Kinderfiets meenemen, nieuw in NL of nieuw in Australië?

cenmkuiper

New Member
Hallo allemaal,

De volgende vraag in deze rubriek geplaatst omdat ik niet 123 kon bedenken waar anders...... :lol:
Verder kon ik ook geen topic hierover vinden op zoekbegrip fiets of kinderfiets......(gebrek aan ervaring ?)

De fiets van onze dochter begint al aan de krappe kant te worden, maar ze kan er nog wel even op door. Verder hebben we ook begrepen dat een 'vieze' fiets aanleiding kan zijn voor boete en meer bij inklaren. Daar zitten we niet op te wachten, dus dat wordt de fiets dan goed schoonmaken.
Nu kunnen we de fiets in NL via marktplaats proberen kwijt te raken, in NL vast een nieuwe kopen (en dan ook nog eens btw vrij proberen te kopen) en deze dan in de container naar Australië laten overkomen. Laatste optie is in Australië een nieuwe fiets kopen.

Wat is wijsheid?
Ik heb werkelijk waar geen benul of Australië een fietsland is voor kinderen (we gaan naar Brisbane) en of je in Australië makkelijk een kinderfiets kunt kopen.

Iemand ervaring of een goede tip?

Groetjes,
Marc
 
Hoi Marc,

Australie is niet echt een fietsland. Er word wel gefietst maar niet zoals in NL waar het een vervoers middel is.

Fietsen zijn hier een stuk goedkoper.
Hier word op een mountain bike gereden.

Maar er lopen heel veel draadjes over fietsen op het forum.

Groetjes Jolanda
 
Ik heb een tijdje geleden een kinderfietsje voor mijn zoontje (3) gekocht.
Zeeeer goedkoop hier.
In NL ben je al snel wat kwijt maar hier heb je ze bijna voor een 6pack en de kwaliteit is ook zeer goed.

Jack :evil:
 
Goede fietsen zijn in Australie minstens zo duur als in Nederland, Trek, Giant etc. Goedkope Chinese fietsen hier in de supermarkt (k-markt) in overvloede, maar blijft Chinees en van veel mindere kwaliteit dan merk fiets. Kan ook niet anders, voor 10 dollar krijg je geen 100 dollar kwaliteit. Ik ben erg blij dat ik al mijn fietsen heb meegenomen, dezelfde kwaliteit is hier alleen bij de vakman te krijgen met een daarbijbehorend prijskaartje.

De fietsenmaker in Nederland heeft al onze fietsen helemaal schoongemaakt ( alles!! ketting, versnellingen, binnenkant spatbord etc) en we hadden geen enkel probleem met de douane.

Cheers

Willem
 
Nee hoor, de fietsen zijn hier van zeer goede kwaliteit, sterk frame goede kettingkast.
Kan makkelijk tippen aan Giant trek of andere merk fietsen.

Zie het als Holden of het billabong merkkleding in Australia, je ziet ze niet in NL maar hebben een zeer goede kwaliteit hier.

De fietsen die je bij een ''vakman'' kunt krijgen is alleen zo duur omdat hij alleen in fietsen handelt.
Niet intrappen , K markt of Big W kopen groot in en kunnen daarom de prijs drukken.

Prijzen voor fietsen zijn hier relatief goedkoper dan NL.

Have  nice day.

Jack :evil:
 
[quote author=Jack link=topic=7787.msg101327#msg101327 date=1193041890]

De fietsen die je bij een ''vakman'' kunt krijgen is alleen zo duur omdat hij alleen in fietsen handelt.
Niet intrappen , K markt of Big W kopen groot in en kunnen daarom de prijs drukken.

[/quote]

Sorry Jack, maar ik ben het niet met je eens....De fietsen van K-mart zijn knudde.... slechte kwaliteit laswerk, gammele versnellingen: er mag dan wel 7 tandwielen achter zitten maar met het gammele schakelmechanisme kun je er vaak maar drie gebruiken - klopt van geen meter.... Het roest al voor je de winkel uit bent. Kortom: goedkoop is duurkoop.

Giant is ook in Australie bij de vakhandel te koop. Trouwens er zijn ook goedkopere merken van goede kwaliteit. Ik heb - bij de vakhandel - een "Gitane" mountain bike met Shimano versnellingen voor $495 (2005) waar ik inmiddels zonder problemen al meer dan 5000 km op gereden heb.
 
Als de fiets al aan de krappe kant is zou ik hem lekker in NL laten.

Wij hebben in 2003 een fiets van $50 gekocht voor mijn zoontje (ik geloof bij de Kmart) We hebben deze naar NL verscheept. In Nl heeft mijn ander zoon daarop gefiets en nu fiets mijn neefje er weer op. Dus zeer goede kwaliteit.
 
[quote author=Jack link=topic=7787.msg101236#msg101236 date=1192842941]
Ik heb een tijdje geleden een kinderfietsje voor mijn zoontje (3) gekocht.
Zeeeer goedkoop hier.
In NL ben je al snel wat kwijt maar hier heb je ze bijna voor een 6pack en de kwaliteit is ook zeer goed.

Jack :evil:[/quote]

[quote author=bits link=topic=7787.msg101330#msg101330 date=1193043119]
Als de fiets al aan de krappe kant is zou ik hem lekker in NL laten.

Wij hebben in 2003 een fiets van $50 gekocht voor mijn zoontje (ik geloof bij de Kmart) We hebben deze naar NL verscheept. In Nl heeft mijn ander zoon daarop gefiets en nu fiets mijn neefje er weer op. Dus zeer goede kwaliteit. [/quote]

:up: :up:

Bij Toyworld..

Zeeer goed...

:up: :smile:

Jack :evil:
 
Back
Top