Het beste wat ik denk ik kan doen is, het bedrijf laten weten dat ik serieus interesse heb en hun laten kijken of het allemaal mogelijk is. Vinden ze een manier kan ik daar in mee gaan of zelf een alternatief zoeken en dit voorstellen.

Ik laat het wel weer weten als ik updates heb.

Groetjes,

Sander

Back