Kit-home

Inge

Member
Gary is momenteel in Australie omdat zijn vader is overleden en nu hij wat tijd over heeft is hij aan het rondkijken in de buurt naar huizen. Nu kwam hij een stuk grond ergens tegen wat hem wel beviel dus het plan is nu misschien wel om ergens grond te kopen ipv een huis en er een kit-home op te zetten.

Nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring mee heeft. Misschien zelf ook een kit-home gebouwd of laten plaatsen?
 
allereerst ...gecondoleerd met het verlies van Gary zijn vader

Een Kit-home , veel gehord en gezien maar wat is een KIT-home;

Cheers

Jack :evil:
 
en moet je die zelf "kitten".
als ik dat moet doen komt de kelder waarschijnlijk bovenin.
zijn er ergens foto's van te zien?
 
Okay okay,

een  soort bouwpakket maar dan een waar je in gaat wonen........toch :)
Ben ik warm :?

Jack :evil:
 
Je bent heeeeeeeeeeeel warm Jack...heel goed. Je kunt de huizen zien op oa. www.kitome.com.au of www.paal.com.au

zitten echt heel mooie huizen bij
 
Dus de kans is groot als ik eenmaal daar ben dat ik die kit-homes moet plaatsen.

Weer een uitdaging.

:up: :up:

Jack :evil:
 
[quote author=Lin link=topic=5112.msg64407#msg64407 date=1151792889]
Prachtige huizen zeg!
[/quote]

ja dat vind ik ook Lin...je hebt ze al rond de 30.000 AUD (die zullen dan ongetwijfeld iets kleiner en minder luxe zijn) maar met een flinke lap grond voor 40.000 kom je dan een heel eind. Ben je volgens mij alles erop en eraan voor 100 klaar.
 
[quote author=Inge link=topic=5112.msg64417#msg64417 date=1151814131]
[quote author=Lin link=topic=5112.msg64407#msg64407 date=1151792889]
Prachtige huizen zeg!
[/quote]

ja dat vind ik ook Lin...je hebt ze al rond de 30.000 AUD (die zullen dan ongetwijfeld iets kleiner en minder luxe zijn) maar met een flinke lap grond voor 40.000 kom je dan een heel eind. Ben je volgens mij alles erop en eraan voor 100 klaar.
[/quote]

Hoeveel krijg grond krijg je in Australia voor 40 of 50.000 ?
Ik weet het prijzen verschillen en grondligging maar zo de middenweg genomen.

Jack :evil:
 
Moet je eens kijken bij Land op de realestate site Jack. Het ligt er inderdaad aan waar maar een paar acre heb je voor die prijs zomaar te pakken :lol:
 
Bij ons in de buurt (Tussen Brisbane en de Gold Coast) kom je toch al gauw op 160.000 voor een block of land. En dat is niet groot... Ik heb de site's wel onder mijn favorieten gezet :)

Groetjes Lin
 
[quote author=Lin link=topic=5112.msg64435#msg64435 date=1151827467]
Bij ons in de buurt (Tussen Brisbane en de Gold Coast) kom je toch al gauw op 160.000 voor een block of land. En dat is niet groot... Ik heb de site's wel onder mijn favorieten gezet :)

Groetjes Lin

[/quote]

dat is een flink verschil Lin... zelf zoeken wij in Victoria en dan ten westen van Melbourne (Ballarat omgeving)
 
mijn verloofde en ik hebben (en zijn) er  mee bezig geweest! in wezen is het vrij simpel, je kunt zelf een huis samenstellen naar jou wensen, jou prijsklasse etc. en zij gaan he voor je bouwen. Het zijn eigenlijk delen van een huis gemaakt in een fabriek en zo op je stuk grond gezet!!

wij hebben zelf een stuk grond gekocht bij Bundaberg en gaan daar een kithome beachhouse op zetten!
 
Hi Hezza,

Gaaf zeg! Maarre... wat ik wilde vragen, voor zover ik zo snel gezien heb, moet je de KIT-houses zelf bouwen en helaas zijn wij alle twee niet echt heel handig... ik zie me al zitten me onze twee kleintjes... :tent:

Uit jouw verhaal begrijp ik dat ze het huis voor je bouwen... heb je misschien een site of andere informatie van het bedrijf waar jullie je huis gekocht hebben?

Groetjes,
Lela
 
[quote author=Hezza link=topic=5112.msg64465#msg64465 date=1151865973]
mijn verloofde en ik hebben (en zijn) er  mee bezig geweest! in wezen is het vrij simpel, je kunt zelf een huis samenstellen naar jou wensen, jou prijsklasse etc. en zij gaan he voor je bouwen. Het zijn eigenlijk delen van een huis gemaakt in een fabriek en zo op je stuk grond gezet!!

wij hebben zelf een stuk grond gekocht bij Bundaberg en gaan daar een kithome beachhouse op zetten!
[/quote]

Oh gaaf Hezza....toch iemand gevonden :up: Hoe meer ik er aan denk en naar kijk hoe enthousiaster ik erdoor wordt. De tijd moet natuurlijk wel eerst overbrugt worden maar dat zou in een caravan of iets dergelijks op het land kunnen neem ik aan. Regelen zij dan ook de stroom enzo of moet je daar zelf voor zorgen als dat nog niet aanwezig is? Meesten wat ik gezien heb hebben wel stroom en telefoon kabels maar ja...lijkt mij een heel gescharrel.
 
Niet mis Hezza, leuke vooruitzichten, heb je hier ook foto's van.

Jack :evil:
 
Lela volgens mij bij die sites die ik hierboven gezet heb kun je ze ook laten bouwen hoor. Staat trouwens niet eens zo lang voor om het iin elkaar te zetten.... maar super toch als je zo je eigen huis kunt bouwen? (of dan met hulp maar hoe jij het wilt)
 
Hi Inge,

Bedankt voor de tip, dan heb ik er vast overheen gelezen.. ik begreep echt dat je zelf aan de slag moest... Het lijkt mij echt geweldig, gewoon helemaal uitkiezen zoals je het wilt hebben... kan nu al een beetje dromen over "ons" huis in Australie...

Groetjes,
Lela
 
ik zal elliot de sites vragen! wij hebben zelf gekeken in de info op papier en ik kende iemand die kithouses ontwierp! dus we zaten er makkelijk in. Elliot is op t moment in Oz dus t zal ff duren voordat ik de sites heb (hij leest niet altijd email.)
 
klinkt idd erg super en handig die kitthouses... Een soort prefab-achtig  iets, maar net iets steviger en luxer.

Wat zijn de andere manieren van huizen bouwen eigenlijk? Weet iemand dat?

Jack? Jij misschien? Ik las dat je misschien ook zoiets gaat bouwen als je daar bent? Beroepsmatig zijnde? Ik kon zo even 123 niet bij je posts  (wat de moderators nog niet verwijderd hebben van dat geouwehoer van ons hier op t forum  :-D :lol: :wink:) vinden wat jouw achtergrond is..  Dan wil je vast wel voor  je  :)grootste mede ouwehoerder voor een mooi prijsje een leuk huisje ergens planten he :up:
 
Back
Top