Kindvriendelijke wijken Brisbane

loecky

XPdite Sponsor
Hoi hoi,

Wij gaan mogelijk in Brisbane wonen. Wij zijn op zoek naar 'n leuke kindvriendelijke woonwijk in een landelijke setting (hoeft niet aan de kust te zijn) waar ook public scholen zijn en waar de kindreen eventueel nog op de straat kunnen fietsen.

Heeft iemand tips?

Loek, Jacky Jip en Tijl

Acreage huren/kopen rondom Carbrook? Zitten 2 scholen bij in de buurt.

Maar meer weet ik er niet!

Hi,

Wij wonen nu een half jaar in Bardon en merken dat erg veel wijken in Brisbane toch wel kindvriendelijk zijn. Een leuke wijk op nog goede afstand van de stad is The Gap. Veel groen, goed openbaar vervoer, veel scholen, etc.

Er staan genoeg huizen te koop (www.realestate.com.au) maar ook nog stukjes land waar je zelf iets op kunt bouwen.

Suc6!

Jacqueline

He wat grappig, Annemiek (Amoz) woont ook in Bardon. Misschien zijn jullie wel de Nederlanders die achter hun wonen :). Er zijn genoeg vriendelijke wijken. Het is maar net waar je wilt wonen: oude wijk? nieuwe wijk? In het nieuwe segment kun je denken aan North Lakes (hoewel ik begreep dat ze daar last hebben van hangjongeren), Springfield lakes, Forest Lake (hmm veel Lakes) of Heathwood (wonen vrienden van ons en is echt leuk!). Wat oudere wijken betreft verschilt het heel erg per straat. Het zal dus een kwestie zijn van echt gaan kijken naar de huizen. Zo zijn er in Bardon en Chapel Hill (waar wij wonen) hele rustige maar ook drukke straten. Het beste zijn denk ik de doodlopende straten/hofjes (Cul de Sac). Ook kun je aan Brookfield denken of Fig Tree Pocket.

Hier ben ik :)

Ik vind Bardon heel fijn. Het is hier groen 'all over' zo tegen mount Cooth-tha aan en er zijn veel veel kleine parkjes in de buurt en omringende suburbs. En er is een hele goeie State School (Rainworth). En ... leuke achterburen! ;-). Maar ja, Bardon is wel een beetje duur :-(

Hi Amoz!!

Goh, wat leuk dat jullie ook in Bardon wonen? Wij wonen net op de grens van Bardon en Paddington, de huizen aan onze achterkant wonen in Paddington.... Corner Jubilee en Arthur Terrace wonen wij. Misschien eens leuk om wat af te spreken? Of komen jullie naar de maandelijkse borrel?

Wij wonen hier nu 8 maanden (zie "even voorstellen") en zouden graag in contact willen komen met mede-Brissies, vandaar!

Sorry Loecky dat ik jouw topic hiervoor gebruik, maar zo zie je maar weer: Brissie is toch kleiner dan je denkt! Inderdaad is Bardon wel wat duur (staat op de 7e plek van de 151 wijken zag ik laatst) maar dan heb je ook wel wat. Het is hier inderdaad heerlijk groen, dicht bij de stad, goede scholen, etc.

Succes met het zoeken!

Grtjs,
Jacqueline

Off topic: Hey Brissiegirl, heb je een PMmetje gestuurd. Kijk maar onder 'my messages' op de balk hierboven :)

On topic: In Upper Brookfield staat mijn droomhuis ...

Dames,

Aan een leuk theekransje wil ik wel wat bijdragen. Da's geen probleem om daar mijn topic voor te gebruiken. Ik heb er immers erg veel goede tips aan overgehouden.

Thanks,

Loek

Mijn dank is groot!

Ik heb inderdaad inmiddels wat contacten opgedaan, zodra jullie in Bris zijn laat het ons weten!

Trouwens: mijn vriend en ik zijn fervente "open dag" kijkers voor huizen hier in de buurt. Elke zaterdag hebben nagenoeg alle huizen die te koop staan (en dat zijn er nogal wat!) een uurtje open huis. Op de woensdag ervoor en in verschillende krantjes kun je zien waar de huizen te koop staan. Ook op www.realestate.com.au staat dit aangegeven. Dit is erg leuk om te doen en geeft je een goede indruk van hoe Australiers hier wonen. Als jullie nu je oog op een bepaald huis hebben laten vallen in Bardon of omliggende wijken dan kunnen wij wel een kijkje voor jullie nemen en commentaar leveren of het iets is of niet. Foto's en een filmpje zijn zo gemaakt!

Groetjes,

Jacqueline

Back