Tja, ook wij hebben dit vraagstuk, nemen we ze mee of niet.....
Eigenlijk is het voor mij heel duidelijk; ze gaan mee! De 2 katten zijn al 10 jaar bij mij, ik moet er niet aan denken ze te moeten missen. Van de andere kant zie ik het ook wel dat het ze enorm veel stress zal kosten. Eerst al de reis naar Schiphol die zijn al schor voordat ze er zijn. Dan de vlucht nog, en als laatste de lange quarantaine. En als ik dan lees dat het zo'n herrie is in het asiel, een van de katten is er een die bij het minste beetje herrie al de zolder op vlucht. Hoe zal dat dan gaan in zo'n asiel vraag ik me dan af. En dan moeten ze weer wennen aan het nieuwe huis, waarschijnlijk zal dat eerst een huurhuis zijn, daarna weer verhuizen omdat we zsm een huis willen kopen......aiai.
Maar ik kan geen thuis bedenken waar ik ze achter zou kunnen laten. In onze omgeving is er, naar ik weet, niemand die de zorg op zich wil nemen. En het idee dat ze weer helemaal aan iemand moeten wennen.....Ik weet het niet hoor, blijf twijfelen. Het allerbeste voor de katten zou zijn dat we helemaal niet weggaan...! Het blijft moeilijk, welke keus je ook maakt denk ik.
De tijd begint voor ons nu wel te dringen, de katten zijn al wel gechipt, maar moeten het bloedonderzoek nog krijgen. Ik wil ze dat niet aandoen als we ze hier zouden laten, en uitgaande dat ze een half jaar voor vertrek het onderzoek gehad moeten hebben (vanwege de kortste tijd die ze dan in quarantaine moeten doorbrengen), zullen we toch gauw naar de dierenarts moeten met ze. Soms hoop ik wel dat er een geweldige plek zich voor hen aanbied, als ik weet dat ze ECHT, maar dan ook ECHT een ander goed thuis hebben dan wil ik er wel over denken om ze hier te laten. Puur om de stress te voorkomen.
Het blijft moeilijk..... :|
Groetjes, Florence