kennis maken

Geert

New Member
hoi,

Ik ben Geert. Om eerlijk te zijn, zijn we (gezin met 3 kinderen) bezig met de aanvraag voor NZ.
In dit land zijn we geweest en op basis van wat we gezien hebben, hebben we onze beslissing genomen.
Nu wil het geval dat ik misschien via mijn huidige werkgever een baan kan krijgen in Sydney. Dit nu biedt allerlei voordelen, maar een van de redenen voor ons is om te gaan immigreren is om meer leefruimte te krijgen. Welnu als ik hoor dat Sydney een populatie heeft van 4 miljoen lijkt me dit geen vooruitgang.
Kan iemand mij misschien iets over deze stad vertellen, hoe woont men daar, is het daar veilig, waar moet je absoluut niet wonen, etc, etc,

b.v.d.

Hi Geert,

welkom.

Het hangt er in Sydney maar helemaal vanaf in welke suburb je woont. Ik heb ooit eens iemand horen zeggen dat de totale oppervlakte van Sydney net zo groot is als de provincie Utrecht - heb het nooit nagemeten maar het zou best eens kunnen kloppen.

Afhankelijk van de locatie van je werk en uiteraard wat je acceptabel vindt qua reistijd zijn er absoluut wijken in Sydney waar je nog volop de ruimte hebt.

Het is al eerder onderwerp van gesprek geweest op dit forum, probeer de search functie maar eens.

succes,
Trude

:hi:
Op dit forum!

Enne..... een grote stad in Australie is niet te vergelijken met een grote stad in Nederland. Ik ben regelmatig in Sydney geweest voor mijn werk en moet zeggen dat ik het altijd erg gezellig vond en voor een grote stad zelfs relaxed.

Succes op het forum!

Jacqueline

Welkom Geert,

Helaas kan ik niet niets vertellen over Sydney. Probeer inderdaad de search functie er staat vast al een ander draadje over op het forum!

Succes!

Groetjes Lin :bye:

Geert,

Geloof me.. Een 1,5 jaar geleden zijn we 3 weken in Sydney geweest.. Het is een bruisende stad. Heel groot, en toch voelt het als een provinciestad in NL. In het hartje van de stad, waar het op zich best druk is hoor, is het nog altijd zo dat als jij op een meter op 10 afstand van een zebrapad bent, en laat merken dat je over wilt steken, dat die Ozzies met zijn allen (3 banen breed) netjes op de rem gaan ...
Moet je in A´dam maar eens proberen (waar slechts 800.000 mensen wonen).

De ruimte is niet alleen geografisch, ook mentaal (of psychologisch als je wilt) erg groot!!

M.vr.gr.

Perthpete

Back