kinderkleding

polsie

New Member
Misschien voor sommige een beetje afgezaagd, maar hoe zit het eigenlijk met de kinderkleding in australie? Wij, als nog net niet geemigreerde Hollanders, hebben hier toch wel veel met de mode-invloed te maken. Natuurlijk bepaal je zelf hoeveel invloed dit voor jou koopgedrag heeft. Over het algemeen trekken wij ons hier niet zoveel van aan maar ik vindt het leuk om onze meiden vlot te kleden, via aankopen in winkels of via internet-shopping. Hoe is dit eigenlijk bij jullie geregeld? Bestaat er ook internet-shopping en heeft misschien iemand een web-verwijzing voor mij? Groetjes Polsie.

Surfstitch is een grote webwinkel, ruime keuze voor de kids met merken als Billabong, Rip Curl, Mambo etc.

-> http://www.surfstitch.com/index.cfm/a/catalog.catshow/catid/382/active/3

Naar leuke kinderkleding moet je hier wel iets harder zoeken!

www.babysgotstyle.com.au heeft wel wat voor kinderen tot een jaar of 8 (en vanaf 5 jaar dragen ze toch meestal hun schooluniform, dus heb je aan een paar leuke outfits genoeg)

Hoi,

Ik heb tijdens vakanties wel leuke kleren kunnen kopen voor de kinderen maar het lijkt net of ze iets achter zijn vergeleken met nederland.

Ik krijg ook vaak kleren opgestuurd door mijn schoonfamilie als een van onze kinderen jarig is of voor kerstmis maar het is absoluut niet mijn smaak van kleuren. Ik denk dat het ook een kwestie is van leeftijd, mijn schoonmoeder en haar kennissen zijn allemaal rond de 70 en die hebben qua kleuren een heel andere smaak dan ik.

Ik weet dat de vrouw van mijn neef ook een eigen bedrijfje heeft in kinderkleren op het web, maar hoe het heet weet ik niet. Ze wonen in Balwyn (north?)Melbourne. Misschien dat jullie meer weten wie aan die kant van melbourne wonen. Ik heb verder geen contact met hem/hun. Misschien kun je het vinden via google.

groetjes heidi

...ik denk dat ik nog even naar de Hema fiets, voor wat leuke zomerse outfits...!!  :lol:

dat zou ik ook maar doen denk ik. iets voor op de groei, waar ze over een half jaar ook wat aan hebben.

groetjes heidi

[quote author=Marijs link=topic=10240.msg143749#msg143749 date=1248340515]
...ik denk dat ik nog even naar de Hema fiets, voor wat leuke zomerse outfits...!!  :lol:
[/quote]

Zou ik echt niet doen, ze hebben hier zulke leuke kinder kleren.
Stuur regelmatig iets op naar NL voor mijn nichtjes en neefjes.
Het is ook nog eens spotgoedkoop. Als ik alleen al zeg dat er weer
iets aankomt per post kunnen ze al niet wachten.
Het gaat om kinderen van 5 tm 11.

Jolanda

mijn kinderen zijn 5 en 2. De jongste is nog niet in australie geweest maar de oudste al 2 keer en voor hem hebben we ook al tig keer kleertjes gekocht. Blijkbaar heb ik een heel andere smaak van kleuren als mijn schoonouders.

Vorig jaar toen ze hier waren kreeg ik wel vaak te horen dat ik de kinderen leuk in de kleren had. zelfs mijn schoonvader was het opgevallen. die zegt het dan niet rechtstreeks maar via mijn schoonmoeder om geslijm te voorkomen :grin:

groetjes heidi

Je moet een beetje zoeken, en misschien je stijl een beetje aanpassen, maar leuke kinderkleding hebben ze zeker.
Cotton on kids heeft altijd erg leuke shirts en jurkjes.

Helaas geen Hema, maar dat kun je dan weer bestellen als je daar even zin in hebt.........

Marie

Als je blij word van de Hema, dan word je dat ook hier wel van de Target. Gewoon regelmatig even binnen stappen en dan kom je vaak wel iets leuks tegen. De collectie kan snel wisselen en er zitten soms juweeltjes bij!

Wat is leuk... Smaken verschillen. Gelukkig!
In Nl kocht ik af en toe iets bij H&M en HEMA. Alleen als ze echt iets leuks hadden, en dat hebben ze wat mij betreft slechts af en toe.
Meestal kocht ik bij ZARA-kids (GEWELDIGE meisjeskleding) of OKAIDI. Of online bijv. kleertjes.com of beesandgees.com (superleuk, maar prijzig).
Hier koop ik kleding bij Myer in Chadstone of online. Ook nog wel bij kleertjes.com, met 50% korting, omdat de seizoenen zijn omgekeerd. En er zit een OKAIDI in Docklands.
Maar de opmerkingen die ik krijg, iedere dag weer! 'Wat ziet ze er altijd prachtig uit!' 'Oh my G**, look at that coat!!' (Jas van oilily, kleerstjes.com). Bij Target heb ik nog nooit iets anders gekocht dan ondergoed. Alles is roze!  :wink: Je zou ze haast wat minder leuk gaan kleden, omdat het wel heel erg opvalt nu.
Dus echt, ze zijn hier niet zo modieus als in NL. Ook al noemt Melbourne zich de fashion capital van AU.
Trouwens zijn kinderschoenen nog wel het lastigs. Maar toch heb ik vorige week nog een heel leuk paar gevonden bij Shoes&Socks.

Australiers geven nu eenmaal niet zoveel om mooie (merk) kleding als de Nederlanders, hier op het resort haal je de Nederlanders en de Ozzies met gemak uit elkaar als je alleen al naar de kleding kijkt. Meeste stores ( K-markt, Target) verkopen wel kinderkleding maar op zijn Australisch, Cheap & Nasty.

Merk kleding voor kinderen is hier (bijna) niet te krijgen en moet je hard naar zoeken. Heb afgelopen juli maar in NL inkopen gedaan voor de kinderen, hebben ze tenminste wat moois om aan te trekken. Nog frapanter is dat ik afgelopen zaterdag een "lawn sale" hield met wat (merk) kleding die ik en de kinderen niet meer dragen, geen animo voor, shirtjes die in NL 80euro kosten kon ik nog niet voor $10 verkopen, vonden ze te duur! Ook een bodywarmer Tommy Hilfiger, echt duck down, ziet er uit als nieuw, kindermaat die in NL meer dan 150 euro kostte kon ik niet voor $50 dollar kwijt, Merken zoals Hilfiger, Ralph Lauren, LaCoste, Oililly, Osh Kosh lopen de kids niet in en dus bijna niet te krijgen. Blijft een raar volk met kleding die Australiers, tongs, een afgewassen shirt en een oud T shirt ( Singlet ;-) volstaan in de meeste gevallen.

Voor mooie kinderkleding kan je dus het best voordat je hierheen komt in NL inslaan ( H&M heeft ook altijd leuke spullen) of op internet even rond neuzen en het dan maar naar Australie laten sturen.

Cheers

Willem

[quote author=willem-lenie link=topic=10240.msg148080#msg148080 date=1255311999]
Australiers geven nu eenmaal niet zoveel om mooie (merk) kleding als de Nederlanders, hier op het resort haal je de Nederlanders en de Ozzies met gemak uit elkaar als je alleen al naar de kleding kijkt. Meeste stores ( K-markt, Target) verkopen wel kinderkleding maar op zijn Australisch, Cheap & Nasty.

Merk kleding voor kinderen is hier (bijna) niet te krijgen en moet je hard naar zoeken. Heb afgelopen juli maar in NL inkopen gedaan voor de kinderen, hebben ze tenminste wat moois om aan te trekken. Nog frapanter is dat ik afgelopen zaterdag een "lawn sale" hield met wat (merk) kleding die ik en de kinderen niet meer dragen, geen animo voor, shirtjes die in NL 80euro kosten kon ik nog niet voor $10 verkopen, vonden ze te duur! Ook een bodywarmer Tommy Hilfiger, echt duck down, ziet er uit als nieuw, kindermaat die in NL meer dan 150 euro kostte kon ik niet voor $50 dollar kwijt, Merken zoals Hilfiger, Ralph Lauren, LaCoste, Oililly, Osh Kosh lopen de kids niet in en dus bijna niet te krijgen. Blijft een raar volk met kleding die Australiers, tongs, een afgewassen shirt en een oud T shirt ( Singlet ;-) volstaan in de meeste gevallen.

Voor mooie kinderkleding kan je dus het best voordat je hierheen komt in NL inslaan ( H&M heeft ook altijd leuke spullen) of op internet even rond neuzen en het dan maar naar Australie laten sturen.

Cheers

Willem
[/quote]

Pfoe in dat geval kan ik de australiers wel snappen. Ik denk dat ik eerst dood moet zijn voordat ik mijn kinderen ooit iets van 150 euro  geef!

Maar ook eskimo's lusten wel eens een ijsje en in Alice kan het 's nachts soms wel eens koud worden!!!

Dat is proberen een waterijsje aan een eskimo verkopen.

Gedurende de maanden Juni, Juli, Augustus en September kan het behoorlijk koud worden in Alice, Als 's avonds de zon zo rond een uur of 6 zakt, kan de temparatuur dalen tot een paar graden boven nul, vorst aan de grond is in die tijd niet ongebruikelijk, koud dus. Verder wordt je hier door het mooie weer gedurende het grootste deel van het jaar erg verwend en is alles onder de 25 graden al koud!

Bodywarmer was trouwens al in Nederland gekocht (Bonneterie in Den Haag) en hebben we dus meegenomen naar Australie en dus hier in Alice ook nog gebruikt! Na een aantal jaren door mijn zoon te zijn gedragen en gewassen ziet die bodywarmer er nog steeds "als nieuw uit" deel die 150 euro nou eens door een jaar of 4a5 en dan valt het dus reuze mee wat die dus per jaar kost, mooie goeie spullen zijn nu eenmaal nooit goedkoop! 

Ik denk dat ik eerst dood moet zijn voordat ik mijn kinderen ooit iets van 150 euro  geef!

Heb net voor zoonlief zijn verjaardag een mooie swag gekocht, kost $356, heeft hij zijn hele leven wat aan. Zoveel koop je tegenwoordig niet meer voor 150 euro, goedkoop is uiteindelijk duurkoop. Hij wilde graag een swag en dan kan je er vast wel 1 een stuk goedkoper bij de K markt krijgen die wellicht na 3-5 jaar kapot is, da's dan uiteindelijk veel duurder.

Zal maar niet op het forum mededelen wat de prive school hier in Alice kost, de schooltripjes naar de sneeuw of als exchange student naar Zuid Afrika voor 2 maanden. Tis maar net waar je je geld aan wilt uitgeven. Ik drink niet ( dure hobby hier in Australie!) gok niet, ga bijna nooit uit of gooi mijn geld ergens anders tegenaan. Ik geef het dan liever uit aan mooie spullen, goeie opleiding en een goed gebit, ze krijgen van mij dus geen auto of zoiets, daar gaan ze maar lekker zelf voor werken.

Cheers

Willem

Pfoe in dat geval kan ik de australiers wel snappen. Ik denk dat ik eerst dood moet zijn voordat ik mijn kinderen ooit iets van 150 euro  geef!

Ik moet altijd een beetje lachen om dit soort uitspraken van mensen die (nog) geen kinderen hebben. Net als die student die tijdens een college voedingskunde riep dat haar kinderen NOOIT snoep zouden krijgen. Tuurlijk.

Ik moet altijd een beetje lachen om dit soort uitspraken van mensen die (nog) geen kinderen hebben. Net als die student die tijdens een college voedingskunde riep dat haar kinderen NOOIT snoep zouden krijgen. Tuurlijk.

Het was natuurlijk hartstikke overdreven.
Tuurlijk geef je je kinderen ook dure dingen, zoals ook Willem zegt, maar je snapt vast mijn punt wel..
Ik vind het gewoon zo overdreven om dure merkkelding te gaan kopen gewoon voor het merk.. Nogal oppervlakkig als je het mij vraagt. Dat is iets anders als iets duurs kopen van een bepaald merk, omdat het merk ook echt heel lang mee gaat o.i.d.
Koop voor mezelf ook gewoon normale kleding, dus zou ik dat voor mijn kinderen ook doen.. ook heb heb ik ze (nog) niet..

Back