kinderen?????

Ilse

New Member
Hoi allemaal,

Weet iemand van jullie welke nationaliteit kinderen krijgen als ze in Australie geboren worden? Ben je verplicht een de Australische nationaliteit aan te nemen, of mag je ze ook allebei hebben. Wat zijn eventueel de consequenties indien je kiest voor ofwel de Nederlandse ofwel de Australische nationaliteit????

Thanks alvast...
Groetjes Ilse

Ilse,

volgens mij krijgen ze automatisch de Australischenationaliteit. Als jij Nederlandse bent (zo klinkt het wel) kun je de geboorte van je zoon/dochter ook in Nederland aangeven en op die manier ook die nationaliteit verwerven. Groetjes

Hallo , ik heb me alvast laten wijsmaken dat de kinderen dan een dubbele nationaliteit krijgen .Leuk toch?
groetjes

Als ik het juist heb en de Belgische wetgeving op dit vlak oveenkomt met de Nederlandse (of andersom naturrlijk) wel.

Hoi

Het fijne weet ik er niet van maar het is niet automatisch dat als je in Oz geboren bent dus ook Australisch bent. 

Je kinderen krijgen niet de Australische nationaliteit als je hier bent op een toeristenvisa of tijdelijk visa enzo volgens mij alleen als permanent resident en een van de ouders een Australier is.  Twee verschillende kennissen van mij waren hier op business visa voor 3 jaar ofzo en beide kregen een kind en beide kinderen kregen niet de Australische nationaliteit.

Sonja 

Hi Ilse

Wij zijn al jaren permanent resident hier (allebei van Nederlandse afkomst en onze kinderen (hier geboren) hebben dual nationality. Ze hebben een eigen Australisch & Nederlands paspoort.

Groetjes
Syl

Hoi

Ter verduidelijking bedoelde ik niet dat je EN permanent resident moet zijn EN een van de ouders Australisch.  Beide Nederlands als permanent resident dan krijgen je kinderen inderdaad beide Nationaliteiten.
Zo ook bij ons.

SIdonia

Back