klimaat in Brisbane en omgeving

aurora

New Member
Wij gaan hoogstwaarschijnlijk richting Brisbane in de (hopelijk nabije) toekomst.
Nu heb ik hier al eea aan info opgedaan en begrijp dat het daar een humid subtropical climate is.
Ooit ben ik in Venezuela geweest, op Isla Margarita in februari, en dat heb ik toch wel als heeeeet ervaren. Maar daar was ik slechts 8 dagen dus kun je niet over wennen spreken.
Hoe ervaren jullie het daar in Brisbane en omgeving? Ik weet het, het is erg persoonlijk, gaat me ook meer om een idee te krijgen.
Mijn echtgenoot is nogal witjes, en dat zal niet anders worden, hij is nl. rossig van haar en sproetig, dus altijd snel verbranden. Dit ter info  :smile:

groetjes,

Trudy

Het is hier in Brisbane inderdaad meestal lekker warm, in de zomer meestal tussen 30 en 35 graden, en vrij vochtig, in de winter overdag ongeveer 18 graden en in de nacht ongeveer 6 is het laagste wat we hier zien.
ik ben hier nu 5 jaar en je went er wel aan.

Inderdaad met die lichte kleur moet je een beetje oppassen, heb ik zelf ook en er aan wennen om sunscreen op te doen en een een hoed op te hebben.

veel plezier met de voorbereidingen

Hein :lol:

ik sluit me aan bij de vorige post maar....je went ook heel erg aan het weer. Mijn vriend kon slecht tegen hitten en goed tegen kou...en nu klaagt ie dat het frisjes is als het beneden de 20 zakt! Echt niet te geloven!

by the way, neem je wintertruien toch maar mee hoor. Het wordt hier niet zo heel koud, maar 6C buiten is niet veel meer dan 10C binnen (als je dat al haalt). Geisoleerde huizen kennen ze hier niet echt  :grin:

Over dat verbranden ed...goed insmeren, pet of hoed op en in de schaduw blijven maar dat doe je vanzelf wel.
Succes met alles.

Inderdaad, je went hier echt heel erg snel aan de temperaturen. In het begin liepen we met alles te puffen en te zweten, nu trek in met 20 graden al een trui aan..... Het is hier nu rond de 15 graden 's-nachts en ik heb het winterdekbed er al op, sokken aan mijn voeten en als ik opsta is het eerste wat ik doe een dikke trui aantrekken.
Succes!
Jacqueline

Hoi Aurora :)

Ja, we wennen tot op zekere hoogte wel aan bepaalde temperaturen, maar als hier het met 20 graden koud aanvoelt, heeft dat meer te maken met het feit dat de luchtvochtigheid een stuk hoger is. Als we nu even terug in Nederland zouden zijn en het was 20 graden, dan vonden we het waarschijnlijk hartstikke lekker :)

Ook heeft wennen veel te maken met een 'state of mind'; hitte wordt een dagelijks fenomeen. De aan- of afwezigheid van mogelijkheden om af te koelen maakt ook heel veel uit. Niet voor niets dat veel malls hier overdekt en afgesloten zijn. Het is een soort 'airco-hopping'; van je auto de winkel in, het huis in etc. Als je geen airconditioning hebt en geen briesje door het huis, dan kan het behoorlijk afzien zijn;huishouden wordt dan een zweterig karweitje! Als je niet kan afkoelen, dan moet je je aanpassen: langzamer worden!

Als een huis helemaal geen airco heeft, dan wordt het ook extra belangrijk hoe het ligt; in de schaduw, laag/hoog, op het westen etc. Veel huizen hebben 1 of 2 kamers waar wél airco is, zodat er in ieder geval ergens verkoeling gezocht kan worden.

Wat betreft je fair-skinned husband; 20 minuten zonlicht (buiten de piekuren) per dag is geloof ik nog safe voor een lichte huid van een 'beginner' ;-) Het is belangrijk in de zon te komen, voor Vitamine D.

Maar iedereen is anders, en uiteindelijk zal het daarvan en van de verschillende aspecten afhangen hoe je de vochtigheid ervaart, maar zolang je érgens kan afkoelen, is het te doen. :)

Groetjes,

Irene

Het klimaat hier? Koud, koud en koud! En het is pas begin Mei. Help!!!!?????

Help Henriette de winter door!

(dus.....ikke lekker naar Nederland op 17 augustus, kan ik dan eindelijk even ontdooien en pas weer terugkomen als er een redelijke kans op lekker weer is....)

Hoe koud is het dan nu bij jou?
Hier begint de temperatuur een  beetje op te lopen en we kunnen nu eindelijk de wat kortere broeken te voorschijn halen als het zo blijft.
Zo'n heerlijk beginnend voorjaarszonnetje, jammie.
Ik vind het zoooo heerlijk dat zonnetje! Fijn voor de spieren en botjes.
Dit weekend zou het ongeveer 18 tot 20 graden worden, verheug me er nu al op.

Back