kinderen paspoort of IDkaart

kallie

XPdite Sponsor
:thinking: :thinking:
De oudste van 17 jaar heeft nu een identiteitskaart en de middelste van bijna 14 kan/moet zich zo ook kunnen legitimeren.
In eerste instantie wilde ik voor hem ook een IDkaart halen. (Vanwege de verplichting die bij je te dragen kun je hem gratis halen)
Alleen daar kan natuurlijk geen visumstempel in.
En de jongste van vier staat nog gewoon bij ons in het paspoort.

Hoe gaat zo'n stempel nou eigenlijk in z'n werk? Krijgen alleen de ouders die, of geldt dat ook voor de kinderen? De oudste zou toch al bij verlenging overgaan naar een paspoort.

Mariette

Een ID kaart (eigenlijk Europese ID kaart) is zoals de naam al zegt alleen in Europa geldig. Wil je dus buiten de EU reizen zul je sowieso een eigen paspoort moeten hebben.
Je kunt dus voorlopig nog wel toe met ID kaarten voor je kinderen, maar tzt moeten ze toch allemaal aan een paspoort.

Landen waarin de ID kaart geldig is (link):
Deze kaart is geldig voor Andorra, België, Cyprus Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië, Hongarije, Noord-Ierland, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië (ID-kaart afgegeven na 1 oktober 2001; niet voor doorreis naar een ander land), Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Monaco, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal (incl. Madeira en Azoren), San Marino, Spanje (incl. Canarische Eilanden), Slovenië, Tsjechië, Turkije, Zweden en Zwitserland.

Hi Mariette

Misschien heb je hier nog wat aan (heb ik even uit een oud draadje gevist)
Nog even ter aanvulling van Jeroen, onze kids hebben vanaf het begin een eigen paspoort EN staan ingeschreven bij mij in het paspoort. Het eigen paspoort werd ons aangeraden voor het geval dat mijn husband met een of twee van de kinderen zou moeten reizen (door wat voor situatie dan ook. Denk spoed geval, etc.   ). Uiteraard hopen we allemaal dat zoiets nooit nodig is en normaliter heb je altijd tijd zat om allerlei zaken te regelen. Maar naast dat het gewoon leuk is voor later (vonden wij ook ) om zo'n eigen paspoortje te hebben geeft het ook gewoon een prettig gevoel dat ze altijd "reisbaar" zijn. 

Ze zijn alleen nog wat te klein om alvast zelf in de Australische cue te gaan staan om onze koffers van de band te halen, terwijl wij nog in de "lange rij" staan Groetjes Syl
  Hier vind je de rest http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1633.0
Groetjes
Syl

Dank jullie,

@TinusV natuurlijk, domdomdom, gelukkig is er nog iemand wakker! :blink:

@Syl Dank je jij kunt beter vissen dan ik, want ik had hem niet gevonden. :fishing:

Dus , een eigen paspoort "it will be"

Mariette

Onze kinderen staan nog in onze beide pasporten bijgeschreven.Voor reizen naar Australia had ik echter begrepen ,van gemeente huis Lisse, dat kinderen boven de 16 jaar zowiezo een eigen pasport moeten hebben.
Kallie zou jij misschien willen reageren op mij vraag in "Kletsdoos" "terug van weg geweest" wat betreft jullie kinderen.Mijn zoon is 17 en mijn 2 dochters 15. Zit jou oudste nog op school?
groetjes Miel

Heb gereageerd hoor maar nog wat vergeten,

ik zie nu dat jullie zoon ook 17 is heeft hij er zin in of niet?
Ben wel benieuwd hoe bij jullie de voortgang is.

Houd ons op de hoogte, wij houden jullie op de hoogte :-D

Groetjes en suc6 met alles,

Mariette

Back