Klopt deze redenering?

Corash

New Member
Ik heb nu ongeveer 2 jaar een vriend in Australie.  Uiteindeliik willen we toch in Australie samen verder gaan.
Uiteraard alle visa mogelijkheden bekeken.
Ik ben 41en geen familie in Australie , dus voor een skilled val ik al snel af.
Prospective marriage zou geen probleem zijn, maar ik ben zo een zeur die niet wil trouwen binnen een verplichte termijn  :cool:. Mijn huidige werkgever biedt me wel een baan aan in Aus, maar een business sponsored zit er (nog) niet in.

Nu wil ik op een studenten visum een jaar studeren en dan combineren met 20 uur werken, bij mijn huidige werkgever, of misschien vind ik wel een andere leuke job.
Voordeel van een studenten visum vind ik dat ik me eerst kan setllen voor er definitieve beslissingen genomen worden. Mijn vriend en ik wonen daar dan uiteraard samen, dus vanaf het begin zullen we dan de bewijzen verzamelen om zo na een jaar een interdependent visa aan te vragen. Misschien zijn we dan wel getrouwd, dan wordt het uiteraard een spouse visa.
Omdat mijn hond ook meegaat , en er hier nog genoeg te regelen valt is de minimale voorbereidingstijd toch wel een 6 mdn denk ik.

Nu mijn vraag, klopt mijn redenering helemaal of zie ik toch nog iets over het hoofd?

Hoi Corash,

Ik heb er niet het meeste verstand van, maar als je kunt aantonen dat jullie al een jaar samenwonen, hoef je niet eens te trouwen en kun je gewoon een spouse visum aanvragen. Dus als je een studentenvisum voor een jaar kunt krijgen (of langer) en meteen gaat samenwonen ben je volgens mij binnen met een tijdelijke spouse visum die na 2 jaar kunt omzetten in een permanent visum. Groetjes

Als je je hond mee neemt moet je minstens 6 maanden van    :dog:
tevoren beginnen met injectie's voor de hond,anders is de quarantine
veel langer.
Het is hier al besproken, even zoeken.

Gr Ineke   :up:

[quote author=Ineke link=topic=2370.msg24879#msg24879 date=1124702622]Als je je hond mee neemt moet je minstens 6 maanden van    :dog:
tevoren beginnen met injectie's voor de hond,anders is de quarantine
veel langer.
Het is hier al besproken, even zoeken.
[/quote]
:) Vandaar mijn minimale 6 maanden voorbereidingstijd -  :wink: gelukkig zijn er hier op het forum hele goede tips te vinden.  Ik hoop in deze 6 maanden ook mijn huis te kunen verkopen etc. Planning zal heel belangrijk worden omdat er bij een studie ook nog eens rekening gehouden moet worden met de start van de studie.

Vond ik ook.Eerst 2 jaar op studenten visum,de boel verkennen en dan hopelijk permanent! :lol:Clair.

Back