Australiers geven nu eenmaal niet zoveel om mooie (merk) kleding als de Nederlanders, hier op het resort haal je de Nederlanders en de Ozzies met gemak uit elkaar als je alleen al naar de kleding kijkt. Meeste stores ( K-markt, Target) verkopen wel kinderkleding maar op zijn Australisch, Cheap & Nasty.
Merk kleding voor kinderen is hier (bijna) niet te krijgen en moet je hard naar zoeken. Heb afgelopen juli maar in NL inkopen gedaan voor de kinderen, hebben ze tenminste wat moois om aan te trekken. Nog frapanter is dat ik afgelopen zaterdag een "lawn sale" hield met wat (merk) kleding die ik en de kinderen niet meer dragen, geen animo voor, shirtjes die in NL 80euro kosten kon ik nog niet voor $10 verkopen, vonden ze te duur! Ook een bodywarmer Tommy Hilfiger, echt duck down, ziet er uit als nieuw, kindermaat die in NL meer dan 150 euro kostte kon ik niet voor $50 dollar kwijt, Merken zoals Hilfiger, Ralph Lauren, LaCoste, Oililly, Osh Kosh lopen de kids niet in en dus bijna niet te krijgen. Blijft een raar volk met kleding die Australiers, tongs, een afgewassen shirt en een oud T shirt ( Singlet ;-) volstaan in de meeste gevallen.
Voor mooie kinderkleding kan je dus het best voordat je hierheen komt in NL inslaan ( H&M heeft ook altijd leuke spullen) of op internet even rond neuzen en het dan maar naar Australie laten sturen.
Cheers
Willem