katten meenemen naar australie

gitt

Member
Hallo, ik ben Brigitte en heb 2 lieve katjes die ik graag zou willen meenemen naar Australie. Weet iemand wat ik hiervoor moet doen en wat ongeveer de kosten hiervan zullen zijn. Heb al wat formulieren geprint, maar misschien heb JIJ dit proces ook doorgaan en kun je me een handje op weg helpen.
Bedankt en groetjes van mij.  :smile:

http://www.daff.gov.au/content/output.cfm?ObjectID=768C53F1-E1E3-47B6-A1516B834217B7F8&contType=outputs

heb je deze al?

http://www.dtciat.com/

en dees?

Hoi Bedankt voor de sites,
ik heb een hele moeilijke beslissing  :-( genomen om mijn 2 lieverds niet mee te gaan nemen, ze zijn al best wel oud en ik vind niet dat ik ze die lange reis en wat er bij komt kijken niet aan kan doen. snik. Ik hoop dat ik een heeeeel goed onderkomen voor ze kan vinden en ze met een gerust hart achter kan laten.
Groetjes Brigitte

Kijk, dat vind ik een verstandige beslissing. Ik heb hetzelfde gedaan met mijn 12 jaar oude langharige pers. Hij is onder goede handen van mijn moeder. Af en toe zie ik hem op de webcam. Hij lijkt mijn stem nog te herkennen.

Ja, het is een zware trip voor katten. Ze begrijpen er niks van. Van anderen hoor ik dat ze als ze je weer zien heel blij zijn en weer gelukkig worden in Australie. Dat geloof ik ook zeker, maar inderdaad het lijkt me wel vrij zielig.

och jee, ja bij mijn moeder ,zou de enige zijn,waarvan ik zeker weet dat ze daar oud zouden mogen worden (" ze"; ik heb 1 erg schuwe poes die van rust om zich heen houdt en panisch is voor vreemden...komt voor het eerst sinds 10 jaar nu in huis..dat is de enige van de poezen waar ik me zorgen om maak),maarja die reist sinds haar pensioen veel,dus dat wordt niks,die wil geen dieren meer.
Ik neem ze alle vier (poezen) mee (en hond),kost effe wat ;geestelijk bedoel ik voor hun en mij ( hahaha,raak ik eindelijk die december pondjes kwijt),maar dan weet ik zeker dat ze het goed hebben, ze hebben al zoveel ellende gekend in hun jonge jaren.
En die "hele romplomp" die erbij komt kijken, ik heb gewoon het protocol van de gouvernment vertaald, schema getekend,wat/wanneer en Inge met haar ervaring heeft me al erg geholpen, ik ga voorlopig nog niet,maar dat stappen plan heb ik al klaar liggen.En voor poezen is het trouwens een stuk simpeler dan voor honden. En een huis vinden we vast ook wel. No worries.

Carmen.

Wij hebben onze 3 katten ook meegenomen en zijn sinds 1 maart uit quarantaine en dus lekker bij ons. 1 kat was in quar. ontzettend bang, vooral de 1e week. Later ging het beter maar niet je van het.

Toen we ze thuis hadden heeft Sjakie (de bange) een dag in zijn krabpaal hok gezeten (wat we hier hebben gekocht) en savonds kwam hij eruit. Dat is zijn ritme daar ook geweest omdat het overdag in het station erg rumoerig is met bezoekers en blaffende honden.

Tommie wilde na een week naar buiten en Happy een paar dagen daarna. Die gaan super. Sjakie wil nu ook maar as vrijdag gaan we weer verhuizen dus hem hou ik binnen.

De katten zijn alle 3 een stuk liever en aanhankelijker dan in Nederland dus ga ervoor en neem ze lekker mee. Wij zeggen hier aldoor.........we hadden jullie jaren terug al moeten sturen  :grin: Zelfs Happy en Tommie die altijd met elkaar aan het vechten waren zijn nu buiten samen aan het spelen.

Ik neem mijn 2 katjes ook niet mee; sterker nog, ik heb net een nieuw baasje voor ze gevonden. Enerzijds wil ik hen de lange vlucht, quarantaine en volledig andere omgeving niet aandoen, anderzijds brengt het een boel extra rompslomp en kosten met zich mee en ik weet ook niet of twee katten wel kunnen in mijn nieuwe woning? Waarschijnlijk zal ik eerst in shared housing terecht gaan komen en dan zouden je huisgenoten net twee katten moeten willen hebben. Kortom, het is zowel voor mijn katjes als voor mij beter dat ze niet meegaan.

Ja, dat komt er inderdaad ook nog bij. Er staat in mijn huurcontract dat ik geen huisdieren mag houden. Dat er iemand is geweest die wel een hond heeft gehad voordat ik in dit huis kwam was echter wel duidelijk. Er lagen namelijk nog een groot aantal hondedrolletjes in mijn tuin. Wel helemaal wit geworden en je ruikt ze ook niet meer, maar het was wel duidelijk.

Ook wij nemen onze twee poezen niet mee naar Australië. Eigenlijk als eerste vanwege de kosten en vooral voor de oudste die heel nerveus is en die wil ik het niet aandoen, die lange reis en die quarantaine. We hebben een mooi plekje bij familie voor ze gevonden, dus hoef ik me daar geen zorgen om te maken.
Maar, ooohhh, wat zal ik ze vreselijk missen!!! Gelukkig hebben we veel foto's en filmmateriaal, kunnen we nog  nagenieten......

Ook wij laten onze kat hier achter in NL. Hij gaat bij mijn vader wonen. Ze hebben al even geoefend toen wij 4 weken naar Aus waren en zowel mijn vader als de kat voden het een heel goed plan. Dus nu ben ik er ook wel wat rustiger over.
Ik heb het er zeker niet makkelijk mee gehad om de beslissing te nemen hem niet mee te nemen, maar als ik dan denk aan zo'n lange vliegreis en de quarantaine... Dat overleeft ie niet, hij is wel een beetje een stresskip namelijk.
Maar dat is denk ik voor elke kat of hond verschillend en het maakt natuurlijk ook uit of je een goed onderkomen voor je diertje kan vinden.
Voor ons is dit de ideale situatie, maar emotioneel niet de gemakkelijkste!

groeten
Anne

Tja, ook wij hebben dit vraagstuk, nemen we ze mee of niet.....
Eigenlijk is het voor mij heel duidelijk; ze gaan mee! De 2 katten zijn al 10 jaar bij mij, ik moet er niet aan denken ze te moeten missen. Van de andere kant zie ik het ook wel dat het ze enorm veel stress zal kosten. Eerst al de reis naar Schiphol die zijn al schor voordat ze er zijn. Dan de vlucht nog, en als laatste de lange quarantaine. En als ik dan lees dat het zo'n herrie is in het asiel, een van de katten is er een die bij het minste beetje herrie al de zolder op vlucht. Hoe zal dat dan gaan in zo'n asiel vraag ik me dan af. En dan moeten ze weer wennen aan het nieuwe huis, waarschijnlijk zal dat eerst een huurhuis zijn, daarna weer verhuizen omdat we zsm een huis willen kopen......aiai.
Maar ik kan geen thuis bedenken waar ik ze achter zou kunnen laten. In onze omgeving is er, naar ik weet, niemand die de zorg op zich wil nemen. En het idee dat ze weer helemaal aan iemand moeten wennen.....Ik weet het niet hoor, blijf twijfelen. Het allerbeste voor de katten zou zijn dat we helemaal niet weggaan...! Het blijft moeilijk, welke keus je ook maakt denk ik.
De tijd begint voor ons nu wel te dringen, de katten zijn al wel gechipt, maar moeten het bloedonderzoek nog krijgen. Ik wil ze dat niet aandoen als we ze hier zouden laten, en uitgaande dat ze een half jaar voor vertrek het onderzoek gehad moeten hebben (vanwege de kortste tijd die ze dan in quarantaine moeten doorbrengen), zullen we toch gauw naar de dierenarts moeten met ze. Soms hoop ik wel dat er een geweldige plek zich voor hen aanbied, als ik weet dat ze ECHT, maar dan ook ECHT een ander goed thuis hebben dan wil ik er wel over denken om ze hier te laten. Puur om de stress te voorkomen.
Het blijft moeilijk..... :|

Groetjes, Florence

Nou, voor mij is het deze zondag zo ver, dan ga ik ze naar hun nieuwe baasje brengen. Een alleenstaand meisje dat ook al een jong katje heeft. Zo krijgen ze er dus ook nog een vriendje bij ;) Wel een vreemde gedachte, nu zitten de elke avond nog op me en staan ze tegen me aan te babbelen en dan ga ik ze zondag wegdoen :S Wel een beetje rare gedachte. Maar goed, it's for the best :)

Het lijkt me een hele rare gedachte inderdaad om je kat ineens weg te gaan brengen. Gelukkig is dat voor mij nog niet zo ver. Maar veel sterkte 4np, zondag!

@Florence
Ik snap je dilemma heel erg goed, en de keuze wat te doen is voor iedereen verschillend. Ik ben vanaf dat we wisten dat we weggaan een beetje gaan polsen bij familie en vrienden of ze onze kat eventueel zouden willen 'overnemen'. En ik stond echt versteld van de hoeveelheid mensen die dat wel wilden. We hebben uiteindelijk zelf de knoop doorgehakt en bedacht waar Karel het het best naar z'n zin zou hebben qua tuin en geen kinderen enzo. Dus misschien een goed idee om hier en daar eens rond te vragen of iemand je katten wil.

Karel wordt natuurlijk ontzettend verwend nu de laatste maanden bij ons :wink:. Dat wordt wel een wennen als hij straks naar mijn vader gaat. Al verwacht is dat hij daar ook niet om aandacht verlegen zal zitten.

Groeten
Anne

Nou, bakjes en speelgoedjes zijn ingepakt. Nu de kattenbak nog even leeghalen en dan om 12:00 de katjes wegbrengen. Dat zal wel even wennen zijn weer... Zowel voor hen als voor mij ;)

4np, namens ons veel succes met "de verhuizing". Wij hebben in 2005 al hetzelfde meegemaakt en ach...het zal even door een zure appel heenbijten zijn, maar ook dat went wel weer....

Ooo jeetje, mijn twee katten moeten beslist mee. Het is vreselijk zielig, want ze raken al in de stress van een autorit van een halfuurtje (dan poepen, plassen en kotsen ze alles onder van de stress en beginnen ze te hijgen als een hondje, echt superzielig ergens, en daarna nog die vlucht en quarantaine..oeioei). Maar ze zijn nog jong en al een keer verhuisd zonder problemen, en ze zijn echt enorm gehecht aan ons als baasjes (en wij aan hun), dus ik twijfel geen moment en neem ze gewoon mee.

Back