Keuze opleiding/werk in NL met oog op de toekomst

Pieter

New Member
Beste forumleden,

Ik zit op dit moment in het tweede jaar van de hbo studie Communication & Multimedia Design aan de hoge school van Amsterdam.
Ik speel al langere tijd met de gedachte om na mijn studie, te emigreren naar Australië.
Na wat gegoogle kwam ik deze lijst tegen: http://www.workpermit.com/australia/skilled/occupation_list.htm
Begrijp ik het goed dat je één van deze beroepen moet beoefenen wil je in je eentje naar Australië emigreren?
En maak ik dus weinig kans wanneer ik mijzelf als marketeer profileer?

Alvast vriendelijk bedankt voor alle hulp/tips!
 
Hi,

Je kunt beter kijken op de officiele website kijken www.immi.gov.au naar je opties en de Skilled Occupation List (die regelmatig wordt aangepast). Op die site kun je de Visa Wizard gebruiken om te kijken voor welke visa je in aanmerking komt.

Een alternatief is om contact op te nemen met een emigratie bureau die alle ins en outs weten van visa etc.

Succes ermee!
 
Bedankt voor de info!

Kan iemand mij vertellen wat deze lijst precies zegt? maak je per definitie geen kans als je geen van deze beroepen beoefend en niet gaat trouwen met iemand daar of zijn er genoeg andere manieren om toch te kunnen emigreren mits je aan andere eisen voldoet?

Nogmaals dank!
 
Nee, dat betekent het niet. Het betekent dat als je beroep op die lijst staat er een tekort is aan die beroepen wat het onder andere makkelijker maakt om een bedrijf/staat je te laten sponsoren voor een werkvisum. Het kost die bedrijven niet veel om een sponsorship visum voor je aan te vragen en het vaak vrij snel goedgekeurd mits je aan alle voorwaarden voldoet natuurlijk.

Maar zoals eerder gezegd op deze site, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden vandaar de opties die ik hierboven heb beschreven.
 
Excuses voor mijn onwetendheid, ik ben met deze uitleg al enorm geholpen!
Ik zal zodra ik tijd heb dit forum ook eens afstruinen naar verhalen die overeenkomen met mijn situatie.
Een abrupte switch in mijn opleiding is dus in ieder geval niet perse nodig.
 
No worries!

Succes ermee! Op dit forum staat inderdaad erg veel en ook de website van de Immigration Dept. kan verheldering geven...al kan het ook een totale nachtmerrie en doolhof zijn...
 
Welkom op het forum!
Wat zijn je redenen dat je naar Australië wil emigreren?

Aangezien je in je 2e jaar zit is het misschien ook nog een optie om stage te lopen in Australië en misschien kan je dan wel bij dat bedrijf kijken of ze je willen sponsoren voor een visum, na je stage.

De SOL lijst geeft aan welke beroepen ze nodig hebben in Australië. Als jouw beroep op die lijst staat kun je een skilled nomination visum aanvragen (heb je verschillende soorten in). Ook kun je proberen een bedrijf te vinden dat je wil sponsoren.
Zoals net al gezegd kun je stage lopen. Daarvoor zou ik het Occupational Trainee visum aanvragen. Dit duurt echt wel zo'n 4 maanden, dus je moet dan al tijdje vantevoren je stage geregeld hebben.

Ik heb geen idee hoe oud je bent, maar als je max 30 bent, kun je ook een Working Holiday Visa (WHV) aanvragen. Op dit visum mag je 1 jaar werken en reizen door Australië (max 6 maanden bij dezelfde werkgever) en is dus eigenlijk ontworpen voor backpackers. Dit visum kun je maar 1x aanvragen, tenzij je in het eerste jaar minimaal 3 maanden in de agrarische sector werkt. Dan kun je nog voor een 2e jaar in aanmerking komen.
Dat ga ik over 2 weken doen! Op een WHV naar oz, en zorgen dat ik die 2e ook nog aan kan vragen. Mijn stage heb ik op het occupational trainee visa gedaan.

Dus als je onder de 30 bent heb je hier al een aantal opties ;)
 
Bedankt voor de uitgebreide info! ik ben 21 dus hier zitten zeker interessante opties aan.
Toch vraag ik mij af hoe je te werk gaat bij het vinden van een stage in Australië?
Simpelweg googlen naar interessante bedrijven en vragen wat de mogelijkheden zijn?
Daarnaast ben ik ook bang dat mijn Engels te beperkt is voor een stage...
 
Toch vraag ik mij af hoe je te werk gaat bij het vinden van een stage in Australië?
Simpelweg googlen naar interessante bedrijven en vragen wat de mogelijkheden zijn?
Daarnaast ben ik ook bang dat mijn Engels te beperkt is voor een stage...
Je kunt zelf zoeken, maar dan zal je toch wel zeker een jaar vantevoren moeten beginnen, of je schakelt een stagebureau in. Dit kost alleen dikke knaken :(.
Als je Engels te beperkt is voor stage, zal je Engels ook te beperkt zijn om een skilled visum te krijgen. Daar moet je namelijk vantevoren een test voor doen. Wel handig als je in het land waar je woont goed de taal kent, dus ik zou zeggen, neem nog wat extra Engelse lessen :up:
 
Back
Top