Klein of misschien groot porbleem!

TravelGirl

Active Member
Beste,

Ik heb mijn Tax File Number aangevraagd, vorige week dinsdag en dit duurt 28 dagen. Alleen tijdens de applicatie wilden ze een adres hebben waar ik 28 dagen stabiel verblijf. Maar ik ga maandag naar een andere bestemming, omdat ik een baan heb die veel beter bij mij past en bij mijn doelen.

Kan ik gewoon een e-mail sturen of maandag bellen, ik vertrek maandag (morgen) al trouwens, en vragen wat ik kan doen?

Wat moet ik nu doen :O. Ik ben er zo laat mee omdat ik het in Nederland vergeten was en ik in Sydney binnen 1 week al weg ging en in Tamworth had ik bijna geen bereik om het aan te vragen en uiteindelijk bleef ik maar 2 weken daar ook, dus kon ik geen vaste datum aangeven en na Tamworth had ik nog geen bestemming of werk :s. Ik bereid me ook al voor op een boete, omdat ik te laat was en ben.

Sturen ze naast een e-mail ook een bericht via myGov met je nummer? Of is dit zo 'privé' dat alleen een brief gestuurd word.

Mijn probleem is dus, dat ik binnen de 28 dagen van aanvraag niet meer op hetzelfde adres ben, maar van adres verander.

Groetjes Kimberley
Ik voel me zo'n sukkel hahaha
 
Hi,

Als het goed is, krijg je meteen bij aanvraag je nummer. Heb je het online gedaan of ben je naar het kantoor gegaan? Ik kreeg hem ter plekke.

Het krijgen van de brief duurt 28 dagen, maar die heb je niet nodig als je het nummer al hebt gekregen. Heb je die nog niet, even bellen? Of mailen?

Succes ermee!
 
Hi,

Als het goed is, krijg je meteen bij aanvraag je nummer. Heb je het online gedaan of ben je naar het kantoor gegaan? Ik kreeg hem ter plekke.

Het krijgen van de brief duurt 28 dagen, maar die heb je niet nodig als je het nummer al hebt gekregen. Heb je die nog niet, even bellen? Of mailen?

Succes ermee!

Ik heb hem online aangevraagd, ik heb wel een referentie nummer gehad, bij aanvraag maar dat is denk ik niet mijn TFN(?) dat is denk ik alleen zodat ze de zaak een naam kunnen geven?

Ik kan geen e-mail adres van hun vinden. Dus ik ga even bellen met hun :s

Bedankt! Succes zal ik nodig hebben, ben ik bang.
 
Ik zou zeker bellen en je adres aanpassen. De 28 dagen is de max termijn normaal is dat eerder. Heb je het zelf gedaan of via een tax agent? Ik hoor de laatste tijd wel vaker dat ze niet meteen een TFN uitgeven. Succes en hou ons op de hoogte ben benieuwd.
 
Kan de persoon op het oude adres de brief niet aannemen?
Het is geen ramp als je niet meteen een TFN hebt, maar ze verrekenen dan je belasting anders (hoogste tarief). Dat kan vervelend zijn als je elke cent nodig hebt.
 
Ik heb het zelf online aangevraagd. Ik zal vragen of de eigenaren van hostel een foto kunnen sturen als de brief binnen is. Als het goed is ontvang ik nog een brief van een vriendin van mij. Gezien een brief 3 weken duurt en ze de brief had gestuurd, voordat ik mijn nieuwe baan had haha. Ik zal vragen of ze die brieven kunnen opsturen als ze er allebei zijn. Anders blijven ze bezig voor mij.
 


OFX
Back
Top