Klok niet goed!!!!!!!!!

Ik denk dat jij dan nog op wintertijd zit, hier is alles prima :)

Haha...moest toch ff posten, om de tijd te vergelijken en inderdaad...er zit een uur verschil in!
Heeft iemand toevallig SSH toegang tot die server om de systemdate aan te passen? :p
 
Ik denk dat Lost de tijd steeds een beetje aanpast tot de klok gelijk loopt met de Tasmaanse klok  :wink:
 
Ook al zat Lost weer achter de computer, dan nog zou hij er weinig aan kunnen doen denk ik. Ik neem aan dat hij niet een dedicated server gebruikt voor deze site, maar een virtual-server account, waar dus meerdere websites gehost worden. Over het algemeen haalt de software (in dit geval de forumsoftware) de datum en tijd uit het systeem. En staat de servertime gewoon niet goed. De beheerder van de server kan de tijd wel aanpassen, maar ja..wie dat is? Geen idee :p
 
Aan een whois te zien word de site gehost bij http://www.redunix.com/
Die kunnen er mischien wel wat aan doen of de contact info geven van de hoster o.i.d.
 
Vuuuuu, die zijn goedkoop met hosting...maar Lost had waars. al gezien dat het forum exponentieel zou groeien en daarom maar het meest dure abonnement gekocht (trouwens nog echt goedkoop.....zeker het overwegen waard om eens nader te gaan bekijken)
 
Nou, wij zijn wel een stukje duurder, maar als je wil hoor, dan kan ik zo de systeemdatum voor je aanpassen  :evil:
 
Bear, geen idee...weet niet eens welke klok je hebt (friese staartklok, digitaal)

Maar..op het moment dat jij een berichtje post, wordt in feite niets anders gedaan dan de door jou ingevoerde tekst naar de server gestuurd die het opslaat in een database. Bij dit opslaan wordt de systeemdatum opgevraagd en wordt dit als extra veld voor jouw record opgeslagen. Als de systeemdatum niet gebruikt zou worden, zou het forum ergens anders de datum en tijd vandaan moeten halen....en dat zou dan de gebruiker zijn....Aangezien het niet gebruikersvriendelijk is om iedere keer als je een berichtje post je ook de datum en tijd moet instellen hebben we dus gelukkig de systeemdatum...maar helaas is die om een of andere reden een uurtje afwijkend (waars. na een fixe update)
 
Je hebt net gepost, er staat 12:26 en het is nu 13:30. Kun je zelf toch ook zien?
Wat Maluku net heeft uitgelegd, het ligt aan de server. Iedereen die post heeft een verkeerde tijd....
 
dus staat mijn klok goed???


Bij staat 13:39 :p  :p
 
Als je het ongeveer 2 minuten geleden hebt ingevoerd (en direct dit berichtje van mij hebt gezien) dan staat jouw tijd wel goed !!!

Enne ga je je toch bezigen met Breezah-taal: me klok :p
 
Ja,mmmmm,.... ik trek er nog eentje open lekker zo'n breezertje,...hic  :lol:


Uhhh wat bedoel je??? Er staat toch echt mijn klok :-D  :up:
 
Back
Top