Klompen mee?

EzzieNL

New Member
Hoi allemaal,

In september ga ik naar m'n vriend in Australië en ik wil hem een typisch Hollands cadeautje geven: een paar klompen met zijn naam erop. Nu vind ik met betrekking tot spullen die je wel/niet in mag voeren wel van alles over hout enzo, maar ik twijfel toch of ik klompen mag invoeren. Aangezien het hout is moet ik het sowieso aangeven bij de douane, maar bestaat er een grote kans dat ze het in beslag nemen? Het zou om nieuwe klompen gaan, dus zonder grasjes en grond enzo. Het hout is gelakt. Ik zou het zonde vinden als ik ze op het vliegveld achter moet laten...

Alvast bedankt voor jullie hulp  :up:

Hi,

Ben in februari naar NL geweest heb daar klompen cadeau gekregen vor onze zoon. De klompen waren niet in een grote maat maar toch wel behoorlijk. Blauw geschilderd met zijn naam erop.

Heb het bij de douane aangegeven en hoefde geen koffer open te maken om ze te laten zien ( ze zien ze toch wel op de scan)

Nu kan het zijn omdat ik een 6 weken oude baby bij me had dat ze me snel door wilde laten maar misschien mag je ze gewoonweg wel invoeren.
Ik zeg altijd maar zo, blijf eerlijk en zeg wat er in je koffer zit, daar bereik je het meeste mee.
Zeg wel even dat ze geschilderd zijn, misschien helpt dat.

Succes

Wij hebben een keer klompen meegenomen en ook familie heeft voor ons een paar maanden geleden nog klompen meegenomen.

De ene keer betrof het ongeschilderde klompen en de andere keer geschilderde klompen. Ze waren wel nieuw gekocht en dus schoon.

Was geen enkel probleem! Gewoon ff laten zien bij de douane en klaar is klomp.

ik heb ze ook een keer ingevoerd. Ik had toen ook een trui bij me van rauwe wol (zelf gesponnen), was nogal bang dat ze die af zouden pakken, terwijl die uit australie zelf kwam en maar drie weken in NL is geweest (welke gek neemt dat dan ook mee  :roll:)

Bij de douane heb ik ingevuld dat ik dier en plantenmateriaal bij me had. "wollen truien, katoenen tshirts, schoenen." Ze lachten me uit en stuurden me door. Klompen zijn ook gewoon schoenen, zeker in NL, dus hadden ze alsnog gecontroleerd dan had ik sterk gestaan omdat ik gezegd had dat ik schoenen bij me had.

maar het gaat trouwens wel een stuk sneller door de rode kant! ik neem die eigenlijk altijd, al is het maar door de yogurt uit het vliegtuig mee te nemen.

Wij hebben 2 paar klompen ingevoerd en geen problemen. Overigen bij de Dutch village in Coffs Harbour kun je er heel veel kopen en volgens mij geven ze daar ook demonstraties klompen maken.

Mark

Back