Kat meenemen en inenten

Laura1701

New Member
Goedemiddag iedereen,

Ik wil graag mijn kat al laten enten e.d, maar kan ik deze site aanhouden als richtlijn http://www.agriculture.gov.au/cats-dogs ??
En er staat dat de da elke keer een briefje moet maken dat ze die punten nagekeken hebben, klopt dat of moet er nog meer bij? En neem aan dat dat in het engels moet zijn....

Ik ben @Catkin haar draadje aan het lezen omdat ik weet dat zij het pas allemaal gedaan heb, maar dat zijn nogal veel pagina's ;) en wil graag een dezer dagen naar de da

Bedankt alvast!!
Groetjes Laura
 
Ja, ja en ja.

De site is de juiste.
Vul de calculator in om de juiste data te krijgen
(Wanneer wat moet gebeuren)
En ja, briefje erbij in het Engels. Zal even kijken of ik je straks een voorbeeld kan geven zit op een vliegveld nu ;)
 
Step 1:
On the ‘Date of Month’ 2018 the microchip with nr. xxxxxxxxxxxx is scanned of cat XXXX and I confirm it matches all health records.
On the Date of Month 2018 I treated cat XXXX with microchip nr. xxxxxxxxxxxx with ‘Name of
Rabies AntiVirus’.

Step... ben ik even kwijt...

On the ‘Date, Month, year’ the microchip with nr. xxxxxxxxxxxxx is scanned of cat
XXXX and I confirm it matches all health records.
On the Date, Month, Year, I examined cat XXXX with microchip nr. xxxxxxxxxxxxxx for
external parasites and no parasites were found.
On the Date, Month, Year I treated cat XXXX with microchip nr. xxxxxxxxxxxxxx with
Frontline Spot On Cat (Fipronil 50mg)
On the Date, Month, Year I treated cat XXXX with microchip nr. xxxxxxxxxxxxxx with
Mansonil All Worm Cat against internal parasites (nematodes and cestodes)
(Pyrantel Embonate / Praziquantel) x.x doses


Hebben wat voorbeelden. Aanpassen voor elke stap waar nodig.

Alles op briefpapier van de arts met handtekening stempeltje over handtekening (als ze stempeltje hebben) en arts zijn registratie nummer (bewijs dat zij/hij governement erkend is.)!!!!
 
Woensdag wordt ie ingeent!! Weten dan nog wel niet wanneer we vertrekken, maar aangezien dit toch wat tijd in beslag neemt, is het maar alvast gedaan.
 
Er zitten in europees dierenpaspoort ook paginas waarop dierenarts aantekeningen kan maken en bv vlooienbehanding en ontworming kan aantekenen. Onze dierenarts heeft daar iedere controle ingezet en geen losse brieven geschreven. Was ook prima. Let wel dat overal een stempel, handtekening en het registratie nummer vd arts bij moet.
 
Dat heb ik inderdaad allemaal in het boekje zien staan.
Ik ga het denk ik gewoon beide doen. Ze waren er al bekent mee en bereid om gewoon alles te doen.
Bedankt voor de tip in ieder geval :)

Vind het wel allemaal spannend hoor...we weten verder nog niks maar moeten toch stappen ondernemen. Paspoorten hadden we niet, dus die liggen nu in de kast, dan nu dat kat en verder zien we het wel.
 
Hoi hoi

Nou jani is net ingeent, over een maandje weer terug.

Ik wilde jullie vragen of het briefje wat ze gemaakt heeft goed is, maar kan hier geen foto uploaden en die foto staat alleen in mijn telefoon. Weet iemand hoe ik die hier op een eenvoudige manier kan plaatsen?
Bedankt alvast!!
 
Weet niet wat voor telefoon je hebt. Het kan eventueel via de knop : Upload a File (naast de Post reply knop) of de foto op een foto website zetten (photobucket, Dropbox etc.) En de link naar de foto hier zetten
 
Ja die heb ik ondertussen gelezen en hou ik er ook bij als richtlijn ;)
Maar vond het toch ook wel leuk om je hele verhaal te gaan lezen :)
 
Back
Top