kinderboeken

Manja

Member
wie heeft er ervaring mee om kinderen engelse boeken te laten lezen ,of voor te lezen.

groetjes Manja
 
Hey Manja,

Mijn dochter is nu bijna 7 en zit in groep 3 (internationale school, nederlandse afdeling).
Het lezen in het Nederlands gaat super snel, maar doordat ze ook 3 uur per week Engels krijgt,
merk ik dat ze nu spontaan ook Engelse boeken (boekjes) begint te lezen :read:.
Ik sta er vaak versteld van hoe snel ze dat oppikt. Voor haar maakt het niet uit of het nu in het Nederlands of Engels staat.
Ze leest het toch wel. Vaak vraagt ze of het goed is wat ze leest, uitspraak etc...
Zelf lees ik haar veel voor ook in het Engels. Via haar school kopen wij regelmatig boeken van USBORNE.
Zij hebben boeken voor diverse leeftijden.
Maar op welke leeftijd doel jij eigenlijk?
Mocht je nog wat willen weten, stuur maar een pm of ik lees het wel via dit draadje.

Groetjes,
Mel
 
onze kinderen (10,8,6 en 3) spreken zo ongeveer 10 woorden engels en ik ben ook wel op de hoogte van new arival programs op de grotere scholen ,maar als je ze al een kleine start kunt geven is natuurlijk altijd mooi meegenomen.

Daarom leek het ons een idee om ze het al een beetje voor te lezen ,en nu ben ik nieuwsgierig wie dit nog meer gedaan heeft en welke ervaring ze hier mee hebben.

groetjes Manja
 
Ik doe dat ook wel een beetje. Bijvoorbeeld kijken naar Dora the explorer en als we met iets bezig zijn vraag ik bijvoorbeeld weet je wat die kleur is in het engels en dan zegt hij het of vraagt me wat het is. Als ik bijvoorbeeld vraag: weet je wat boot is in het engels. Zegt hij nee, zeg ik boat, zegt hij hé dat is bijna hetzelfde. Zo vraagt hij spelenderwijs steeds meer woorden. Ook weten ze vaak al veel: hij heeft bijvoorbeeld hot wheels auto's, een hot wheels shark park, is naar de monster trucks geweest. Op het moment dat ik merk dat hij het beu is stop ik gelijk, het moet toch ook leuk blijven  :). O ja, Joe is 4 jaar.

groetjes Miranda
 
[quote author=tum link=topic=2934.msg33231#msg33231 date=1130263285]
Op het moment dat ik merk dat hij het beu is stop ik gelijk, het moet toch ook leuk blijven :).[/quote]

Inderdaad, het moet leuk blijven. Ik laat het nu eigenlijk ook aan haar, wat zij (spelenderwijs) wil leren.
Dat vind ik toch wel belangrijk.

Groetjes,
Mel
 
En zo wen je allemaal denk ik toch langzaam toe aan de 'grote verandering', nl je nieuwe thuis.
Als iemand nog leuke tips heeft over het spelenderwijs leren van engels hoor ik het graag. Hoewel je natuurlijk als je er bent het meer vanzelf gaat en het toch wel komt.

groetjes Miranda  :)
 
Ik heb opgepast op kinderen (toen 9 en 6) en die las ikaltijd voor uit engelse boekjes, omdat hun moeder engelse familie had en veel voor haar werk naar Engeland moest. Geen idee meer wat voor boekjes dat waren. Die nam ze zelf mee uit Engeland.
 
Hi allemaal,

Check www.usborne.com eens.
Hele leuke boeken voor elke leeftijd en heel divers :up:.
Zo nu en dan koop ik een (paar) boek(en) via de coffee morning bij m'n dochter op school.
Zij vindt ze echt geweldig :up:. (Ik trouwens ook :wink:)

Groetjes, Mel
 
ik heb deze laatst ontdekt,met veel boeken voor volwassenen maar ook voor kinderen,
www.americanbookstore.nl

groetjes Manja
 
[quote author=memswear link=topic=2934.msg33991#msg33991 date=1130698606]
www.americanbookstore.nl
[/quote]

Hey Manja,

Volgens mij is die link niet helemaal correct. Ik krijg iets heel vreemds. :cry:.

Mocht je de juiste link hebben, wil ik 'm wel graag weten :).

groetjes,
Mel
 
ik had hem op gegoogled maar nu ik heb weer bekijk doet hij inderdaad wel vreemd.
IK heb weer even gegoogled om hem weer op te zoeken maar kan hem niet echt meer vinden,sorry
maar als ik hem weer tegenkom post ik hem wel even.

wat ik laatst in de winkel wel vond bij ons in de buurt(waar je bijna niets kunt kopen uithoek heet dat)engels leren en oefenen van uitgeverij Deltas,dit is erg leuk voor kinderen v.a. zo'n jaar of 8 zeg maar groep 4/5.

groetjes Manja
 
Hoi Mel,

Leuke link, staan leuke boekjes in met allerlei onderwerpen. Dus zit er voor elke liefhebber wel iets leuks bij (in ons geval o.a. treinen, dino's).

Groetjes Miranda  :)
 
De American bookstore zit in Den Haag, niet ver van het centraal station. Maar bijvoorbeeld op boekenmarkten enzo en in de bieb heb je veel engelse boeken. Ik kreeg ooit op vakantie in Engeland een audioboek van Roald dahl. Later kreeg ik het echte boek erbij. Ik vond het geweldig. Toen ik heel klein was keek ik de plaatjes en luisterde ik naar het verhaal. Later las ik het nederlands ernaast. Dat is misschien ook wel een tip. Op www.bol.com enzo kun je heel wat engelse dingen bestellen. Of wat dacht je van marktplaats of e-bay.
 
Klopt ja, ik had even op bol.com gekeken voor de boeken van de site usborne.com en een aantal hadden zij ook. Even op mijn verlanglijstje gezet, dan staan ze maar geparkeerd toch.

groetjes Miranda
 
Back
Top