Kerstboom mee?

skippie

XPdite Sponsor
Omdat we vandaag al begonnen zijn met de grote "opruiming" kwam ik ook mijn mooie witte parelmoeren kerstboom weer tegen.
Nu vroeg ik me af,zetten veel mensen een kerstboom met kerst? Net zoals hier of is dat niet zo? Ik vond toen der tijd opvallen dat er niet een echte kerstsfeer is in Australie, waarschijnlijk omdat het mooi warm weer is?
Nou vond ik kerst nooit zo bijzonder leuk in NL, maar toch... ik vindt mijn kerstboom en de aquablauwe ballen zo mooi :grin:
De boom neemt veel ruimte in beslag, dus kost weer meer,misschien komen de ballen als puzzelstukjes aan... en als ik straks de enige ben die een boom zet....? ( nou ben ik graag apart dus zou ik misschien juist iets doen wat anderen niet doen , maar dat terzijde )
What to do :|
 
Omdat we vandaag al begonnen zijn met de grote "opruiming" kwam ik ook mijn mooie witte parelmoeren kerstboom weer tegen.
Nu vroeg ik me af,zetten veel mensen een kerstboom met kerst? Net zoals hier of is dat niet zo? Ik vond toen der tijd opvallen dat er niet een echte kerstsfeer is in Australie, waarschijnlijk omdat het mooi warm weer is?
Nou vond ik kerst nooit zo bijzonder leuk in NL, maar toch... ik vindt mijn kerstboom en de aquablauwe ballen zo mooi :grin:
De boom neemt veel ruimte in beslag, dus kost weer meer,misschien komen de ballen als puzzelstukjes aan... en als ik straks de enige ben die een boom zet....? ( nou ben ik graag apart dus zou ik misschien juist iets doen wat anderen niet doen , maar dat terzijde )
What to do :|

Tja jij bent uiteindelijk de enige die daar over kan besluiten. Mijn ervaring is dat mensen wel een kerstboom opzetten (er moeten immers wel pakjes onder kunnen). De kerstsfeer is idd erg anders. Warm weer, maar wel veel kerstmuziek, bbq'en en veel rode en groene (zeer foute) assosoires (shirts/speldjes e.d.)
 
De winkels staan hier al vol met kunstbomen en ornamenten, dus dat is heus wel praktijk hier.

Voor de rest, zoals AlieNL al zei, als jij die boom wilt dan neem je die boom mee. Al ben je de enige met een boom, het gaat er om hoe jij je kerst door wilt brengen.
 
Ja heel leuk die foute broches etc.
9.gif
Ik heb prachtige oorbellen in de vorm van een kerstkrans met balletjes en knipperende gekleurde ledlampjes èn een kerstboom met lampjes etc. Gisteren in de shopping mall, kerstbomen staan er, versiering en muziek, de Xmas puddings staan in de shops. Straks worden veel tuinen weer versierd en er is een wedstrijd hier in Cairns wie de mooist (lees VEEL lampjes, bewegende beelden, sneeuwglobes, nog meer lampjes etc) heeft. Leuk om met de kids langs te rijden, dus......sfeer genoeg voor degenen die het willen :).
16.gif
 
Wij hebben alle kerstspullen meegenomen en vorig jaar hadden we ook enthousiast de boom opgezet. Maar het voelde wel vreemd hoor, de sfeer was toch wel anders!
Wat we dit jaar gaan doen weet ik nog niet.
 
Kerst in de zomer is inderdaad wennen, maar het tweede jaar vond ik het al een stuk normaler en daarna dacht ik er helemaal niet meer bij na. Er is hier net zoveel kerst-zooi te koop als in Nederland. Bomen, ballen, lichtjes in soorten en maten, rendieren, Santa's, noem het maar op. Alleen echte kerstbomen ben ik hier niet tegengekomen, het is allemaal kunst. En dat is in dit klimaat ook wel zo handig. :smile: Dus pak die boom maar snel in. Je zult er hier ook prima van kunnen genieten.

Groetjes,
Rixta
 
Je kunt hier kleine en grote boompjes kopen.
Allemaal nep dus de dennenaaldjes zullen niet gaan lopen :mellow:

Lage prijzen en zeer dure prijzen.
Dit kun je kopen zonder de drie wijzen :wink:

Laat die boom toch thuis staan.
Want je kunt ze hier overal kopen tijdens het eten van een banaan. :angry:

Zoals je ziet ben ik hier niet goed in.
Please Lost gooi dit berichtje maar in de BIN :grin:

HOHOHO,

Jack :evil:
 
Zie dat Jack iets te veel van de pepernoten heeft zitten snoepen :)

Maar weer even on-topic:
Boom in Nederland laten, want die verkopen ze hier ook volop (ook mooie witte bomen voor de liefhebbers)
Ballen: Meenemen!!! Vooral als het speciale zijn. Wij hebben bijvoorbeeld de eerste kerstballen van de meiden meegenomen en de kerstversiering die ik van mijn moeder heb mee gekregen toen ik het huis uit ging (heb ik dus als klein meisje al naa mogen kijken..) Alle "normale" ballen hebben we achtergelaten. Mag over een paar weken flink mijn slag gaan slaan en verheug mij e rnu al op. :up:
 
Je kunt hier kleine en grote boompjes kopen.
Allemaal nep dus de dennenaaldjes zullen niet gaan lopen :mellow:

Lage prijzen en zeer dure prijzen.
Dit kun je kopen zonder de drie wijzen :wink:

Laat die boom toch thuis staan.
Want je kunt ze hier overal kopen tijdens het eten van een banaan. :angry:

Zoals je ziet ben ik hier niet goed in.
Please Lost gooi dit berichtje maar in de BIN :grin:

HOHOHO,

Jack :evil:

Even off-topic

Nou Jack, ik heb je gedicht gelezen,
maar je hebt niets te vrezen. :up:

Gebruik van woorden zoals ik je ken,
ik wilde zeggen, je hebt een fan. :oops:

Dus na zo'n gedicht over die bomen,
laat maar meer gedichten tot ons komen. :wink:

Weer on-topic

Het kan hier soms niet gek genoeg met de versieringen.
We noemen het al kermis ipv kerstmis.

Groeten Demy
 
Helemaal mee eens goh wist niet dat Jack zo'n dichter was :up: .
Maar hij heeft gelijk geef die boom maar weg en koop hier lekker eentje. Vorig jaar was het onze eerste kerst hier en dat was zo gek dus toen hebben wij geen boom gekocht maar nu zijn we een beetje aan het idee gewend kerst vieren in de hitte en hebben we een mooie boom gekocht voor $79,00 en ook mooie gekleurde ballen en slingers.
groetjes
Moon
 
Even off-topic

Nou Jack, ik heb je gedicht gelezen,
maar je hebt niets te vrezen. :up:

Gebruik van woorden zoals ik je ken,
ik wilde zeggen, je hebt een fan. :oops:

Dus na zo'n gedicht over die bomen,
laat maar meer gedichten tot ons komen. :wink:

Weer on-topic

Het kan hier soms niet gek genoeg met de versieringen.
We noemen het al kermis ipv kerstmis.

Groeten Demy


Deze is ook erg leuk.
Ik lig helemaal in een deuk.

Hopend heeft Skippie hier wat aan.
Ik denk dat hij zijn antwoord hier heeft staan.

Hohoho.
Zeg maar tegen die NL kerstboom nonono.

Dit kan niet erger worden.
Nog even en Lost gaat gooien met borden.

Cheers,

Jack :evil:
 
Deze is ook erg leuk.
Ik lig helemaal in een deuk.

Hopend heeft Skippie hier wat aan.
Ik denk dat hij zijn antwoord hier heeft staan.

Hohoho.
Zeg maar tegen die NL kerstboom nonono.

Dit kan niet erger worden.
Nog even en Lost gaat gooien met borden.

Cheers,

Jack :evil:

Dan zal hij eerst nog wat moeten zwoegen,
om een nieuw gadget toe te voegen.

Dat wordt nog een hele strijd,
want op dit moment heeft lost geen tijd.

Hij heeft namelijk al een heel sinterklaas lijstje gekregen,
en moet nu de voors- en tegens van elke wens tegen elkaar opwegen.

Hij heeft misschien -in de toekomst- wel hulppieten nodig,
maar op dit moment is dat overbodig.

Hij heeft het forum geweldig gepimpt,
al zal het even wennen zijn voordat het iedereen zindt.
 
Ik durf bijna niet meer te reageren, :rolleyes:
al dat gedicht... :huh: .. maar ik zou toch zweren,

Dat je de kerst niet de rug toe moet keren, :cry:
BBQ-en op het strand in hogere sferen.... B)

Niet te veel weggooien, daarvan krijg je zeker spijt, :|
voor je het weet ben je alle snuisterijen uit het verleden kwijt! <_<

(Oef!) :lol:
 
Je kunt hier kleine en grote boompjes kopen.
Allemaal nep dus de dennenaaldjes zullen niet gaan lopen :mellow:

Lage prijzen en zeer dure prijzen.
Dit kun je kopen zonder de drie wijzen :wink:

Laat die boom toch thuis staan.
Want je kunt ze hier overal kopen tijdens het eten van een banaan. :angry:

Zoals je ziet ben ik hier niet goed in.
Please Lost gooi dit berichtje maar in de BIN :grin:

HOHOHO,

Jack :evil:

Oh Jack :lmao: :lmao: wat ben je toch geweldig! Ik moest zo lache!! :grin:
In je berichtje in mijn profile had je het over een rijmgedicht, en ik denk waar heeft ie het over? Maar nu is alles clear! Ik vindt ut een geweldig gedichtje. thanks mate!
 
Ik durf bijna niet meer te reageren, :rolleyes:
al dat gedicht... :huh: .. maar ik zou toch zweren,

Dat je de kerst niet de rug toe moet keren, :cry:
BBQ-en op het strand in hogere sferen.... B)

Niet te veel weggooien, daarvan krijg je zeker spijt, :|
voor je het weet ben je alle snuisterijen uit het verleden kwijt! <_<

(Oef!) :lol:
ook al zo'n dicht talent!ben ik wel in de juiste tent?
Ik dacht, ik start een topic over een boom, maar dat vond iedereen te gewoon,
Maar toch krijg ik goede tips, van hoe straks in te richten onze cribs :lol:
Zal er nog even over nadenken want de ballen en boom zijn leuk, maar wat als het aankomt in een kreuk?
En jou gedicht Marie is een leuk ding, doet me dan toch twijfelen: should i bring?

nee het is duidelijk, ik ga gauw mijn mond houden voordat ik het niveau van dit fijne forum omlaag breng!
 
toch nog ff door zanikken over de boom:
- hebben jullie in Australie ooit een witte parelmoeren kerstboom gezien?
- heeft iemand kerstballen mee verhuist, en dan de grote vraag : zijn die heel aangekomen?
 
toch nog ff door zanikken over de boom:
- hebben jullie in Australie ooit een witte parelmoeren kerstboom gezien?
- heeft iemand kerstballen mee verhuist, en dan de grote vraag : zijn die heel aangekomen?

Parelmoer? Vast wel, ik zie hier alle kleuren.
En ja, mee verhuist en ze waren allemaal heel en het ligt er maar aan, als je veel plek
hebt (weet niet of je een eigen container hebt) dan zou ik dat ding gewoon lekker
volstouwen hoor!

Hahaha, jullie dachten zeker die gaat ook aan een gedicht beginnen,
maar ik kon niet veel verzinnen,
dus is mijn antwoord heel gewoon gebleven,
maar dat is jullie toch vast om het even,
nee, dat dichten is meer voor Sinterklaas,
dat blijft toch de echte dichtersbaas,
nog even en de kerstgekte gaat weer beginnen,
maar de echte kerstsfeer zit toch van binnen,
voor ons is dat een boom en kadootjes,
vrede op aard? Niet slechtuh maar we houden het
voorlopig maar bij lekkere hamburgerbroodjes,
een biertje erbij en wat plonzen in de pool,
dat houdt ons allemaal lekker cool,
fijne feestdagen allemaal hoe je het ook gaat doen,
en voor iedereen een dikke zoen!
 
Parelmoer? Vast wel, ik zie hier alle kleuren.
En ja, mee verhuist en ze waren allemaal heel en het ligt er maar aan, als je veel plek
hebt (weet niet of je een eigen container hebt) dan zou ik dat ding gewoon lekker
volstouwen hoor!

Hahaha, jullie dachten zeker die gaat ook aan een gedicht beginnen,
maar ik kon niet veel verzinnen,
dus is mijn antwoord heel gewoon gebleven,
maar dat is jullie toch vast om het even,
nee, dat dichten is meer voor Sinterklaas,
dat blijft toch de echte dichtersbaas,
nog even en de kerstgekte gaat weer beginnen,
maar de echte kerstsfeer zit toch van binnen,
voor ons is dat een boom en kadootjes,
vrede op aard? Niet slechtuh maar we houden het
voorlopig maar bij lekkere hamburgerbroodjes,
een biertje erbij en wat plonzen in de pool,
dat houdt ons allemaal lekker cool,
fijne feestdagen allemaal hoe je het ook gaat doen,
en voor iedereen een dikke zoen!
kerstboom buiten en

Hihihi hij is leuk+lief! :up:

We hebben geen container, we zullen misschien een gedeelde container nodig hebben , maar zeer waarschijnlijk wordt het zo'n kist. Omdat we geen meubels mee nemen maar alleen wat dozen en Rimko's tegel gereedschap zit ik zo te dubben of ik die grote doos met kerstboom mmee moet nemen. Of misschien alleen de ballen, die kunnen altijd wel ergens in.Tussen de sokken ofzo :lol:
 
Hihihi hij is leuk+lief! :up:

We hebben geen container, we zullen misschien een gedeelde container nodig hebben , maar zeer waarschijnlijk wordt het zo'n kist. Omdat we geen meubels mee nemen maar alleen wat dozen en Rimko's tegel gereedschap zit ik zo te dubben of ik die grote doos met kerstboom mmee moet nemen. Of misschien alleen de ballen, die kunnen altijd wel ergens in.Tussen de sokken ofzo :lol:

Ik had een niet al te groot plastic doosje met deksel en daar heb ik alle ballen ingedaan, met wat slingers ertussen en dan zo dicht (niet te
dicht hahaha) op elkaar dat ze niet konden kletsen zeg maar, ging prima! Oh en dan dat doosje tussen andere spullen in een grote doos gedaan.
Tussen de sokken haha, goed idee, zit het doosje ook nog tussen 'schokbrekers'.
 
Ook wij hebben de kerstballen heel overgekregen. In een plastickrat met de slingers er tussen doorgevlochten. Ze verkopen vaak bij de Blokker en de Marskramer van die speciale kratten voor de kerstversiering. Is eigenlijk een gewone plastickrat, maar de binnenkant bestaat uit harde kartonnen "doosjes" waar je de ballen per stuk in kunt leggen. Afdekken met keukenrol of slingers in klaar!

En dat rijmen....Daar heb ik nu nog niet genoeg kruidnootjes voor op....
 
Back
Top