Kletskousen

Brit

New Member
Hoi Cita,

Zou geweldig zijn als je na aankomst in ieder geval de eerste drie maanden een onderkomen hebt en rustig rond kunt kijken.
Nu gaat alles snel.  :flying: Kan het nog steeds niet geloven dat jullie de goed keuring hebben. Super joh.
Jan loopt nu helemaal fluitend rond.

Ik wil morgen alles van je horen.
Het lijkt wel of we zelf ons visum hebben, ik ben helemaal in mijn nopjes voor jullie.

Fijn dat je toch al een beetje gewend bent aan dat jij drie dagen per week weg was. Ach en als je effe wil kletsen straks als je in Adelaide woont, dan laat het maar weten. Vind het wel gezellig zo.

Volgens mij hebben we een beetje dezelfde hobby's. Ik vind het ook heerlijk om lekker te koken,  :Cooking:vooral als we visite hebben, kan ik voor meerdere mensen aparte liflafjes maken.

Ik heb ook aan een eigen zaakje gedacht, maar dan meer aan een soort van luxe belegde broodjes zaak. Maar ja, dat is iets wat ik daar wil bekijken.
Voorlopig weet ik het nog niet en zie ik het daar wel. Misschien ga ik wel totaal iets anders doen als wat ik nu doe. Daar loop ik wel over te denken.
Misschien vind ik iets anders wel heel leuk, maar het kan ook zijn dat de liefde voor cijfertjes (en de rest) gewoon in me zit en dat ik daar gewoon weer naar ga verlangen.

Trouwens nu jullie al bericht hebben, denken jullie er nu ook over om eerder te vertrekken?

Slaap lekker vannacht en je zult wel heerlijk dromen.

:sunny: :sunny: :sunny: :sunny: :sunny: :sunny: :sunny:

Groetjes,
Brit

Ik heb nog geen idee wat de bedoeling is van je bericht, maar je hebt in ieder geval het juiste topic gekozen  :up:
Dus succes met je Kletskousen.  :)

[quote author=Bacchus link=topic=1286.msg10565#msg10565 date=1110269585]
Ik heb nog geen idee wat de bedoeling is van je bericht, maar je hebt in ieder geval het juiste topic gekozen  :up:
Dus succes met je Kletskousen.  :)

[/quote]

Dit komt door mij, omdat ik zei dat ze niet alles off topic moesten brengen. En dus maar een bericht in de Kletsdoos of zo moesten beginnen!  :lol:
Goed gedaan Brit!  :-D

hoi Brit,

Zo te zien hebben wij bijna dezelfde hobbies Koken en Tuinieren. Ik doe ook aan fotografie. Hebben ook een ideetje om een zakje  optezetten.

Idee:
Een broodjes zaak in Melbourne (jij de manager) en een in Adelaide (ik de manager). Jij de financien en ik sales en marketing. Wij beiden nieuwe recepten bedenken. Natuurlijk moeten allen produkten puur natuur zijn (uit de moestuin) en eigen gemaakt (Ik ben bezig om brood te leren baken en niet met een broodmachine, lekker franse stokbrood). Uitbreiding naar een bloemenstalletje (ik ben begonnen als bloemen verkopster) en catering (een beetje soort Martha Stewart verhaal zonder gevangenis).

Verder kan ik je nog niet vertellen hoe en wat en wie. Hendrik en ik gaan zondag onze plan de campagne bedenken voor de komende maanden. Zaterdag kan niet , want ga eerst naar expatbeurs en dan hebben we vrienden die bij ons komen bij eten. Het wordt druk.

groetjes

recept idee, kunnen maar meteen mee beginnen :Cooking:

Zo ver ik het weet heb ik dit recept zelfbedacht:

voor 2 personen:
- 2 zalmfilets
- honing
- pistachenotjes

minimaal een half uur de zalm in de honing laten marineren (gewoon de rozekant bedekken met honing), Tijdens die 1/2 uur ook meteen de pistachenotjes (in klein stukjes gehakt, hoe meer pistachenotjes hoe lekkerder) op de honing doen.
Dan gewoon in de pan, eerst een tijd aan de veletjeskant laten baken dan omdraaien en even de rose kant baken zodat de pistachenotjes blondbruin worden. Gewoon serveren met rijst

hendrik vondt het :thinking: :clap2:

Ik stel voor dat wij het xpdite.net zalm noemen

Groetjes

Hoi Cita,

Lijkt me wel wat. Ook ik doe aan (onderwater)fotografie. Jeetje, zou dit toeval zijn.
Oke bloemenstalletje lijkt me perfect. In de broodjeszaak kunnen we ook allerlei soorten olie en azijn verkopen en uiteraard leuke snuisterijen voor in de keuken en in huis.
Catering is een goed idee voor de grote bedrijven. Lekkere gezonde broodjes, zonder op de Amerikaanse McVet tour te gaan.

Nou ik hoor het wel, hoe en wat en wannneer.

In ieder geval veel plezier van het weekend.
Kun je lekker kokkerellen. Leuk.

Wij gaan vrijdag naar de beurs. We zijn ik geloof 3 jaar geleden (kan ook 4 zijn) ook geweest.

Groetjes,
Brit

Ik ben zelf geen viseter, maar maak het wel altijd voor Jan, dus zal je recept binnenkort eens gaan proberen.

Vervolg op recept idee  :Cooking:

Dit recept heb ik ooit eens uit een boekje gehaald. Erg lekker en gezond.

- 1 Flinke biefstuk
- 1 el olie
- 2 limoenen
- 3 el vissaus
- 3 tl bastardsuiker (bruin)
- 1 rode peper, in stukjes snijden
- 2 bosuitjes, in stukjes snijden
- 1 zakje krul/eikebladsla
- 1 komkommer, in linten schaven
- basilicum, vers
- munt, vers (hoeft niet persé)

Vlees even droogdeppen en met de olie bestrijken. In koekepan snel bruin bakken. Uit de pan halen en af laten koelen.
Dressing:
Schil van 1 limoen raspen, beide limoenen persen.
Klop het limoensap en rasp, vissaus en bruine suiker door elkaar. Voeg de peper en bosui toe en roer om.
Sla en komkommer op een schaal leggen en basilicum en munt erover verdelen.
Vlees in plakjes/reepjes snijden en door de dressing scheppen.
Verdeel het vlees over de salade.
Met (pandan)rijst serveren.

Jan en ik vinden dit  :eat: smullen.

Als we dit dan xpdite.net biefstuksalade noemen.

Groetjes,
Brit

Even inhaken in de kletskousen  :lol:
Ik las daar iets over olie en azijn verkopen... Das een erg goed idee!!!! Had namelijk gezien dat ze geen Oil&Vinegar hebben in Oz en die ga ik wel missen!
Ook mijn grote hobby is koken. Vooral de mediterrane geuren en smaken zijn zeer goed  :up:  Dusss... Als jullie dit plan gaan doorzetten, dan hebben jullie alvast de eerste klant!  :wink:

Dat biefstukrecept klinkt ook erg lekker ja!
citavm: Was jij dat nou met dat recept voor filet american?

hmmm,

zit een beetje te watertanden hier... maar nu het toch over al dat lekkere eten gaat... Wat eet men eigenlijk in Australie? Zijn er iets van nationale eetgewoonten daar of zoiets... Zoals in Nederland de befaamde stamp- en hutspot. Ben benieuwd, maar denk dat ik bij de experts :wink: op dit forum wel verder kom

Groetjes

Voor zover ik weet hebben ze gewoon de "westerse keuken" met hier en daar iets anders. Zit ik goed? Denk niet dat er erg veel dingen anders zijn. Misschien hier en daar met de groentes...

Tja, wat ik me kan herinneren van die tijd is dat ze vrij veel "Roast Beef" aten... (maar dan wel erg vet vlees  :x )
En de alom bekende Meat Pie :)

citavm: Was jij dat nou met dat recept voor filet american?

Ja dat was ik. Maar ik kan ook Marokkaans, grieks, italiaans, spaans en natuulijk franse keuken

gr

Citavm

Marokkaans is niet mijn favoriet, want ik hou niet van couscous... Dat gebruiken ze enorm vaak. Ken wel een paar lekkere Marokkaanse salades.

Je hebt natuurlijk verschillende coucous, maar gelukkig hebben zij ook tajines en desserts. Moet toegeven het is veel lekkerder als je echt de gooie verse producten hebt.

gr

Citavm

Heb een keer couscous gemaakt met spinazie en gele rozijnen. Kreeg ik de marokkaanse toko ook nog kruiden mee om de couscous mee te kruiden... Had ik dat maar niet gedaan zeg... Dat was echt niet lekker!
:Cooking:
Mijn favo eten op dit moment is wel paksoi. roergebakken met verschillende champignons, paprika, knoflook en dan noedels erbij! Jammie!!!

Ik houd ook niet echt van couscous.

De Japanse/koreaanse keuken is ook erg lekker en makkelijk te bereiden.
Wel moet je eenmalig bij de toko langs om een heleboel kruiden etc. aan te schaffen.
Maar daar kun je dan ook wel een hele tijd mee vooruit.

Verder is de Australisch keuken ongeveer vergelijkbaar, behalve hutspot.
Erg lekker vind ik de sweet potato. Pumpkin(soep). En veel vlees.

Groetjes,
Brit

Nou ik vind japaans ook erg lekker, de sushi's en sashimi's. Uit gekkerheid heb ik global messen gekocht om goed m'n sushi's te snijden. Een probleem ze zijn zooooooooooooo scherp dat ik nog blij mag zijn dat ik al m'n vingers nog heb :peace:

Brit met sweet potato, bedoel je met uien en kaas. als dat het geval is ja dan is het echt eerlijk.

gr

Ps Brit :cheers:: even over Expat beurs, wanneer gaan jullie vrijdag? Wij wonen in IJsselstein dat is aan de overkant van Nieuwegein. Misschien kunnen we elkaar ergens ontmoeten en een borrel drinken of zo?

Hoi Cita,

De sushi's geef ik wat minder om. Ben namelijk niet zo'n enorme liefhebber van vis. Meer de noodle gerechten en vleesgerechten. Jan bracht laatst een echt slagersmes mee die worden gebruikt om uit te benen. Nou, ben er ook erg voorzichtig mee.

Nee, ik bedoel echt sweet potato (zoete aardappel), dit is een soort lange aardappel in de vorm van een winterpeen hij is ook een beetje roze/oranje achtig en wanneer je deze kookt of bakt smaakt hij zoetig.

Lijkt me harstikke leuk om ergens iets te gaan drinken. :drinking:
Denk dat het, het beste is wanneer je mij effe mailt, en je tel.nr. geeft. Via de mail kunnen we afspreken waar. Jij zult ongetwijfeld wel iets weten waar we een borrel kunnen drinken.
Op de dag zelf kunnen we bellen en even kijken hoe alles verloopt en dan een tijd afspreken. De beurs is van 10:00 tot 18:00 uur. Gezellig. Hoe ga ik je dan herkennen. Neem jij een bosje peterselie in de hand (uiteraard uit eigen moestuin) en ik een roosje broccoli?

Groetjes,
Brit

:lol1: :lol1: :lol1: :lol1: :lol1:
hoi brit,

Mij kan j niet echt erkennen dus nemen ik wel een bosje peterselie (van m'n eigen moestuin!!!) Maar gelukkig is Hendrik 2 m 04 en die is zo makkelijk te erkennen. Volgens malaysische vrouwen lijkt hij op Nicolas Cage.  :donttell:  Maar goed hij is lang en "betrekkelijk klein 1m71  en we dragen bijna dezelfde jas (als ik daar zin in heb!!!).

Oeps m'n computersbatterij is bijna op, ik stuur je wel een email.

Nog bedank voor de tip over de paspoort. Ik schrik er nog van, ik dacht handig te zijn.

groetjes

Back