kinderdagverblijf

Ingriddh

XPdite Sponsor
Als wij in OZ aan komen is onze zoon net drie, hier zit hij nu op de peuterspeelzaal en dat vind hij geweldig.
Pas rond 4 jaar gaan ze in OZ een paar dagdelen naar de Preschool, in die tussenliggende tijd lijkt mij het handig
als hij naar een of twee dagdelen naar een kinderdagverblijf gaat voor zijn engels en ook voor het spelen met
met andere kinderen. Wie heeft ervaring met een kinderdagverblijf in OZ?
 
Ik las pas ergens hier dat ze duur, vol en dun bezaaid zijn.. verder geen eigen ervaring.

Mijn vriendin wil er misschien 1 gaan runnen. Is maar een wild idee..
 
er zijn genoeg kinderdag verblijven, en er komen er nog steeds meer bij ook nog.
kosten, dit ligt er een beetje aan hoeveel de overheid er aan mee betaald wat dus weer afhankelijk is van het inkomen van de family.
komt neer op ongeveer $60 per dag maar dan ligt het er ook nog aan wat het dagverblijf allemaal verzorgt.

de groeten

Hein
 
[quote author=Luuk link=topic=8399.msg111255#msg111255 date=1203093123]
Ik las pas ergens hier dat ze duur, vol en dun bezaaid zijn.. verder geen eigen ervaring.
[/quote]

Gelukkig valt dat reuze mee in de contrijen waar wij wonen. Hier in Redland Bay hebben we al 2 kinderdagverblijven op 2 minuutjes loopafstand. Je ziet ze echt heel erg veel hier. Ze zijn nog niet vol en duur valt gelukkig ook nogal mee. Het is een goed idee voor jullie kleintje. Bij de dagverblijven waar ik ervaring mee heb betaal je wel voor de gehele dag, op je kindje nu een halve of een hele komt dat maakt niets uit. Maar dat is bij andere kinderdagverblijven misschien wel anders. De overheid kijkt naar wat je verdient, voor onze dochter Amber waren wij $18 per dag kwijt.
Preschool in QLD begint met 5 jaar.

Groetjes Lin
 
Ik woon in Sydney (dichtbij de stad) en heb mijn ongeboren baby bij 3 child care centres ingeschreven en die kosten tussen de 60 en 100 dollar per dag. (Je krijgt wel geloof ik 30% terug van de overheid).
 
Hoi Ingrid,

Ongeveer een maand na aankomst hier in Adelaide hebben wij voor ons zoontje ook een plekje op een kinderdagverblijf gezocht voor twee dagen in de week (nu drie), om dezelfde redenen: spelen met andere kinderen. Bij ons kost een dag 52 dollar, een ochtend (inclusief lunch) 30. Luiers zijn inbegrepen, alle maaltijden (en dat zijn er hier nog al wat: toost & vegemite rond 9 uur, omdat sommige kinderen zonder ontbijt komen; morning tea = fruit; warme lunch (eigen kokkin!); afternoon tea; en als je kindje er nog is rond 5 uur, een cracker met kaas). Wat je terug krijgt hangt van je inkomen en het aantal uren dat je werkt af.

Iets om op te letten in mijn optiek is het verschil tussen community child care centres en de prive centres zoals ABC dat hier in de buurt als paddestoelen uit de grond schiet - en beursgenoteerd is.

Ik kan ons centre niet genoeg prijzen. Hele goede leidsters, veel extra activiteiten voor ouders (we wonen in een achterstandsgebied); maar het belangrijkste is dat mijn zoontje er met heel veel plezier naar toe gaat! Bij dit centre is genoeg plek, komt ook omdat het tot begin 2007 alleen maar Kindy deed, en day care er toen bij gekomen is. Ik heb de indruk dat er in zuidelijk Adelaide op redelijk veel Centres wel wat plek is. Ik ben eerst bij een ander centre wezen kijken, dat leek me ook uitstekend, maar waar hij nu is, is dichter bij.

Via deze site http://www.careforkids.com.au/search/location.asp?ut=4&drop_menu=search kun je uitzoeken (voor heel Australie) welke centres er zijn (is niet volledig heb ik de indruk), en welke vacancies hebben (up-to-date?). Ook voor andere soorten van kinderopvang, trouwens.

Hier is ook nog een lijst van community child care centres in Adelaide, niet meer jullie bestemming maar misschien handig voor anderen: http://www.sachildcare.com.au/index.htm

Succes,
Sunburnt
 
$52 is wel netjes.. Laat daar nog $10 vanaf gaan, kost het je $42 per dag. Netjes!
 
Back
Top