wij hebben de kinderen ook thuis al les gegeven in engels. Via leerboeken van de Boekenvoordeel en via de Disney boeken, die hebben engelse lesboeken heel leuk om te doen. Onze zoon van 12 heeft ook al 2 jaar engels op school gehad en dat is een grote plus gebleken. Dochter van 9 heeft zichzelf met die boekjes engels geleerd en van ons natuurlijk. Ze zitten nu net een week op school (Kilsyth, Victoria) en het gaat ontzettend goed! De oudste krijgt steeds complimentjes dat hij zich zo goed kan uitdrukken in het engels en de jongste, al zegt ze niet veel, kan zich prima redden. Ze hebben allebei een woordenboekje (Boekenvoordeel) gekregen die ze meenemen naar school. Daar hebben ze veel aan, zeggen ze. Ik had me best wel zorgen gemaakt, maar dat is dus helemaal onnodig gebleken. Gelukkig.
Ik denk dat je je niet al te druk moet maken, die kids redden zich inderdaad wel. Dat heb ik ondertussen dus ook ondervonden. We praten thuis gewoon nederlands en ik merk al dat ze nu af en toe engelse woorden erdoorheen gooien, haha, lachen! Dat na een week op school....
groetjes van Pauline