kangoeroes vroeger monsters (jaja, het is weer komkommertijd!)

rob en jeanine

XPdite Sponsor
'Kangoeroes vroeger vleesetende monsters'
SYDNEY - Wie dacht dat kangoeroes slechts schattige buideldieren waren, heeft het mis. Paleontologen hebben in Australië fossielen ontdekt waaruit blijkt dat kangoeroes vroeger grote slagtanden hadden en dodelijk gevaarlijk waren. Dat meldde de Australische zender ABC woensdag.

Onderzoekers van de universiteit van New South Wales ontdekten in Queensland overblijfselen van zeker twintig kangoeroesoorten, die tussen de tien en twintig miljoen jaar geleden leefden. Enkele van de fossielen hadden grote slagtanden, om vlees mee af te scheuren. „Als je toen Skippy zocht, had je die zeker niet gevonden. Je zou zijn voorganger hebben gevonden, die jou direct had opgegeten”, aldus professor Michael Archer van de universiteit.

De wetenschappers troffen ook longvissen en „demonische eenden” aan. Het team onderzoekers bestudeert alle fossielen om meer te weten te komen over de verandering van het klimaat, tussen de vijf en 24 miljoen jaar geleden.

De Riversleigh Killer Kangaroo? :)

20_killer.jpg

:-D :-D :-D :-D :lol: :lol: :lol:

Jack :evil:

Neehh  effe serieus....dit is geen echte demonische eend.....toch :-o

:-D misschien dat hij zich tot een killer eend ontpopt in de badkuip??? who knows...

Maar Jack, ik heb nog even voor je gezocht en kwam het volgende tegen:

Monster animals such as the `demon duck of doom' and the flesh-eating kangaroo have been drawing crowds to an exhibition in Sydney. Australia's Lost Kingdoms displays life-size representations of animals such as a turtle the size of a small car and a carnivorous duck with a bill the size and shape of an axe. Recently unearthed remains shed light on the `megafauna' that existed there thousands or even millions of years ago.

kwam ook nog een schedel tegen :up: 
jaw.jpg

[quote author=Syl link=topic=5175.msg65407#msg65407 date=1152777914]
:-D misschien dat hij zich tot een killer eend ontpopt in de badkuip??? who knows...

Maar Jack, ik heb nog even voor je gezocht en kwam het volgende tegen:

Monster animals such as the `demon duck of doom' and the flesh-eating kangaroo have been drawing crowds to an exhibition in Sydney. Australia's Lost Kingdoms displays life-size representations of animals such as a turtle the size of a small car and a carnivorous duck with a bill the size and shape of an axe. Recently unearthed remains shed light on the `megafauna' that existed there thousands or even millions of years ago.

kwam ook nog een schedel tegen :up: 
jaw.jpg

[/quote]

Holy f duck  :-o

En dit is mijn tweede hobby,
Eerste hobby de natuur en alles wat er in leeft
Tweede hobby de natuur en alles wat er in heeft geleefd,

Lijkt een beetje op een Casuari;

bird15.jpg
forest.jpg
dromornis_2.gif

Helaas staan de poten er niet op maar die lijken er sprekend op ...
Bedankt Syl, wat is de hoogte/lengte van deze Donald Duck

Gr,

He Johan lang niet gesproken,

Nou met die staart en die vleugels, komt zeker van eentje die iets teveel over zijn linkse neusgat heeft gesnoven.

Neeh, die van Syl kan niet vliegen, weet jij de lengte van deze Donald?

Cheers,

JAck :evil:

Euh Jack Nog Niet Wakker???    Lang niet gesproken ??
We hebben mekaar nog nooit "gesproken" alleen getypt :up: :evil: :up:

[quote author=Jack link=topic=5175.msg65439#msg65439 date=1152807392]
weet jij de lengte van deze Donald?
JAck :evil:
[/quote]

Volgens mij is hij zolang als dat jij hem hebben wilt.................

Haha

Groetjes Johan

:-D :lol: :lol: gesproken ----  getypt :lol: :lol: :-D

Zolang als je hem wilt hebben..... :? :-o......... :roll:....... :-D :-D :lol: :lol: oke.. bedankt voor de informatie.

Ik weet het niet.....hoe lang ik 'm wilt hebben... :oops:

ps; dus niemand weet de lengte van die dinoduck

Nou jack ,

Ik heb even goed en ietsie nauwkeuriger gekeken en op de gote afbeelding is de
Demonic-duck 14-Centimeter (en op de kleine is die 5 Centimeter)

Nu weet je ten minste hoe groot die is ??

Groetjes Johan

:-o  :cool:  :)  :-D  :lol:  :applaus:    :lol1:  :rotflmao:  :loldevil:  :devil:

:up:

Neeh, die van Syl kan niet vliegen, weet jij de lengte van deze Donald?

Well Jack, Ik ben nogal een expert op dit gebied :-D  :-o :) maar het is your lucky day ik heb een antwoord!!! niet over zijn lengt maar wel over zijn hoogte maar da's vast ook impressive genoeg.

Lived: 8-6 million years ago (late Miocene)

Size: Height: over 3m tall

en zijn koosnaampje: Dromornis Stirtoni!

http://www.lostkingdoms.com/facts/factsheet39.htm

3 Meter, wauw..

Niet om achter in je vijvertje te houden of als waakhond ( voor wie dan eigenlijk?)

Thanks Syl, Is er ook een lengte bekend van die kangaroo met oma's kunstgebit.

Cheers,

Hier eentje hoe je redelijk kunt zien dat dit eendje 3.2meter hoog was;

dromornis_burke.jpg

At Burke Museum of Natural History & Culture
Location Northern Territory

Cheers,

Back