kinderbijslag

charlotte heidi

New Member
kan iemand mij vertellen hoeveel de kinderbijslag in AU is?
wij hebben een dochtertje van 3 maand en vertrekken
9 november naar Australie.

groetjes
Charlotte
 
Hoi Syl,

Wel degelijk! Wij namen onze 3 jaar oude koter mee, en we kregen gewoon family assistance en rent assistance; die vallen niet in de uitzonderingscategorieen van de 1e twee jaar!

wij kregen behoorlijk wat family assistance in het begin (omdat we toen nog geen werkinkomen hadden); terwijl we rondtrokken door Oz kregen we zo'n $450 per maand. Konden we mooi de caravan parks van betalen! Nu is het wat minder, maar nog steeds zo'n $80 in de twee weken (gebaseerd op $40,000 belastbaar inkomen). En dat is "part A". Wellicht krijgen we aan het eind van het belasting jaar ook nog een beetje "part B" erbij. Zou leuk zijn.

Al met al is de kinderbijslag meer dan de lousy 140 Euro die we in NL per drie maanden kregen..........

Ciao,
Marc
 
Je krijgt in Aus toch ook een deposit van 4000 AU$ als je een kindje krijgt? Is dat trouwens ook pas na die 2 jaar?

Grtz Tanne
 
[quote author=Cajendra link=topic=2857.msg31718#msg31718 date=1129459065]
Je krijgt in Aus toch ook een deposit van 4000 AU$ als je een kindje krijgt? Is dat trouwens ook pas na die 2 jaar?

Grtz Tanne

[/quote]

In VIC is het $3.000.00 voor een baby, ik denk niet dat je twee jaar moet wachten
voor je in aan merking komt, je krijgt ook meteen kinderbij slag als je aan komt.
Moet je natuurlijk wel kinderen hebben  :-D :-D :-D

Gr Ineke
 
jeetje, ik zeg net tegen mijn man dat je in Australie 3000 of 4000 dollar krijgt wanneer je kindje geboren wordt, tsjonge zegt ie zijn wij met onze 4 kinderen dus niet op het goed plek begonnen.
Krijg je wanneer je met 4 kindertjes emigreert ook nog een bonus????  :group:

groetjes Manja
 
[quote author=memswear link=topic=2857.msg31764#msg31764 date=1129479189]
jeetje, ik zeg net tegen mijn man dat je in Australie 3000 of 4000 dollar krijgt wanneer je kindje geboren wordt, tsjonge zegt ie zijn wij met onze 4 kinderen dus niet op het goed plek begonnen.
Krijg je wanneer je met 4 kindertjes emigreert ook nog een bonus????  :group:

groetjes Manja
[/quote]

:lol1: :lol1: :lol1: :lol1: :lol1:

Maar wel een leuke kinderbijslag.!!!!!!
 
ik heb even  op de government site gekeken we komen zelfs in aanmerking voor large family support, tsjonge wat een verschil met hier in nederland hier ben je met 4 kinderen bijna teveel terwijl je in Australie met open armen verwelkomd wordt :-D,ik vind eigenlijk dat wij zonder alle testen en examens wel een visa kunnen krijgen , we komen namelijk met z'n zessen (groeps vrijstelling) :group: :group: :group:

groetjes Manja
 
Met zijn zessen???????????

En wij maar belasting betalen.................... :blahblah:    :lol1:

Marc
 
[quote author=SiMaKy link=topic=2857.msg31809#msg31809 date=1129505979]
Met zijn zessen???????????

En wij maar belasting betalen.................... :blahblah:    :lol1:

Marc
[/quote]

HOO HOO Ik heb net gelezen dat je op mijn belasting geld vacantie heb gehouden.
:loldevil:   :lol1: :loldevil: :lol1: :loldevil:

Gr Ineke  :-D
 
uuuuuuuuuuuuuh,

nou nee, dat lag uiteraard anders, hihihihi. Dat was een werkvakantie om de juiste plek te bepalen om onze beste bijdrage aan de Australische economie te kunnen geven. :drive: :fishing2: :sleep: :naughty2:

Marc
 
Back
Top