Kent er iemand Belgische verpleegkundigen in de omgeving Brisbane??

jankelchtermans

New Member
Hallo!!

Mijn naam is Jan, ben een 25 jarige verpleegkundige die er voor een jaar gaat op uittrekken naar Australië! Mijn exacte afreisdatum is wel nog niet zeker. Ik hoop ten laatste tegen April daar te zijn... Ik ga dit doen via een WHP. Mijn vraag is, kent er iemand , of heeft er iemand contacten met belgische verpleegkundigen die werken in Brisbane of gewoon OZ. Dit zou erg handig kunnen zijn! Want er is dus een verschil tussen de nederlanse gang van zaken als verpleegkundige en de Belgische...
Hopelijk kan mij iemand meer vertellen hierover??
Groetjesssssssss jan
 
Hoi Jan,
Ik ken het probleem. Nederlandse websites vind je genoeg, maar Belgische???
Ik denk er momenteel over na om te proberen emigreren als vpk naar Oz.
Ben jij al verder geraakt met je zoektocht?
Groetjes,
Teekay
 
hey hey... .Ja ik ben ondertussen al veel verder met mijn zoektocht. Mijn visum is zopas inorde. Ik ga vertrekken rond de 25e juli richting Brisbane. Ik zou zeggen stuur me een mailtje of voeg me toe op msn... Jankelchtermans@hotmail.com.
Ben je ook van Belgie? Kan mss ook wel dingen van u te weten komen he ;) Zo kn we weer info uitwisselen, laat zeker iets horen!!
greetz jan
 
Hoi Jan,

:up:Super dat je kan vertrekken naar Oz, en zo snel al!

Ja, informatie-uitwisseling voor Belgjes, zou wel handig zijn, he.
Met welk visum ben jij daar?
Hoe lang heeft de hele procedure bij jou geduurd?
Waar heb jij de IELTS gedaan? Vond je het moeilijk?
Heb jij enig idee van de lonen van vpk in Oz?

Groetjes,
Teekay
 
Ja, ik vertrek op 27 juli. Het begint af te korten nu. Schitterend! Ik vlieg over Singapore, daar verblijf ik nog twee nachten om normaal op 31 juli in Brisbane aan te komen. Ik maak gebruik van WHP (work holliday permit) gedurende een jaar. Deze procedure heeft me ongeveer een twee weken gekost. Aanvraag via het internet, toen ik vermelde dat ik verpleegkundige was, moest ik een aantal extra formaliteiten vervullen. Dwz ik moet op controle gaan door een erkende arts vanuit Australie. Je raad het al, geen in ons super België landje te vinden. Gelukkig woon ik kort aan de Nederlanse grens, en was er net eentje in Maastricht. Zodus, een afspraak geregeld, kon er onmiddelijk terecht. Om terug te komen op deze formaliteiten, verplicht een X ray foto van de longen, daar in de kliniek. Dan een volledige check up door de arts, echt dwaas. Van oogtest, tot nazien van neus, keel, oor,... gewoonweg alles. En nadien mocht ik nog even langs het Maastrichts ziekenhuis voor een bloedname.. (HIV test). Je zou denken die arts neemt dat wel even zelf. Nee, nog maar eens even omrijden langs het ziekenhuis... Maar goed, op een halve dag had ik het inorde. De arts stuurt alles op naar Berlijn, en voor ik het wist had ik binnen de twee weken een mail in mn mailbox. Granted a visa for Australia!!
Zodus, dat viel nog erg goed mee.
Maar wat ik dus al gelezen heb ivm registratie als verpleegkundige, weet ik ook niet juist hoe het nu echt zit. Uit de ene bron, hoor je dat het maanden duurt voor je je registratie inorde hebt. Bv de nederlandse mevrouw die haar post gedaan heeft bij het opstarten van deze site. In haar geval heeft het meer dan 6 maanden geduurd.. En ook heb ik andere verhalen gehoord, die het veel sneller hebben gedaan. Of zelfs gewoon gingen werken als verpleegassistent. Dit was dan iets minder betaald, maar toch nog aan een redelijk mooi loon. Ze werd per uur betaald, ma ik kan het preciese bedrag niet meer zeggen. Dan heb ik ook vernomen van iemand die ik heb leren kennen, die vorig jaar op vakantie was in Oz. En gewoon een ziekenhuis binnenstapte, en vermelde dat ze interesse had in werk, voor ze het wist was de hele board bij mekaar geroepen. Zodus, ik heb zoiets van, ik ga het gewoon daar zelf uitzoeken. Informatie vind je haast toch niet online. En zeker niet qua gelijkstelling van diploma's. Ikzelf ben A 2 verpleegkundige van opleiding. Ik weet sowieso dat zulk diploma in Nederland hoog staat aangeschreven, niet zoals een A 1, maar toch hoger dan de meeste verpleegkundige opleidingen in Nederland. Dus ik ga afwachten wat ze me vertellen in Oz. Dus ook geen IELTS gedaan.
Dus als het moet blijken dat het een hele klus is van papieren, en maanden in beslag zal nemen, dan ga ik gewoon voor een andere job. Iets in de horeca, of maakt niet uit wat, als ik maar wat verdien om daar te kunnen overleven :) Ik heb hier al vaak gelezen... NO WORRIES. Zodus, ik ga geloven wat de mensen hier vertellen... :)
Hopelijk heeft dit iets kunnen helpen? Als jij nog zaken hebt die je wil weten, of wel dingen hebt gevonden die ik niet gevonden heb, laat het me weten he...
Groetjes Jan (jankelchtermans@hotmail.com)
 
Geen dokter in België? Huh? Wij hebben verschillende dokters gevonden, en uiteindelijk bij eentje geweest in Antwerpen. Ik denk dat er in totaal zo'n 5 erkende artsen zijn in BElgië.

Sara
 
Vreemd Sarah, ik heb er geen enkel gevonden. Op de officiële site van www.immi.gov.au krijg je een hele lijst die je kan opvragen daar stond er geen enkel bij in België. Dus de korstbijzijnde voor mij was dus Maastricht. Ach ja, maakt al niet uit, mijn visum is binnen. :) Of dat nu via onze Nederlandse noorderburen is of niet  :up:
grt
 
Back
Top