Kinderopvang en zo

Jannic

XPdite Sponsor
Hallo,

Ik heb wat vragen over kinderopvang en creches en zo. Ik ben benieuwd of dit in Australie ook aanwezig is en hoe dat dan in zijn werk gaat, vanaf welke leeftijd etc. In Nederland moet je je kind al vroeg opgeven en zo.

Ik hoop dat er wat ervaren australië gangers zijn die ons met informatie hierover kunnen helpen.

Groeten,
Nicole
 
Hoi Nicole,

Mijn kinderen gaan (nog) niet naar dagopvang maar ik heb in NL het eea uitgezocht toen, de volgende link komt je misschien van pas : http://www.childcare.com.au/index.php

Volgens mij is het vergelijkbaar met NL, je hebt ook te maken met wachtlijsten afhankelijk van waar je je kind(eren) wilt plaatsen. Prijzen zijn ook vergelijkbaar met NL dus helaas niet goedkoop....je hebt verder ook playgroups waar de kinderen kunne spelen maar dan ga je dus de hele ochtend met je kinderen mee (kinderen van 0-4 ong.). Dus dan leer je ook andere moeders kennen.
Tegen de tijd dat je er bent neem je contact op met de health nurse (soort van consultatiebureau) en zij kan vertellen wat er allemaal in je buurt zit!

Veel succes! Waarschijnlijk zijn er nog veel moeders op het forum die je verder kunnen helpen!
Groetjes Marie
 
Back
Top