Kiama

Ja ik ben er wel eens geweest, maar het is me niet echt bijgebleven. Volgens mij is het gewoon een plaatsje ergens in NSW. Of ben je op zoek naar wat andere informatie?
 
Mijn kinderen waren 10 en 12. Ik was pas gescheiden. Zij kwamen op weekends bij mij en ik woonde ten zuiden van Wollongong. Even naar Kiama rijden vonden mijn kinderen leuk. Ja. The blowhole was toch iedere keer een beetje anders. Zij vonden het spannend om te zien hoe hoog dat water spoot.
Er was The Great Ice Creamery. Dus ijsjes halen, oftewel gelato's (Rum 'n Raisin - Yum!!!! ). Het park en al die gezellige winkeltjes die een beetje aan Balmain of Glebe enz., doen denken.
De gemeente is nogal trots op de Tidy Town Awards (Keep Australia Beautiful initiatief) die deze badplaats zijn toegewezen.
(Ik ben een Keep Australia Beautiful -Clean Beach Challenge -judge.)

Misschien niet een stadje om vanuit Nederland speciaal naar toe te reizen. Maar een gezellig plekje om een poos uit te rusten, onderweg, langs de kust.

Veel mensen van mijn leeftijd gaan daar wonen. Lid worden van de Local Art Society. Drama Society enz..

Joop

kiama1_small.jpg
 
Leuk stadje! Het ligt niet al te ver van een aantal hele mooie natuur gebieden. Het binnenland bij Kiama is erg mooi. Als je van rust houdt is het zeker een goede optie!! Ook vanaf Sydney is het goed te doen. Wij maakten wel een weekendtripjes richting zuiden vanaf Sydney.
 
Back
Top