kennismaken

Kathleen

Well-Known Member
Hallo,

Ook ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Kathleen, ben 33 jaar oud, getrouwd met Hans en heb een dochtertje Zoe, van 8 maanden.
Wij zijn in zee gegaan met TIG en zitten nu midden in het woud van de ACS assesment (RPL) Ze hebben ingeschat dat we goede kansen maken (skilled sponsored visa) omdat Hans 20 jr in de IT zit, wij gesponsored worden door familie. Enige nadeel is dat Hans de 45 grens met rasse schreden nadert. We hebben dus haast.

Hoop dat alles gaat lukken en dat we vele antwoorden kunnen vinden en geven op deze site!

OP NAAR AUSTRALIE  :up:

Hoi Kathleen,

Welkom op het forum :up:.
Leuk dat jullie ook de stap gaan maken. Weten jullie al waar jullie graag in Australië willen gaan wonen, welke regio?
In iedergeval heel veel succes met jullie aanvraag. En er valt hier op het forum genoeg te lezen. :coffee:

Gr. Mel :cool:

Ook jullie van Harte   :hi:  op het forum.

En veel suc6 met het aanvragen van je visa.

Gr Ineke,  :up:

Dag Hans en Kathleen,

Welkom natuurlijk ook van ons. Leuk dat er nog een stel is dat voor (precies?) hetzelfde visum gaat als wij. Ook wij RPL bij de ACS en sponsoring door familie. Wij zijn Peter (42) en Ellen (43) dus ook voor ons was het al zo dat we de sponsoring echt nodig hadden om aan voldoende punten te komen.

Het verzorgen van de RPL heeft nogal wat tijd gekost (6 maanden), en viel ons best een beetje zwaar. Maar gelukkig is Peter dan uiteindelijk ook geaccepteerd als IT manager.
We zitten nu in de laatste fase, medicals en politieverklaring zijn opgestuurd. Onze neef heeft komende week een afspraak met Centrelink voor de assurer-acceptatie (´we zijn er bijna ...´).

Een kort vraagje nog: waar in Australië willen jullie heen? Wij gaan richting Perth (WA).

Hebben jullie nog vragen over b.v. de RPL, let us know.... (desnoods via PM)..

M.vr.gr.

Perthpete (Peter en Ellen)

Welkom hier en veel succes en natuurlijk veel plezier!

Groetjes Miranda  :)

Bedankt voor alle welkoms! Wij gaan richting NSW (Shellharbour) Onze familie zit daar met eigen business en kan ons aan de slag helpen. Vanuit daar zien we wel weer. Mocht dat niet lukken vanwege de designated area's dan hebben we oren naar Adelaide.

Eerst maar eens die ACS tackelen. Dat is een hele kluif.

Jullie ook allemaal succes met alle plannen.

:hi: op dit forum & suc6 met jullie aanvraag.

We zullen voor jullie duimen. :up:

Greetz, :-D

Koen en Katrina

Ach ja, race tegen de leeftijdsklok... als het goed is wel. Kan, heb ik me laten vertellen, vrij snel gaan als je via een sponsor gaat. Maar tot nu toe gaat het vooral vanuit ons "langszaam". Het is nogal een traject, en als je je dagelijkse leven ernaast moet leiden... tja, dan is het soms zoeken naar tijd (en soms ook energie) Ben benieuwd of 40+ is Australie "last" hebben van de leeftijd, en dan vooral met het vinden van werk. Heeft iemand daar ervaring mee?

:hi:

Op dit forum en wat leuk om te horen dat jullie toch nog hebben besloten om naar Oz t egaan verhuizen! Succes met de aanvraag!

Hans & Jacqueline

Thank you all voor het warme welkom! Inmiddels is Perthpete (en Co.) zou gastvrij geweest ons te ontvangen en een heleboel over de RPL te vertellen. En het ziet er tot nu toe prima uit!! We zitten op de goede weg, dus dat was een opstekertje. Al die extra skilled people die ze erin laten; dat is ook prima news! Heb er enorm veel zin in en lees met een zekere jalouzie  :wink: de berichten van jufbekka...

Tot ziens bij de andere topics en nogmaals bedankt!!

Welkom op het forum!!!

Mijn vriend zit ook in de IT en heeft een baan gevonden...dus ik weet zeker dat het met 20 jaar ervaring zeker moet lukken!!!

Gr. Jackie

Tell us more, Jackie. Kan ook eventueel via PM. Alle info en tips zijn welkom. Bovendien willen we graag een "idee" hebben hoe het als IT-er is om werk te vinden en te hebben in Down Under...
Super voor jullie, helemaal goed!

Thanks alvast!

Back