Kan je makkelijk naar Australie emigreren ?

K

Koen

Hallo

ik ben 2 1/2 jaar geleden voor 3 maanden naar Australie geweest. Ik vind het land zooooooooo geweldig en er gaat geen dag voorbij dat ik niet terug zou willen )wat doe ik hier in die kou, drukte, criminaliteit enzovoorts).
Nu heb ik altijd begrepen dat het heel moeilijk is om Australie binnen te komen als je daar wilt gaan wonen, is dit ook zo ?? Zijn er bepaalde regels voor ?? Moet je van te voren al aan kunnen tonen dat je daar een baan hebt ?? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met zo veel mogelijk informatie.

Alvast bedankt, groeten Koen

Ha Koen,

Het is niet eenvoudig om naar Australië te emigreren.
Alle regels en info m.b.t. emigratie naar Australië kun je vinden op: www.immi.gov.au.

Het is denk ik een goed idee om je eerst even op bovengenoemde site te oriënteren. Dan krijg je een idee van welke visums er zijn en welke mogelijk op jouw situatie van toepassing zijn. Ongetwijfeld zullen er dan nog meer vragen in je opkomen en dan ben je op dit forum op de goede plek!! Veel mensen die allemaal bezig zijn met het verkrijgen van een visum: partner visum, skilled visum, etc...

Ook is het handig als je wat meer info geeft over jouw situatie, dan kunnen we wat gerichter je vragen beantwoorden.

Succes!
Sander

Dank je wel voor je tip Sander

Ik heb gekeken op die website, behoorlijk ingewikkeld. Misschien kan je (of iemand anders) mij een beetje op weg helpen.

Ik word volgende maand 30 en heb sinds een jaar een vriendin, maar wij wonen niet samen (wel bereid toe). Mijn opleiding is HBO Bedrijfsmanagement, MBO Bedrijfsmanagement, MTS Motorvoertuigen en HAVO. Ik werk nu 2 1/2 jaar occasionmanager bij een middelgrote Renaultdealer (niet echt leidinggevende). Mijn engels is volgens mij best wel goed.
Mijn meisje is 23 en heeft opleiding tot directiesecretaresse gedaan. Zij werkt nu bijna 3 jaar als receptioniste/telefoniste.

Wij hebben allebei geen familie in Australie en ook onze werkgevers doen geen handel met Australie. Ik heb ook ergens gelezen dat je een investering kan doen in Australie om te kunnen emigreren, daar stond een bedrag van 890.000 in een keer of 350.000 elk jaar, maar er stond niet bij of dat nou Ozzie-dollars zijn of Euro's (niet dat ik het in een van de gevallen kan betalen hoor, meer nieuwsgierig).

Wat kunnen wij nou het beste doen, en voor welk visa moeten wij nou proberen te gaan ???

Alvast bedankt weer, groeten Koen

Oh ja, ik was er vergeten bij te zetten dat mijn voorkeur uitgaat naar wonen in (de buurt van) Melbourne.

Nogmaals  groeten Koen

ja makkelijk is het niet. Ik raad je aan om je situatie te laten testen door een emigratie bureau. Je hoeft niet tot aan het einde met hun in zee te blijven, maar ze kunnen jou wel een paar tips geven. BV mijn vriend en ik hebben beide goede banen (Sales manager en information manager), maar information manager is door de Aus overheid niet erkent (maar zeker wel door het australische arbeidsmarkt) en voor sales manager moet je niet alleen leiding geven aan mensen maar dat die mensen ook leiding geven aan andere. Uiteindelijk konden  we een visum aanvragen voor een lagere niveau (alleen 50 points ipv 60 points) . Dus check het even om teleurstellingen te verkomen.

Groetjes en succes en heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel geduld

Citavm

Back