kinderen uit vorige relatie, statutory declaration van ex partner....

marina

New Member
Hallo allemaal,
Ik loop tegen het volgende aan:

Ik ben mijn spullen aan het verzamelen voor een prospective marriage visa.
Mijn twee kids uit vorige relatie emigreren mee.
Nu lees ik dat ik een statutory declaration van mijn ex-partner mee moet sturen die daarin toestemming voor de emigratie van de kinderen geeft.

Ik heb alleen het ouderlijk gezag van mijn twee kinderen. Moet ik dan alsnog toestemming aan mijn ex gaan vragen? Het lijkt mij zelf van niet....
Is dan dus het aantonen van het feit dat ik alleen gezag heb voldoende?
Mijn kinderen hebben geen contact met hun vader...

Misschien kan iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt,
Marina

Hoi Marina,

volgens mij als jij ALLEEN het ouderlijk gezag hebt, en je ex niet, ook geen voogd of dergelijke, met andere woorden op geen enkele manier verantwoordelijk kan worden gesteld voor de kinderen moet dat geen probleem zijn.

Wellicht dat je dan aan moet tonen dat hij afstand heeft gedaan van het ouderlijk gezag, waag anders een mailtje naar Berlijn, dan weet je het zeker......?

Gr. SAb

Bedankt! Ja ik heb alleen ouderlijk gezag. Volgens mij is mijn ex ook geen voogd...  Ik zal voor de zekerheid nog eens mailen naar Berlijn...
Ik wil graag alles in 1 keer aanleveren zodat het wat sneller gaat... hopelijk...
Fingers crossed!!
Groetjes,
Marina

Dat is wel belangrijk, als hij voogd is moet hij inderdaad toestemming geven of zelfs afstand doen van....

er is al eerder hier iets over geschreven, anders zoek ff via search op het forum....of inderdaad ff bellen met Berlijn.......maar dan moet je wel zeker zijn of je ex nu wel of geen ouderlijk gezag/voogd is.....Succes....

Gr. SAb

Ik ga even mijn echtscheidingspapieren nakijken. Volgens mij heeft hij afstand gedaan... Ik hoop het wel want anders zou het wel eens lastig kunnen worden.... Nl. geen contact meer...!
HELLUP...

Ga gelijk even kijken...

Ja bedankt! Ik meen dat in de papieren staat dat hij daar afstand van heeft gedaan, maar ben niet zeker...
Dat heb ik dus wel nodig anders zou het hele feest wel eens niet door kunnen gaan.... Toestemming zal hij dan nooit geven. Alhoewel ik niet eens weet waar hij nu uithangt.... Dus hoe het dan zou gaan weet ik ook niet... Daar maar even niet vanuit gaan....
Je hoort het nog!

Hallo Marina,

Als gescheiden vader kan ik zeggen dat als het niet specifiek beschreven staat
dat je afstand doet van je rechten je altijd toeziend voogd ben.
Als je man allimentatie betaald voor je kinderen, heeft hij dat recht.
Ook al betaald hij niet vrijwillig dan halen ze het gewoon van zijn
loon via loonbeslag.
Dan nog heb je een bewijs nodig dat hij afstand doet van zijn rechten.
Hier is door een ander al over geschreven, ik zal ook voor je zoeken.

Gr. Ton

Hij betaald geen alimentatie... ook nooit gedaan...
Er staat mij wel iets van bij dat hij afstand heeft gedaan. Gelukkig kan ik zo naar huis (werk maar tot 12) dan kan ik het gelijk even na gaan kijken want het zweet breekt mij nu toch wel even uit.... (gelukkig dat ik niet tot 5 moet zeg, want anders was ik in staat om accuut naar huis te rijden...!)

Jullie horen over een uurtje of wat meer....

AAAAAAAAAAAhhhhh!!!
(sorry moest er even uit...)

Hallo Marina,

Hier staat nog meer.
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1907.msg18598#msg18598

Gr. Ton

Hoi Marina,

Mijn oudste zoon is ook uit een eerder relatie. Mijn ex heeft hem echter nooit officieel erkend en ook geen ouderlijke macht. Daarbij komt dat ik mijn zoon mijn achternaam heb gegeven (m'n dochter nu ook trouwens hoor - maar dat moest omdat Rob Ruben als de zijne heeft erkend dan moeten v/d wet alle kids dezelfde achternaam dragen).

Zover ik me kan herinneren wil erkennen alleen zeggen dat jouw kinderen recht hebben op zijn nalatenschap. Dus als hij ze heeft erkend hebben jouw kinderen erfrecht en hij zelf eigenlijk geen enkel recht. Dat wordt weer geregeld via ouderlijke macht, maar die heeft hij niet.

Nu geloof ik dat als je getrouwd bent en kinderen krijgt de echtgenoot de kinderen ook direct erkend (ben niet helemaal zeker hoor) en dan weet ik niet precies hoe het zit met emigreren (of hij dan toestemming moet geven of niet).

Maar als jouw ex jouw kinderen niet officieel als de zijne heeft erkend, dan hoef je zeker zijn toestemming niet te hebben!

Ben benieuwd hoe het voor je afloopt!

Hgr, Jeanine

Hallo allemaal.
Bedankt voor jullie reacties.
Ik lees dus in mijn echtscheidingspapieren dat ik alleen het gezag heeft en mijn ex heeft dat niet weersproken. Of hij daarmee dus nog voogd is weet ik niet.... Welke rechten hij behoudt weet ik ook niet.
Mijn jongste is afgelopen december geboren. Mijn ex-vriend was (en is nog steeds) ten tijde van aangifte getrouwd met iemand anders en nu ben ik erachter gekomen dat dat dus onwettelijk is (hij is brits dus ze konden dat hier niet zien op de burgelijke stand, werd ook niet naar gevraagd). Met een huwelijkscertificaat van zijn huwelijk kan ik dat tenniet doen (geluk) als mijn huidige vriend de jongste vervolgens erkend zou dat weer voordelen moeten hebben voor onze aanvraag..... Ik heb dat dus aangevraagd en nu maar hopen dat we dat snel kunnen regelen.
Het probleem zit meer bij mijn oudste. Ik weet het dus echt niet.....
Groetjes,
marina

ik lees net nog even die link trouwens, het lijkt er dus op dat ik dan dus geen toestemming nodig heb van beide. Want ik heb volledige voogdij. En met mijn jongste hebben we dat ook niet geregeld bij de rechtbank dus ik hoop dat ik nu mag juichen!!!  :up:
Marina

Back