Kleding kopen in Australie

Suusjeuh

New Member
Binnenkort is het zover... 19 november vlieg ik naar Perth, eerst nog even vakantie houden en hopelijk vlot het allemaal met mn studie... Maargoed, waar ik wel benieuwd naar ben:

Ik heb hier in NL maat 46 - 48 en kan meestal genoeg leuke kleding kopen ( Ik ben 21 en draag een mix tussen sportief, casual en vrouwelijk, veel rokken maar ook gewoon spijkerbroeken met leuke shirts of blouses ) in Oman waar mn ouders wonen, koop ik vaak bij de Marks & Spencers mn basics ( Broeken, shirts )

Kan je in Australie makkelijk dames kleding kopen in mijn maat? En qua ondergoed, is het makkelijk om bh's in omvang maat 85 - 90 C te vinden? Dan weet ik hoe selectief ik moet zijn met inpakken.
 
Ik heb zelf een heel aantal maten kleiner maar er lopen hier genoeg zwaardere vrouwen dus ik denk niet dat het een groot probleem zal zijn voor jou om kleding te kopen hoor ;) Lekker gaan inpakken en weggooien en de rest koop je gewoon hier.
 
Geen enkel probleem. Je hebt hier waarschijnlijk een maat 18 en dat is overal te koop. Er zijn speciale winkels voor grotere maten, maar ook de gewone winkels gaan meestal wel tot maat 22. Dus gooi alles wat je hier niet nodig hebt weg en koop hier wat nieuws. Je hebt hier toch andere dingen nodig (veel meer zomerkleding en weinig warme truien).

Groetjes,
Rixta
 
Heb daar ook wel eens over zitten denken, want ik heb een aardig probleem met kleding kopen. Op zich is mijn maat 44 niet zo heel erg afwijkend, maar het verschil tussen mij taille (40-42) en mijn heupen is zo groot (44)! Van een normale spijkerbroek hou ik in mijn taille meestal zo'n cm of 15 over.

Ik weet hier in NL wel zo'n beetje waar ik kan slagen, maar als ik er aan denk zie er tegenop dat ik dat in Oz straks allemaal opnieuw moet gaan uitzoeken, omdat je daar weer heel andere winkels hebt dan hier...
 
Nou geen zorgen hoor! Zat leuke winkels voor grotere maatjes. Ik behoor ook tot die garde.  Er zijn speciale winkels voor grote maten maar die vindt ik vaak niet zo leuk. Maar er is bijvoorbeeld Crossroads (mijn favoriet) en die gaat gewoon tot maatje 22.

Australie is wat dat betreft net als Nederland.

Groetjes Lin
 
Gelukkig :)
Dus alles met rafeltjes of wat niet meer leuk is, hoppa, weg, en lekker nieuw daar kopen!!
 
Back
Top