keuken inrichting

wiepie poortman

New Member
Hallo,

Kan iemand mij vertellen wat er standaard aan apparatuur in een keuken aanwezig is of kan zijn in Australie
Ik weet inmiddels dat een fornuis standaard is, maar zijn er ook meer apparaten aanwezig?

:Cooking::Cooking: :up:

Groetjes Wiepie
 
Hoi Wiep, (mag ik dat zeggen? Klinkt zo leuk)

Vaatwassers behoren ook tot de keuken. Zo ook afzuigkappen. Eigenlijk alles wat vast zit middels meer dan een stekker. Wat niet vast zit is niet inbegrepen. De koelkast is dus normaliter níet inbegrepen. Uitzonderingen natuurlijk daar gelaten! (Iemand wil misschien van z'n koelkast af omdat 'ie in het volgende huis niet past).

De rest, daar moet je zelf voor zorgen. Maar 't is zo pretty good, niet?

Cheerios,

Irene
 
Hi

Met een beetje mazzel tref je een ouwe bovenlader aan in je laundry area of bathroom....but only if you are lucky! Meestal niet dus.

Groetjes
Syl
 
Was eigenlijk erg benieuwd naar de aanwezigheid van vaatwassers in Australie ivm de water restricties. Hebben de meeste huishoudens vaatwassers of doet iedereen de afwas met de hand om water te besparen... Zomaar even nieuwschierig... Wie o wie???
 
In ons apartment zit ook een vaatwasser, ik persoonlijk blijf dit overbodige dingen vinden en inderdaad water verspillers. Gebruik hem daarom ook niet. Afwassen is net zo snel en gezellig samen kletsen.

Groetjes Erna
 
Is toch erg handig hoor, zo'n vaatwasser als je veel eters hebt gehad.
Evwen volladen en draaien maar.
Maar door de week gebruiken we dat ding niet.
Standaard zit in een huis volgens mij:
- kooktoestel
- afzuigkap
- oven (de meeste tenminste)
Soms een vaatwasser.
 
Ik denk niet dat een wasmasjien in je huis inbegrepen is. Ik heb bij de kleinere rentals telkens gezien dat er een wasmasjien voor het hele complex is waar je geld in moet stoppen. Er zijn wel overal laundromats voor je wasjes, en daar is het vaak druk, dus ik denk dat er best veel huishoudens zonder wasmasjien zitten.

En ik heb nu ook een afwasmasjien en kan alleen maar zeggen dat ik het heerlijk vind. En wat waterverspilling betreft: als ik elke avodn op de hand zou wassen, zou ik evenveel, of meer, gebruiken. Denk ik. (heb een nieuwe afwasmasjien, die meet zelf de hoeveelheid water af. volgens de verkoper) En met een huishouden van 5 personen is het een heerlijke uitvinding!!!

Groet,
Ineke
 
Sorry guys, maar een vaatwasser ..... een van de BESTE uitvindingen aller tijden!!

En of het echt minder zuinig is qua water dan met de hand wassen zijn volgens mij de meningen ook over verdeeld ...
 
In alle huurhuizen waar wij hebben gezeten was er een vaatwasser.

Overigens Pete, we hangen hier tegen Water restriction Level 6 aan, en ik weet wel heel zeker dat ik zuiniger afwas dan onze vaatwasser! :) Nou zijn wij ook maar met z'n tweeën, dus een 'handwas' is ook maar heel klein.

Wel eng, Level 6 op komst. We hebben in NZ een watertank van 22.000 liter, geen town water, en over het algemeen hoeven de mensen op het eiland hun water misschien 1 of 2 keer per jaar te laten bijvullen. Maar aangezien wij er niet fulltime wonen zullen wij dat niet gauw hoeven doen. Zeker niet nu we zo gewend zijn aan zuinig zijn. Jeetje, schiet me net te binnen dat er vroeger (+/- 30 jaar geleden) al stickers waren in N'land: "Wees Wijs met Water". Nu kan ik me niet herinneren wanneer ik m'n auto voor het laatst heb gewassen. (En de tuin besproeid!).  Da's wijzer dan leuk is, maar ja... Ik blijf maar duimen.
 
Ben met je eens Eerainuh.
Op ons stukje land komt straks ook een regenwatertank, van 122,000 liter.
Moet genoeg zijn.  :grin:
Het gaat os niet om geld te besparen, maar om het behoud van de wereld.
Alle beetjes helpen en als wij er aan mee kunnen helpen, doen we dat.
Ook komt er op ons dak een hele battery zonnepanelen voor electra. Zon is er genoeg hier.
 
Hee Wilsil, fijn om te lezen dat jullie je steentje (steentje, die pun was nog niet eens intended) bijdragen. Mind you, we moeten wel... :-( Ik wist trouwens nog niet eens dat er tanks van 122,000 liter zijn! Holy Cow! Als dat megamonster van jullie ooit vol gaat zijn, dan hebben we serieuze regen gehad! LOL...

Het is nog niet eens zo lang geleden dat de vorige mayor van Brisbane besloot dat er geen regentanks aan huizen gebouwd mochten worden, want dat was niet estetisch. (De gekte!). En kijk nou, ze krijgen de dingen niet aangesleept!

Zonnepanelen is zo'n logische optie, maar zoals ik ergens anders ook al heb verteld, de Australiërs zijn een beetje lui geweest - en nog -, namen things too much for granted, en daarom is er weinig vraag naar zonnepanelen, waardoor ze weer duurder zijn. Hoop dat het jullie niet een rib uit het lijf kost!

Groetjes,

Ireen. (of Eerain... misschien moet ik dat maar aanhouden, vanwege die -rain ;-) )
 
Hoi Eerain, effe een vraagje, stel dat jullie naar level 6 gaan, wat zijn de veranderingen dan. De meeste mensen proberen al zo zuinig aan te doen.  Ik kan me de stickers ook goed herinneren, alleen had het toen met geld te maken en niet met het water te kort. Dus we zijn wel goed opgevoed.

Laat het maar snel regenen. Belangrijk voor het levens ondehoud van de mens, maar de natuur kan ook wel een frisse bui gebruiken.

Groetjes Jolanda.
 
Hoi Jolanda,

De plannen voor Level 6 en 7 zijn nog niet uitgedokterd. Wel is al opgeworpen dat er een totale ban op buitenshuis watergebruik zal moeten zijn. Dus ook niet meer met een emmer je plantjes water geven (wij wel, want wij gebruiken het water van de wasmachine, ja toch?!).
Het schijnt dat we allemaal erg braaf zijn geweest en de target van 140 per persoon per dag is gehaald, we zitten zelfs meer richting 130. Dat is fijn, want dat vertraagt de ingang van Level 6.

Mijn computer doet moeilijk en daarom kan ik geen .pdf files openen, maar op www.qld.qwc.gov.au vind je een file met waterrestricties en ook ideeën voor Level 6 en 7.

We zitten wel allemaal op bakken regen te wachten, en dat voor 3 weken om de dammen op peil te krijgen, maar als dat soort regen valt, komen er ook weer problemen met oogsten die letterlijk verzuipen.

En Brisbane blijft (helaas voor nu) maar groeien...!

Ireen (oh, ook uit Eindhoven Wereldstad (mwahhh), by the way).
 
Hoi Ireen, krijg de site niet geopend maar houd het in de gaten.
Op het moment zijn we in Mundubbera, pff wat is het hier droog zeg.( werken ) Tijd dat er eens regen valt.
Gelukkig hebben de boeren hun eigen grondwater zodat er tussen alle droge gebieden mooie groene boomgaarden zijn. Met sappige sinasappels en mandarijnen. Jullie zien deze weer liggen in de Coles en Bi-LO.

Groetjes Jolanda ( een Strijpse  en jij ?? )
 
Hee hoi,

probeer deze nog 's: http://www.qwc.qld.gov.au/HomePage ('k had 'r gin stripkes tussen staan, wel?).

Ik eet biologisch, en omdat dat meestal lokale producten zijn, merk ik wel hoe de droogte effect heeft op de availability van dingen, vooral melkproducten. En plenst het opeens gigantisch neer, dan verliezen we ook weer oogsten. Ik vind het echt eng en zorgwekkend, want op = op. En ondertussen kloten we maar aan! Wat dat betreft voel ik me beter in NZ! En al halen we ons water daar uit onze watertank, ik hoef nog niet met een zandloper te douchen :-(

Groetjes van een post-Stratumse :)
 
Ach we doen het gewoon handmatig we zijn met z'n tweeën dus is zo gepiept toch, en weet wel zeker dat het zuiniger is dan met de machine. :up:

Effe Googlen geeft dit resultaat is gebaseert op 2.3 pers. p gemidd. 220 afwas beurten jaar

Afwas-machine A-label 0,95 kWh 18,5 liter  pwb = 209 kWh 4070 liter  op jaar basis
Afwas-machine C-label 1,31 kWh 25 liter    pwb = 288 kWh 5500 liter  op jaar basis
:lol: :roll: :shock:


[quote author=perthpete link=topic=3511.msg96340#msg96340 date=1186405599]
Sorry guys, maar een vaatwasser ..... een van de BESTE uitvindingen aller tijden!!

En of het echt minder zuinig is qua water dan met de hand wassen zijn volgens mij de meningen ook over verdeeld ...
[/quote]
 
Back
Top