Keukens in Australië, verschrikkelijk...

Neeltje

New Member
Als ik een ding in mijn huis belangrijk vindt is het de keuken. Voor mij gewoon de gezellige plek in huis. Nu lijkt dit in Australië totaal onbelangrijk... Waarschijnlijk vanwege het buitenleven, barbecue??

Als ik bij de makelaars kijk zie ik allemaal huizen met van die verschrikkelijk kooktoestellen. Zo'n losstaand oventje met 4 pitjes erboven.

Zie hier, in mijn ogen een fantastisch huis maar met een afknapper als keuken... (nu is de prijs ook ongelofelijk laag hoor...).

http://www.realestate.com.au/cgi-bi...5&f=0&p=20&t=res&ty=&snf=ras&cu=&fmt=&header=
 
Neeltje said:
Als ik een ding in mijn huis belangrijk vindt is het de keuken. Voor mij gewoon de gezellige plek in huis. Nu lijkt dit in Australië totaal onbelangrijk... Waarschijnlijk vanwege het buitenleven, barbecue??

Als ik bij de makelaars kijk zie ik allemaal huizen met van die verschrikkelijk kooktoestellen. Zo'n losstaand oventje met 4 pitjes erboven.

Zie hier, in mijn ogen een fantastisch huis maar met een afknapper als keuken... (nu is de prijs ook ongelofelijk laag hoor...).

http://www.realestate.com.au/cgi-bi...5&f=0&p=20&t=res&ty=&snf=ras&cu=&fmt=&header=
Ohh, da's een hele mooie cottage!
Ik denk dat ie vrij oud is, dat daarom de keuken ook zo is. Maar idd, de meeste keukens hebben zo'n gastel. Maakt mij niet uit, als de keuken maar groot is!!

En ja, goedkoop! Het ligt ook volgens mij in South Australia ergens...?
In de middel of nowhere dus ;)
En het zal wel oud zijn...
Maar wel mooi!
 
dat is mij ook al opgevallen. die keukens zijn allemaal wat oud en lelijk. en als je sommige wanden ziet, die rose of groen geverft zijn echt lelijk.Maar ik ben er van overtuigt dat er zat huizen zijn die wij wel mooi vinden, over 3 weken kan iuk juliie ons huis in oz laten zien
 
In Makelaarland noemen ze dat :"klassieke stijlelementen ruimschoots aanwezig". In Nederland noemen we dat: "ouwe zooi" :D
 
Als ik kijk hoe de keuken bij m'n schoonouders eruit zie.... dan is dat inderdaad zo. Maar weet je wat het is, de keuken is de plaats waar de Aussies de meeste tijd doorbrengen. Zo heeft iedere keuken wel een breakfastbar, dus niet aan een tafel je ontbijtje nuttigen!
smiliess_oeps.gif

Naast de keuken heb je dan de 'family room' met de tv en bankstel. Dat zijn dan ook de 2 belangrijkste kamers......
Dan heb je ook nog de 'dining' en 'lounge' maar die gebruik je alleen als je bezoek hebt. Ik noem de lounge nog steeds de 'zondagse kamer'.

En nu mijn vrouw alweer een aantal jaar in NL woont is ze er ook achter gekomen dat de Aussies niet echt met het interieur van het huis bezig is omdat de meeste tijd outdoors wordt doorgebracht. Toen we laatst in Brisbane bij NL op bezoek waren viel ons meteen de inrichting van het huis op: "gezellig"! :wink: dus niet de Aussie style!

KC
 
"heidi said:
dat is mij ook al opgevallen. die keukens zijn allemaal wat oud en lelijk. en als je sommige wanden ziet"]

Nou als je huizen bekijkt valt er nog iets op: de Australiers hebben een walgelijke smaak wat interieur betreft, echt van die burgelijke oma meubels! Kijk maar naar de inrichting op deze foto (dat is die van die keuken):
101523365cl1083647343.jpg
 
[
Nou als je huizen bekijkt valt er nog iets op: de Australiers hebben een walgelijke smaak wat interieur betreft, echt van die burgelijke oma meubels! Kijk maar naar de inrichting op deze foto (dat is die van die keuken):
101523365cl1083647343.jpg
[/quote]

Ik moet wel lachen, wij als Nederlanders willen emigreren, lekker anders, nieuwe dingen en uitdagingen....maar owee......de keuken...het eten....Heerlijk vind ik het.....
Wij hebben ook gekeken voor huizen en als je de inrichting ziet, daar viel ons bekkie ook van open. De keukens was mij niet zo opgevallen, maar die foto van jou, is echt erg.....

Ik vind het wel humor hebben.....dus je keuken meenemen naar Aussie....???? :wink:
 
Jacky said:
Ik vind het wel humor hebben.....dus je keuken meenemen naar Aussie....???? :wink:

Ze hebben daar ook een Ikea, dus je kunt als je een IKea keuken in Nederland hebt, er net zo in in Australie nemen :wink:
 
Jammer dat ze ook daar al IKEA hebben. Je zou bijna een ander land uitkiezen. Maar nu blijkt dat ze toch Senseo hebben .... moeten we het, ondanks IKEA, toch maar proberen. :D
 
Ik ga daar niet leven voor mijn keuken. BTW, leuk huisie.
Eigenlijk wil ik helemaal niets zeggen over die keukens daar, ik ben er nog niet eens. Als ik er ben zal ik wel een reactie geven. Trouwens, volgens bij hebben ze daar bouwmarkten en kun je zelf je keuken bouwen of 1 bij IKEA kopen.
 
Ik denk dat het allemaal wel mee valt. Als je inderdaad boij oudere mensen in de keuken kijkt is het niet zo geweldig, maar je jongere mensen maken er best iets moois van. Net als in Nederland.
 
Ah Joop,

Dat begint er op te lijken :lol:

Tuurlijk weet ik ook wel dat er heus wel mooie keukens zijn in Australie, maar bij de wat 'goedkopere' huizen zijn ze over het algemeen echt verschrikkelijk!

Ik ben thuis nog al gehecht aan mijn keuken. We hebben een nieuwbouw huis en ik op de keuken hebben we echt het minst bezuinigd. Die vindt ik gewoon heel belangrijk.

Maar het is toch altijd moeilijk denk ik als je een huis koopt met een bestaande keuken. De kans dat die helemaal is zoals je wilt is natuurlijk ook klein.
 
Back
Top