Kindvriendelijk hostel in Sydney

goudje0

New Member
Hallo,
Ik heb geem emigratieplannen maar wel een vraag voor jullie omdat de meesten van jullie natuurlijk veel meer weten over Sydney. In mei ga ik mijn broertje bezoeken die in Brisbane woont, samen met mijn zoon van 4. Natuurlijk wil ik Sydney ook bekijken. Alleen het reizen met een kleuter vraagt natuurlijk iets meer voorbereiding dan in je uppie. Misschien heeft één van jullie ervaring met het overnachten in een kindvriendelijk hostel. Zij die er en waar dan. En natuurlijk ook belangrijk, wat kost het?
Misschien dat één van jullie iets meer weet.
Alvast bedankt!
Groetjes Goudje
 
Ik heb geen idee ervan wat er bij komt kijken om "kindvriendelijk" te zijn. Ik kan je echter wel zeggen dat in de internationaal erkende hostels asociaal gedrag niet wordt getolereerd. Link: http://www.yha.com.au/. Als je lid word kost het overnachten een stuk minder.
 
YHA. Netjes en 'kindvriendelijk'. Hiermee bedoel ik dat er natuurlijk geen speciale voorzieningen zijn voor kids, maar ze zijn er van harte welkom en er komen mensen van allerlei leeftijden slapen. Zelf logeren we regelmatig in een YHA met onze kids en komen er altijd andere gezinnen tegen en niet per defenitie alleen maar jonge backpackers. No problemo dus....
 
Hoi Nynke, goeie tip. We zijn zelf net in Queensland gearriveerd met onze 2 kleine kinderen en was al aan het rondkijken voor een tripje in april. Een hostel is helemaal zo gek niet...doet me denken aan mijn backpack-ervaringen van 7 jaar geleden...zonder man&kind.....
 
Bedankt voor jullie reactie. Daar kan ik wel wat mee! Nog een vraag voor Nynke: Slapen jullie in die hostels altijd in een eigen kamer of maken jullie gebruik van de gezamenlijke slaapzalen?
 
Hi, altijd eigen kamer. Ook omdat je dan je kind nog enigzins rust en regelmaat kan geven. Je kunt het natuurlijk niet gebruiken dat er 'snachts dronken backpackers de kamer inrollen. Ik kan me nog van het reizen herinneren wat er allemaal gebeurd op die dorms....uhm, no thanx, niet met kids erbij! Een eigen kamer is leuk en het voordeel van een hostel is dat je 'sochtends lekker je eigen ontbijtje etc kan maken. De meeste kids krijgen extra veel aandacht in hostels omdat iedereen zo gezellig bij elkaar zit. Een andere optie zou zijn, huur een huisje op een camping. Bijvoorbeeld op een BIG4. Deze camping gaan vanaf 3 of 4 * en zijn erg familyfriendly. Misschien meer een optie voor onderweg. Niet in de grote steden zelf. Succes!
 
Back
Top