kids mee naar Berlijn?

marina

New Member
Hallo allemaal,
Wij gaan dus voor een fiancee visa en ik ga dat proberen in een keer los te krijgen in Berlijn....
Mijn twee kinderen gaan dus ook mee emigreren en ik vroeg mij af of ik hun ook mee moet nemen naar Berlijn (6 jaar en 9 maanden)....
Ben nog nooit in Berlijn geweest en ik zou daar wel een beetje tegenop zien (haha, dat als doorgewinterde "alleen met kids vlieger" naar Oz... ik hoor mezelf...!).
Volgens mijn fiancee heeft hij "vroeger" zijn kids niet mee hoeven nemen op het gesprek (hij is een Britse maar inmiddels officieel Aussie).
Iemand ervaring hiermee?

Groetjes,
marina

Hi Marina,

beetje off topic, maar toch een paar  vraagjes, (ik ga ook voor fiancee-visa)
weet je al wanneer je gaat?
en heb je ook je medicals al gedaan ( dat wil ik namelijk binnenkort gaan doen)
en als de kids niet mee gaan ,ga je dan helemaal alleen? (moet ik namelijk wel, mijn verloofde zit in Canberra)
Wilde eerst alles opsturen,maar nu las ik weer dat je ook de medicals vast kunt doen,dus dat ga ik zeker doen, maar twijfel tussen opsturen of in mijn uppie naar Berlin, maakt me allemaal niet zoveel uit, als ik maar snel mijn visum heb  :-D

groetjes linda
en succes

Hey, leuk te horen dat iemand in hetzelfde bootje zit.
Ja ik wil het dus ook in een keer gaan doen. Ik wil ook zsm naar hem toe (hij zit in Perth) Als het effe kan zou het ook makkelijk zijn voor mijn oudste als het snel kon want hij is net in groep 3 begonnen. Het schooljaar daar begint dus in januari...
Ik heb verder nog niet zoveel gedaan. We hebben nl. net een huurhuis in Secret Harbour gekregen (vrijdag de sleutels jippee!) Ik kan er alleen nog niet bij zijn dat is wel balen!. Dus kan nu mijn toekomstig adres invullen. Verder moet ik even op zijn spullen wachten voordat ik hier kan gaan beginnen. Hij moet nl. de huurovereenkomst (op beide namen) e.d. nog krijgen en zodra dat hij dat allemaal heeft kan het mijn kant op. Ik ga vervolgens mijn stukken allemaal verzamelen en zodra dat dat rond is maak ik een afspraak.
Ik ben gaan kijken wie er in Breda de medicals verzorgt maar ik durf nog geen afspraak te maken omdat je binnen een jaar na ontvangst van de uitslag australie binnen moet zijn. Dat zal ongetwijfeld wel maar je weet maar nooit. Wacht dus maar heel even....
Ben jij al begonnen met dingen te verzamelen? Hoop werk he. Mischien kunnen we elkaar blijven helpen!
Groetjes,
Marina

We zitten echt in hetzelfde schuitje, ik heb zo'n beetje alle papieren al, moet alleen nog even wachten op wat spullen van John, paar stat decs van vrienden, en NOIM formuliertje van de wedding celebrant.
Medicals wil ik eigenlijk in oktober/november doen,hoop toch echt dat ik volgend jaar voor die tijd in Australie zit.
(ze zeggen zo'n 4 tot 7 maanden,toch?) Wij gaan eerst nog een jaar in Canberra wonen, en hopelijk wordt John dan overgeplaatst naar Perth, daar woont de rest van zijn family, en Perth is net ff leuker dan Canberra  :-D
Gelukkig ga ik kerst vieren in Perth, en hoop dat ik dan snel een enkele reis kan boeken naar CBR ,als ik weer terug ben in Nederland, is niks zo ,allebei aan de andere kant van de wereld, maar je kent het gevoel,he.  :-(

groetjes lin

Ja verschrikkelijk. Elke dag is te lang. Je gaat je aanvraag dus opsturen? Weet je ook hoelang geboorteaktes e.d. geldig blijven (het stadskantoor hier zij dus dat een internationale akte minstens 2 maanden oud mocht zijn, maar volgens mij zijn dat de nederlandse regeltjes en niet de visum-regels.... anyway. Ik heb al wel de bewijzen (zoals mail, foto's telefoonrekeningen e.d.) verzameld en stat decs. De rest moet allemaal nog gebeuren...
Joh, mischien komen we nog wel bij elkaar in de buurt te wonen!
Zou leuk zijn. Waar in Perth ga je naartoe?
Ik hoop dat Mike en ik in iedergeval met kerst bij elkaar kunnen zijn. Ik ben net een maand daar geweest (half juli tot half aug). Maar mis hem verschrikkelijk!
Hij zit vrijdag in ons huis.... hij vindt het helemaal niks dat ik er niet bij ben.
Ik hoop toch ergens in November mijn aanvraag te kunnen gaan doen... Hoe lang ben jij bezig geweest om alles te verzamelen?

Groetjes,
marina

Twijfel nog tussen opsturen en naar Berlijn gaan. Ga vandeweek eerst ff bellen voor medicals, en dan beslis ik wel.(denk ik ,twijfel twijfel, wil gewoon de snelste optie)
Grappig dat je half juli tot half augustus in Australie bent geweest, ik ben in precies dezelfde periode geweest, maar 1 week in Perth en omgeving, bij John's zus, daarna zijn we naar de Oostkust gegaan en een romontisch weekendje Ayers Rock.
Waar we in Perth terecht komen weet ik nog niet, hangt van John's werk af, wordt waarschijnlijk in de buurt van de basis (hij werkt bij de navy)
Verder heb ik ook al alles verzameld, stat decs, foto's ,brieven aan elkaar en brieven/kaarten gericht aan ons vanwege onze verloving,emails,telefoonrekeningen etc.. wil zoveel mogelijk laten zien ,zodat er niets fout kan gaan, want dan wordt ik denk ik gek. :lol:
Mis hem verschrikkelijk, maar gelukkig is mijn ticket alweer geboekt en zit ik 15-12 weer in het vliegtuig.
gr  lin

ah je hebt in iedergeval een datum. Volgens mij gaat rechtstreeks naar Berlijn echt sneller. Je kunt dan dezelfde dag je visa al in je paspoort hebben. Daar hoop ik dan ook maar op, maar ga ik niet vanuit. Als je dan nog dingen moet nasturen is het in iedergeval niet zo lang meer.
Ik ben ook echt paranoide dat ik iets verkeerd doe of vergeet ofzo. Er zou geen reden moeten zijn waarom we het niet zouden krijgen maar je weet maar nooit....
Waarschijnlijk kom je dan in de richting van Fremantle? Daar wilden we eerst gaan wonen maar dat is veel te ver van zijn werk (Mandurah). Nu is dat gelukkig maar 10 minuten rijden. Scheelt enorm! Fremantle is wel heel erg leuk hoor.
Waar woont zijn familie (als ik vragen mag?) Mikes familie woont ook in Perth. Hij heeft nog 2 broers en een zus met al hun "Offspring". Die wonen verspreid (canning, brighton (volgens mij heet dat nu zo...) en ik heb zelf nog een vriendin uit Schotland die in Yokine terecht is gekomen. Die is er nu twee jaar.
Welke documenten heb jij trouwens laten vertalen? (als je iets te vertalen had tenminste). Ik zal moeten aantonen dat ik alleen gezag heb over mijn kids dus dat zal wel vertaald moeten worden....
Nou ik ga gauw naar huis nu (zit op mijn werk, lekker een half dagje) dan kan ik naar hem bellen want hij is nu net klaar en als het goed is thuis van zijn werk!
Houdt me op de hoogte ok! Ben erg benieuwd naar je vorderingen!
Groetjes,
Marina

Ben ik weer, de familie van John woont in Morley , Bayswater en Alexander heights, weet niet of je dat zo iets zegt (mij zegt het nog ff vrij weinig, weet waar ze wonen, maar hoe ik er in mijn uppie moet komen,ho maar, haha)
Heb net een afspraak gemaakt voor the medicals, moet 7 oktober in Maastricht zijn.Spannend, weer een stapje in de goede richting.  :-D

Ik heb tot nu toe nog niks hoeven vertalen ,stat decs hier had ik van een australische vriending, en officiele documenten waren al in het engels. Kom misschien nog wat dingen op mijn checklist tegen, maar kan nu ff niet bedenken wat ik nog moet laten vertalen.

groetjes lin

[quote
Heb net een afspraak gemaakt voor the medicals, moet 7 oktober in Maastricht zijn.Spannend, weer een stapje in de goede richting.  :-D

[/quote

Hi Lin

Lees net dat je je medical gaat doen.
Weet je zeker dat die dokter de medical mee geeft,
sommige doktors sturen ze alleen maar op.
Best even vragen of je het mee kan nemen.

Gr Ineke

Hoi Lin,
Waar woon jij eigenlijk (in NL) als ik vragen mag?
Ik woon in Breda. Ik denk dat ik ook maar eens ga informeren voor medicals e.d. want ik denk dat ik zeer snel de papieren wel zal krijgen van Mike.
Morley, ben ik nog geweest!! Daar hebben ze een heel groot winkelcentrum.

Intussen is Mike mij continu aan het sms-en (welke kleur handdoeken? welk strijkijzer?) Lange afstandshoppen noemen ze dat haha. Oh echt spannend allemaal zeg! Ik wou dat ik daar was!
Ik zal denk ik mijn echtscheidingspapieren van mijn vorige relatie moeten laten vertalen (is in NL). Verder volgens mij niets....

Hebben jullie al een trouwdatum trouwens?
Groetjes,
Marina

Hoi Marina,
ik woon in Someren (vlakbij helmond en eindhoven in de buurt)
Onze trouwdatum wordt waarschijnlijk 30 september, staat nog niet helemaal vast,maar wordt in die periode omdat de kids dan vakantie hebben (John heeft al een zoon en dochter) we zijn er nog niet helemaal uit of we gaan trouwen in Canberra of Perth (omdat de family van John allemaal in Perth woont)
Hebben jullie al een datum?
Leuk ,dat lange afstandshoppen, ik lag gisteravond in bed in gedachten het hele huis opnieuw in te richten, haha, ben al bezig geweest in de vakantie, 't was echt zo'n mannenhuis. Maar gelukkig gaan mijn spullen ook die kant op, kan ik het lekker gezellig aankleden.

Ga jij trouwens ook met kerst naar Perth ,of moet je nog langer wachten tot je Mike weer kunt zien?

gr lin

Hoi,
Je woont niet zover weg dan!
Nou mijn bedoeling is eigenlijk een enkeltje en dan noooit meer terug  :-D (nou ja, voor een vakantie mischien nog...). het was echt een drama afscheid bij Perth international in augustus  :cry: . Dat wil ik echt niet nog een keer....
Wij beginnen echt helemaal op nieuw samen, in een nieuw huis. Wel een fijn gevoel...
Als ik een reisje win (heb me opgegeven nu maar hopen haha!) ga ik met kerst natuurlijk of als het huis van zijn (inmiddels overleden) vader eens wil verkopen dan is het ook geen probleem meer.... Maar als deze twee factoren niet mee willen werken zit ik helaas met kerst alleen hier met de kids  :?. Ik denk er nog niet te hard over na.....
Financieel is het anders niet te doen voor ons (ivm. kosten visa e.d.).
We hebben nog geen trouwdatum gepland.... Maar ik denk augustus september? Trouw lekker in Perth joh! Kom jij naar de mijne en ik naar de jouwe haha.
Mike moet nog naar de marriage celebrant om zon papiertje. Hij moet me zelfs nog vragen nu ik er over nadenk haha! Tja, ik ben ouderwets hoor haha! Nee, zonder gekheid, zijn echtscheiding is een tijdje geleden uitgesproken en hij wacht dus nog op de officiele papieren. Zonder dat kunnen we nog niks.... Maar het zal niet lang meer duren.

Marina

Hey Lin,
Ik zie dat je je ook hebt opgegeven voor het etentje 15 oktober? Leuk dan ben ik er ook!
Groetjes,
Marina

even een korte reactie, nee je hoeft de kinderen niet mee naar Berlijn. mijn doctertje mocht gewoon innederland blijven,
en een echte aanrader is om zelf naar Berlijn te gaan en daar een gesprek te hebben.
vorige week zijn mijn man en ik er geweest en om 11 uur hadden we gesprek en om kwart voor 12 hadden ze mn visum al in
mn paspoort.

het valt allemaal heel erg mee.

groetjes charlotte

Back