kinderopvang+ kindvriendelijkheid

perth

New Member
Hoe is de kinderopvang geregeld in Australië? Stel dat je 4/5 wil werken en je hebt 2 kleine kindjes,  :playball:
nu 1j en 3.5 j (tegen dat alles rond is zijn we zeker al 1 a 2 jaar verder) maar hoe werkt dit? zijn er wachtlijsten en welke stad is zeer kindvriendelijk en heeft veel faciliteiten voor hen?
 
In zijn algemeenheid: kinderopvang is goed geregeld en in opkomst (openen veel nieuwe KDV-en). Kindvriendelijkheid zit hier ook wel goed. Van de shopping malls tot alle speeltuinen: prima geregeld. Op de KDV-en zit het ook wel snor. Althans, ik heb alleen maar positieve ervaringen, maar ook hier zul je betere en slechtere hebben.

Cheers!
 
Dit draadje maar weer eens nieuw leven inblazen. :cake:

Hoe zit het eigenlijk met kinderopvang in zijn algemeenheid, en in/om Brisbane in het bijzonder.
  • Zijn er wachtlijsten?
  • Wat zijn de kosten?
  • Is daar een tegemoetkoming voor?
  • Is dit ook mogelijk als (initieel) maar één van beide ouders werkt?
  • Kan dit ook voor hele dagen?
  • Ook voor kinderen van 3 en 4 jaar oud?

Ik heb ook op basis van andere topics hier nog steeds geen goed beeld van kunnen krijgen. Hoop dat er 'ervaringsdeskundigen' op het forum zijn...

Wim.
 
Wij zitten in een ander gebied, maar er werden aan ons geen vragen gesteld, over wie werkt, of dat beide ouders zijn, of maar eentje. Wij kwamen in aanmerking voor CCB, Child Care Benefit, dat is afhankelijk van je inkomen. Er waren bij ons in het dorp geen wachtlijsten, en de groep is onderverdeeld in 0 tot 2 jaar, en 2 tot 5 jaar. De pre school is geopend van 8 tot 6 bij ons. groetjes, Marja
 
Bedankt voor bovenstaande informatie. Ten aanzien van de Centrelink tegemoetkomingen denk ik dat ik tijdens mijn eerste bezoek maar eens lang ga bij één van de 'local offices' van centrelink. De site had ik al eerder eens bekeken, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk waar we tegen die tijd op kunnen rekenen.
Wel positief dat er kennelijk geen wachttijden zijn voor de opvang, al zal dit wellicht per lokatie verschillen, net als in Nederland. We willen onze kids graag in het Nederlandse ritme houden, en voor de jongste 2 is dit een mooie gelegenheid om Engels te leren.

Nog meer info is uiteraard van harte welkom!

Groet,

Wim.
 
Wel positief dat er kennelijk geen wachttijden zijn voor de opvang, al zal dit wellicht per lokatie verschillen, net als in Nederland.
Groet,

Wim.

Wij hebben anderhalf jaar op de wachtlijst gestaan. Lokatie afhankelijk, inderdaad. En of je bereid bent naar een ander dagverblijf te gaan als het dagverblijf van jouw keuze geen plek heeft.
 
Back
Top