Kangoeroes aan de pil

Tekkel

XPdite Sponsor
Kangoeroes aan de pil
Uitgegeven: 26 januari 2008 13:34
Laatst gewijzigd: 26 januari 2008 14:05

CANBERRA - Australische wetenschappers hebben een anticonceptiepil ontwikkeld voor kangoeroes. Daarmee moeten de op sommige plaatsen enorm groeiende populaties tot staan worden gebracht. Dat hebben Australische media zaterdag bericht.

De pil moet behalve voor wildbeheer ook een uitkomst zijn voor de oplossing van soms zeer felle maatschappelijke discussies over de overlast van kangoeroes. 

Een plan om 3000 dieren af te schieten die een militair terrein in Canberra overspoelen, was de jongste aanleiding voor een fel dispuut tussen voor- en tegenstanders.

De kangoeroepil zal de komende jaren worden geïntroduceerd. Een dergelijke pil wordt overigens al met enig succes ingezet om ook de koalapopulatie binnen de perken te houden.

Bron: nu.nl

Bart

Of verplichten aan de mensen.

Zie die beestjes liever rondspringen dan die eikels die er rond lopen.

Jack :evil:

Ik vraag me dan af hoe ze die pil aan die beesten gaan geven, lijkt me niets om ze elke keer te vangen.

[quote author=Yoog link=topic=8277.msg109269#msg109269 date=1201451644]
Ik vraag me dan af hoe ze die pil aan die beesten gaan geven, lijkt me niets om ze elke keer te vangen.
[/quote]

Nee dagelijks de pil geven is een beetje moeilijk  :lol: Zal wel een soort prikpil zijn.

Researchers at Newcastle University in New South Wales will soon begin lacing bait with a species-specific contraceptive in and around Australia's capital, Canberra, where the local eastern grey kangaroo population has begun encroaching on human habitats looking for food.

Ik kwam ook nog een ander kangaroo pill tegen.
Maar als je ze die geeft gaan ze helemaal stuiteren denk ik :grin:

Bart

[quote author=Yoog link=topic=8277.msg109269#msg109269 date=1201451644]
[/quote]

Heel gemakkelijk,

ze maken gewoon maandelijks een afspraak bij de doktor... :wink:
Hoef je ze niet achterna te zitten...

Jack :evil:

Back